Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 Februari 2010

SATU LAGI CARA MENIPU MELAYU



GUNAKAN LAH TEKNOLOJI INI UNTUK MENGHIAS DIRI !




INI GEDEBAB SEGEMPAL MANA PUN JANGAN RISAU


HASIL MEMBUKTIKAN



SPRM: BUKAN SALAH KAMI - malaysiakini

Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Abu Kassim Mohamed berkata siasatan badan itu berhubung beberapa kes berprofil tinggi telah disempurnakan dan kini diserahkan kepada Pejabat Peguan Negara untuk tindakan.

Kes-kes itu termasuk yang membabitkan bekas menteri besar Selangor, Mohd Khir Toyo (kiri) dan bekas menteri pelancongan, Azalina Othman Said.

"Saya berharap keputusan akan dibuat secepat mungkin,” katanya.

Menurut Abu Kassim, pihak peguam negara perlu menjelaskan kepada panel penasihat SPRM jika tiada tindakan diambil dalam tempoh enam bulan selepas siasatan diserahkani.

KAH KAH KAH...

KAH KAH KAH...

KAH KAH KAH...
.

woit... HAIRAN !.... MANUSIA SUCI MACAM MALAON TOYO ADA KES...kah kah kah...

woit... PELIK ! ... MINAH PURTAN INI PUN ADA KES?.... kah kah kah..

kah kah kah... CIIIIIS.... SATU MALAYSIA TAK SANGKA...kah kah kah

kah kah kah.... TAK SANGKA-SANGKA... BUNTUT SIFOOOL DI SANGKA NANGKA.... kah kah kah..

kah kah kah... PATUTLAAA KES PENYAPU HILANG ...TAK TIMBUL TIMBUL... kah kah kah..

kah kah kah... PATUTLAA KES ZOOOOOOOOOOM.... SUDAH JADI AL-KAZUM... kah kah kah...

nota:
keadaan ini berlaku kerana sprm ini bukan
badan bebas yang boleh mendakwa
siasat sampai mati pun tak guna
tak jadi kes pun

semua siasatan terhadap gerombolan hanya nak sedapkan hati mak cik felda
semua siasatan terhadap gerombolan hanya nak sedapkan pak cik warung
semuan siasatn terhadp malaon ini hanya tipu satu Malaysia

sampai bila melayu nak sedar
smapai bontot tersangkut di dawai pagar kah kah kah





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan nak menipu...ini namanya nak memperbodohkan melayu...sebab melayu umno memangnya bodoh......kahkahkah

Ini ada satu cerita....konon berlaku didalam mahkamah....

KES 1

Pendakwa: Tertuduh didapati memiliki bebuah kereta curi dan dituduh dibawah seksyen 12A(1B).

Tertuduh: Tidak mengaku salah.

Hakim: Awak kumpulan mana?

Tertuduh: Tak ada kumpulan.

Hakim: Ok...ikat jamin $4000.00 dan akan dibicara pada 31.1.2020.

KES 2

Pendakwa: Tertuduh didapati merogol, menerima rasuah $400 juta, membunuh dengan TNT, menerima komisen untuk beli kapal layar, meraba jamban pelayan dan dituduh dibawah seksyen 121B(6A).

Tertuduh: Tidak mengaku bersalah.

Hakim: Awak kumpulan mana?

Tertuduh: Kumpulan Gerembolan.

Hakim:Oooo...awak didapati tidak bersalah dan dilepaskan sertamerta.

KES 3

Pendakwa: Tertuduh didapati menakutkan anggota polis dan berhimpun tanpa permit dan dituduh dibawah seksyen 45D(16C).

Tertuduh: Tidak mengaku salah.

Hakim: Awak kumpulan mana?.

Tertuduh: Kumpulan Rakyat.

Hakim: Hah...awak didapati bersalah...hukumannya...gantung sampai mati, dipenjara 89 tahun, disebat 20 kali dan didenda $500 juta...hukuman dijalan berasingan...rayuan tidak dibenarkan.

