Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 6 Januari 2009

TERKINI !! MAHAFIRAUN TEMBAK CALON GEROMBOLAN


MAHAFIRAUAN TEMBAK WAN FARID



Mahafiraun telah membocorkan kepada umum bahawa Wan Farid ialah macai setia Dolah Badawi.

Wan Farid bukanlah calon yang tepat mengikut pandangan Mahafiraun.

Mahafiraun berbuat demikian kerana dia berharap calon gerombolan ini akan kalah. Apabila kalah maka Dolah Badawi tidak berkemungkinan lagi untuk terus menjadi PM.

Berita-berita yang mengatakan bahawa Dolah Badawi akan meneruskan tugasnya
sebagai PM masih tersebar luas.Ini berikutan dengan sambutan hangat, lebih dari 100 orang telah datang menyambut Dolah yang pulang dari Iran, dua minggu dahulu.



NAJIB KATA PRK P036 BUKAN TENTANG DIA


Najib mula merasakan mood kalah sedang datang.

Dengan cepat Najib telah membuat kenyataan bahawa PRU P036 bukan dugaan untuk kepimpinan dirinya.

Najib merasa calon gerombolan amat susah untuk mendapat kemenangan, justeru dia membuat kenyataan ini.




11 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kini giliran untuk rakyat tembak najib dengan tepat.

Mintak kebenaran tuan empunya blog ini Saudara Hishamudin Rais untuk saya tampal satu petition.
Petition dari Parliament Rakyat / People's Parliament.

Petition yang berbunyi" kami tak berkeyakinan terhadap najib razak untuk jadi PM malaysia "

Sesiapa yang nak tembak, sila tembak mat Mongol di sini
http://www.petitiononline.com/pmbersih/petition.html

Keterangan lanjut dalam versi Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia.
Saya sudah tembak.Tapi sayang sekali, cuma boleh tembak satu kali sahaja. sememangnya adil.

Tanpa Nama berkata...

Brader Mat Monggol ni mana ada pendirian.
Maka Mahafiraun tu sebenarnya dah gila, tapi yang terror nya Mat tidor, dia relax je.
Amacam brader Mat Monggol dan Bik Mama sesuai ke duduk di Bangladah ke Monggolia.
Kalau jumpa Mat Monggol suruh dia balik KL je naik jet VVIP TUDM tu ikut suka hati.
Kalau jumpa Wan Farid tu bagi tau dia, ada baru punya Karaoeke lounge kat KL atau suruh dia nyanyi lagi Hijau. Hahahahahaha Mat Monggol akan kalah perang.

Tanpa Nama berkata...

I cannot mencarut di blog sendiri.Di sini bebas.

PUKIMAK ISRAEL!

GUiKP berkata...

Am bracing for more splendidly mad coverage on the P36 from your bracing blog.

kluangman berkata...

Tun Dr. Mahathir tak tembak pun calon BN, dia sekadar kentut. Pastikan telinga awak dalam kedudukan yang sewaktu dengannya.

Kenapa 100 orang sahaja yang sambut Dolah, tak macam dulu 10,0000000000000000. kalau dolah mahu teruskan jadi PM pun apa salahnya, bukankah itu akan jadi lawak antarabangsa pertama untuk tahun 2009.

che-mie berkata...

bro

jgn panggil mahafiraun

gua sensitip

anyway blog yang bagus

fithri berkata...

What is your point of view of Gaza crisis? What's your stand?

Farouk berkata...

Apa-apalah Bro Isham...Semua dijadikan isu. Hal dalam seluar dalam pun nak dijadikan isu...Nama pun pembangkang... Begitulah adanya...

Johan berkata...

dgn knyataan2 cm ni dan kenyataan "our economy has no problem" tu,nmpk gaya mat mongol ni pon kes otak lembab cm mat ngantuk jgk kot..apelah nsb negara ni asyk dpt pmimpin2 xbrdaya fikir..lu mau prdaya sape wei,mat mongol?pmbaca2 setia utusan melayau bleh ar..

asalbayu berkata...

GAZA TERUS DIGEMPUR: APA SUMBANGAN KITA?

