Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 Februari 2010

BELAJAR DARI PENGALAMAN



INI BARU BETUL MAHARAJAH - SUMBATKAN KE LUBANG SAIFOOL




NIZAR : DEMOKRASI MALAYSIA MENUJU RAJA MUTLAK – mStar

Mohammad Nizar Jamaluddin menyifatkan keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini yang mengisytiharkan Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak boleh membawa kepada 'sistem pemerintahan beraja mutlak'.

Katanya, keputusan berkenaan seolah-olah telah mengetepikan prinsip yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Ia akan memberikan ruang supaya demokrasi di Malaysia jauh lebih kusut kerana ia seolah-olah menjurus kepada absolute monarchy.

KAH KAH KAH... KAH KAH KAH...

woit.... HIDUP RAJJAH GOPAL !..... kah kah kah...


BERTARUNG DI MAHKAMAH RAKYAT - harakah daily

Mohammad Nizar Jamaluddin mencabar Zambry Abdul Kadir supaya membubarkan Dun Perak dan bertarung di 'mahkamah rakyat'.

Beliau menyatakan demikian ketika berucap di hadapan ratusan penyokong Pakatan Rakyat (PR) yang masih berkumpul di pekarangan Mahkamah Persekutuan tengah hari ini.

Bercakap pada sidang media sebelum itu, beliau berkata, keputusan Mahkamah Persekutuan menolak rayuannya berhubung Menteri Besar Perak yang sah tidak dapat menyelesaikan kemelut yang berlaku di negeri itu.

Sehubungan itu, katanya Dun Perak perlu dibubarkan supaya dipilih semula wakil untuk menyelesaikan masalah yang berlaku itu

KAH KAH KAH...

kah kah kah... BIAR BETUL... kah kah kah...

nota:
pelajaran penting untuk satu malaysia
terutama warga Kelantan
yang sedang di urut dan dicabar
agar bawa kes royalti minyak ke mahkamah

ini macam mamat ajak kita main bola
refree abang dia
penjaga garis sepupu dia
penjaga wisel ayah dia
padang dia punya
bola dia punya

pintu gol kita 290 kaki
pintu gol dia besar lubang jubur saifool
sampai mampus tak boleh menang kah kah kah




10 ulasan:

che gumbira berkata...

emmm dh agak,

oi ra'yat!!! bangun!



meRAKTATlah Perak!!!

Puan Ainon Mohd. berkata...

Sekarang raja-raja Melayu mempunyai kuasa bubarkan DUN.

Agong boleh bubarkan parlimenkah?

sang kancil berkata...

Betul, betul, betul.....pasai tu la depa berani cabar (konon untuk membuktikan kebenaran) kerana kuasa depa sanggup membelakangkan undang-undang. Memang undang2 rimba kat 1Malangsia ni

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kita tunggu pilihan raya nanti.
susun orang baik baik
yang mana sewel jangan pilih
ambik yang ada ilmu
jangan ada hutang sama bank

jebatmalaya berkata...

tontonlah filem sivaji the boss.. baru anda faham di mana kedudukan negara kita sebenarnya..

Sudin berkata...

Sangkaan dan peri yang tepat.

Isham......!
Jangan lupa Akta Darurat dan Akta Polis !!!

Sampai masuk kubur pun jangan harap !

Pembubaran itu pembubaran ini.....?

Darah ?
Darah telah membeku....!!!

Demokrasi ?
Mati !

Perlembagaan Persekutuan?
Kah,kah,kah.....lawak British

Mengalah ?
Tidak.........!!!

Tanpa Nama berkata...

mengalah????

TIDAKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!

bila demokrasi sudah mamposs apa akan jadi????

lu penah dgr pasai ngara2 monarki yg mtindas suara rakyat apa tlh tjadi??


Lu kpala bana pikirla sendiriiii

hidup rakyat!!

Lang berkata...

Mari renungkan prinsip rukun negara...

Adakah semuanya 'applicable' dalam ini negeri?

Kepercayaan kepada tuhan...
(isu Allah telah menjadikan semua haru-biru)

Kesetiaan kepada raja dan negara...
(ada yang setia jika raja.... dan banyak yang dah musnahkan milik negara terutama ekonomi, ketenteraan dsb...)

Keluhuran perlembagaan...
(ini lagi parah... perlembagaan dah jadi bahan ketawa kerana ada lembaga dalam perlembagaan)

Kedaulatan undang-undang...
(undang-undang sudah berpilih-pilih... di mana daulatnya undang-undang malaysia bila rasuah menjadi-jadi)

Kesopanan dan kesusilaan...
(Sopan dan tatasusila sudah hampir pupus dalam generasi kita.)

Fikir-fikirkan lah...
Adakah Prinsip rukun negara ini hanya tinggal slogan yang tiada maknanya.

Tanpa Nama berkata...

sivaji the boss dah ktinggalan zaman...la ni baru pnya filem zamri the boss...ha a aa

Tanpa Nama berkata...

mah kah kah kah kah kah kah mah,
mari kita ketawa,
mah kak kak kak kak kak kak mah,
itu kak mah yang punya,
mah kek kek kek kek kek kek mah,
hanya untuk jamu orang terpilih..

kah kah kah kah kah kah kah,
banyak lagi orang nak ketawa.

kak kak kak kak kak kak kak,
banyak lagi kak nak kumpul harta.

kek kek kek kek kek kek kek,
biar rakyat jadi sengkek!

'mangun ra'ayat mangun!'
'mangun demi ibu dan bapa pertama'
'mangun! mangun! mangun!'
MANGUN = BANGUN!

din penang..