Soalannya...dinegara manakah peristiwa ini terjadi?...kahkahkah

jebatmalaya berkata...

salam... aku ada layan cerita tamil.. kalau tak silap nama filem ini.. SIVAJI THE BOSS... Apa yang aku nak kaitkan perkara ini... mengesahkan seorang pemuda ini mengubah nasib rakyat di Tamil Nadu.. (selatan India) rakyatnya miskin kerana pemimpin rakyat yang kuat rasuah.. banyak bisnes haram.. lari dari cukai..

lalu sivaji punya kesedaran... untuk mengubah nasib rakyat di tamin nadu... tapi cukup tinggi halangan... polis ikut telunjuk pemimpin jahat... segala pegawai ikut sama amalkan rasuah... mahkamah juga rosak akibat campurtangan pemimpin jahat...

kadang2 situasi begini mirip seperti di Malaysia... patutlah... harga sesuatu projek berlipat kali ganda nilainya.. contohnya PKFZ.. berbalik pada cerita tamil tadi... Sivaji terpaksa memberi rasuah untuk teruskan projek yayasan sivaji... bukan sedikit dan bukan sekali... menjadikan sivaji jadi musflis kerana melayan kerenah politik jahat pemimpin di Tamil Nadu...
sivaji menyiasat... boleh dikatakan pemimpin di Tamil Nadu semuanya punya simpanan wang haram... bermulalah episod pertarungan hebat dengan samseng dan kuncu pemimpin jahat.. walaupun macam kartun tak logik tapi semangatnya untuk berbuat baik yang kita nilai..

kerana nilai kemanusiaan sivaji semua samseng tadi menjadi berpihak kepada sivaji... bermula pula aksi menyelongkar harta haram para pemimpin (kira-kira kat malaysia ini macam adun mp dan ketua pemuda) habis semua wang haram di rampas oleh sivaji...

seterus... cari filem ini dan tontonlah... banyak situasi yang serupa di malaysia..


SIVAJI THE BOSS

Johan 23.01.84 berkata...

pemutar skru yg Purtan beli utk rm 200 tu untuk tebok bontot saifool..

Tok Ketua berkata...

Bro.. Awek tu bergetah juga...
Kalau dia kangkang depan tu takkan tengok je kot... korek-korek cium pun best apa...? Kah..kah..kah..

Syam...lu ayat la mau tau dapat sepancut dua atas perut...lega skit kepala tu...

Woi Raya cina ni mana pegi?
Yamm Seng kot...bagi pening skit sambil layan isap ganja..?
Amacam?

"Sham kau jangan isap tetek China Doll.. susu banyak melamine...
kah..kah..kah..kah...

looes74 berkata...

Hisham,
Saya pun tak tau apa macam nak cakap. Seorang pemimpin yang sanggup masuk jail kerana seorang gadis melayu yang berumur 15 tahun, hilang MPship digelar diktator, cauvinis.
Tapi seorang ingat sendiri Iman tapi sanggup menganiya seorang muslim berkaliber yang bernama Khalid Samad dianggap Hero Melayu
You know what's the worst thing. There are still malays who believe in the shits. I am speechless.
Manakah keadilan ditegak oleh Islam. Keburukan Islam di mata dunia disebabkan oleh orang2 macam Zulklifi Noordin.

Hisham,
Memang Isa atau Jesus cakap betul. Apa gunakan seorang Iman kalau tahu semua selok belok undang2 Allah tapi hatinya busuk.
Blind guides leading the blind & both of them fallen into the pit. I believe that SANE moslems woudl agree with me on this.
When some moslems open their damn stupid eyes say "I was blind but now I can see...."

P.S : Ok, I am not poseltysing but just highlighting the truth in the Gospels. I believe even Prophet Mohammad read through that aspects would agree with it. How sad!

parpukari gila berkata...

Peguam negara kena jawab depan ahli SPRM? jgn buat lawak!!

Sape berani lawan peguam negara beb??

Tanpa Nama berkata...

apa punya jahanam la blog ni

Tanpa Nama berkata...

YAA,.,,,blog ini akan MENJAHANAMKAN barisan grombolan pd pilihnraya akan datang.....


kah kah kah

merakyatlah negara....