Sejak 1967 zionis Yahudi @ Israel memperkasakan pembunuhan dan kemudian merobohkan premis dengan melaksanakan peperangan yang tidak pernah diharamkan oleh PBB. Sekutu rapatnya yang menaja dana ialah Amerika. Cuba bayangkan, masyarakat zionis tu bukannya ada kerja selain berperang. Kita warga Malaysia juga turut hulurkan dana dengan melanggan produk keluaran sekutu zionis antaranya Nestle, Johnson & Johnson, Kraft, Coca Cola, Pepsi Cola, Colgate dan banyak lagi terutamanya pewangi serta kosmetik. Produk yang paling banyak ialah rokok/tembakau. Andainya sebatang rokok menyumbang 10 sen ke dalam tabung perang zionis, hitunglah berapa jumlah yang disumbangkan?

Pada 3 Januari 2009 lalu semasa menghadiri kenduri di rumah seorang kawan di Alor Setar saya sempat berbual singkat dengan Ed Lazim dan membayangkan dengan hal tersebut.

Ed Lazim adalah warga istimewa yang hanya sebelah mata sahaja berfungsi sekitar 50% sahaja. Manakala sebelah mata lagi menurut katanya, langsung tidak berfungsi.

Saya mengkagumi anak muda ini kerana keupayaannya bermain muzik (gitar) sambil menyampaikan lagu terutamanya lagu puisi dengan baik. Beliau berupaya menggubah lagu dengan pantas; jika diberikan puisi pada waktu pagi, pada sebelah petang beliau sudah boleh menyampaikannya dengan begitu baik.

Berbalik kepada butir-butir perbualan di rumah kenduri berkenaan. Saya meluahkan pandangan begini:

Jika diperhatikan bukan sedikit puisi/sajak dicipta lalu disiarkan oleh pelbagai media melahirkan luahan kemarahan terhadap zionis Yahudi yang membantai warga Palestin yang kini telah menjangkau lebih 500 jiwa.

Warga dunia begitu geram dengan keangkuhan Amerika mengeluarkan kenyataan yang menuding jari menyalahkan Hammas lalu mengatakan bertanggungjawab atas apa yang berlaku!

Saya menyampaikan pendapat mengatakan puisi-puisi yang ditulis akan hanya tinggal kaku dalam buku atau berlonggok di esastera. Persoalannya ialah mengapa tiada mana-mana pihak yang mahu merakamkan lagu-lagu atau deklamasi dalam bentuk CD atau kaset kemudian dipasarkan. Sebahgian kutipan jualannya bolehlah disumbangkan kepada tabung bantuan rakyat Palestin.

Barangkali ia boleh dilaksanakan oleh NGO.

Setakat ini dilihat seperti tiada mana-mana pihak tertarik dengan isu yang saya kemukakan sejak 5.1.2009 kepada banyak pihak. Saya juga mengajak ia dibincangkan di komuniti penyair esastera.com tetapi nampaknya ia tidak menarik untuk dibincangkan.

Perkara yang mendapat perhatian di esastera.com setakat ini ialah berkaitan peluang untuk merebut hadiah! Setakat ini fahamlah saya bahawa golongan seniman yang juga peka (seperti saranan Azizi Hj Abdullah semasa berlangsung Bengkel Penulisan Kreatif Inspen Alor Setar pada 28.11.2008) itu lebih mementingkan perjuangan untuk 'mengisi tembolok atau kantung' semata-mata. Apa kena mengena dengan penderitaan warga Palestin. Biarlah mereka bertelagah, kita peduli apa. Mereka berperang sejak dahulu jika diambilkira fakta sejarah adalah kerana zionis bermusuh dengan orang Arab disebabkan nasab keturunan. Zionis dari Sarah dan Arab dari Hajar, kedua-duanya adalah isteri Nabi Allah Ibrahim a.s.

Jika mereka hendak berbunuhan, biarlah. Posisinya jauh dari rumah kita. Kita masih boleh tidur nyenyak.

Andai begitulah sikap kita, jelaslah bahawa stigma kasihkan dunia atau hubbudunia masih tebal meskipun kita sudah hampir sedekad berada di alaf baru yang kejam dan tidak cakna!

Begitukah sikap kita?

Salam.

ABDUL HALIM YAACOB


http://www.esastera.com

Nor berkata...

Hai macai.. macai..
Siapa yang tak pernah jadi macai untuk menjadi head honcho kan..
Kah kah kah!!
Keep up the good work Abang Isham!