Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 Mac 2011

JANGAN JADI NATO




KENA TIPU OLEH KALINGA



nota:
siang kena tipu
malam kena kelentong
pilihanraya kena lebong
masih tak sedar sedar



PAS DAKWA POLIS , TENTERA DI BERI MYKAD SEMASA PRK – harakah daily

PAS mempersoalkan tindakan kerajaan BN yang memberikan MyKad kepada polis dan tentera semasa PRK Merlimau dan Kerdau 6 Mac lalu, memandangkan mereka sudah mempunyai kad polis dan tentera masing-masing.

Tindakan tersebut menimbulkan pelbagai tanda tanya kepada pelbagai pihak, memandangkan setiap anggota tentera terutamanya tidak dibenarkan memegang MyKad masing-masing sepanjang mereka masih berada dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin ketika mempersoalkan perkara itu menegaskan, walaupun MyKad-MyKad itu sememangnya kepunyaan anggota polis dan tentera itu sendiri, tetapi tindakan tersebut jelas di luar kebiasaan dan menyalahi undang-undang.

Menurut beliau, setiap anggota polis dan tentera sepatutnya tidak lagi dibenarkan menyimpan MyKad masing-masing, sebaliknya dipegang oleh unit tertentu sepanjang mereka berada dalam perkhidmatan, disebabkan mereka telah mempunyai kad polis dan tentera yang lengkap dengan nombor masing-masing.

"Tetapi semasa pilihanraya kecil (PRK) Merlimau dan Kerdau 6 Mac lalu, polis dan tentera turut diberikan MyKad masing-masing. Ini menjadikan mereka mempunyai dua kad pengenalan diri dalam suatu masa.

"Kenapa Kerajaan BN bertindak begitu? Apakah tujuannya? Inilah yang menjadi tanda tanya kepada kita dan perlu dijelaskan oleh Kerajaan BN," katanya pada sidang akhbar di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut, di sini, semalam.

nota:
semua ini penipuan
semua ini tipu untuk menang pilihanraya

okay – dah tahu semua ini
okay – dah ada bukti semua ini

jadi nak buat apa?
apa tindakan seterusnya?

kah kah kah

semua orang dah tahu hal ini
ini bukan lagi satu rahsia

soalnya :

nak buat apa dengan maklumat ini?

don talk talk
don play play
talk no use

jangan jadi nato:
no action talk only
– kah kah kah

7 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

Bulih buat repot pader Polih,SPR ayau SPRM.Tapi keputusannyer terletak ditangan AG,org yg paling kebai dlm dunier.Kalau Ok kater dier,maker OK ler,begitu ler sebaliknyer.Buat penat buat repot jer,mcm nolak kiambang.Untuk menyedorkan org ghamai,anjorkan perhimpunan BERSIH tiap2 negeghi,mcm komer buat tahun lepaih.Dah dikaterkan berjuang...juangkan ler sampai berjayer.Penat yob!!! memang penat.

Tanpa Nama berkata...

ciit ngah layor....

report polis, spr, sprm buat hapa
tak ada apa punya
buang karen kita je

kalau ada tindakan
kita ramai2 pakat sunat lagi sekali

Tanpa Nama berkata...

Tu la yang gua x kenan kat PAS ne, daru dulu NATO je.. ACTION men.. ACtion!!!!!!

Pemuda Harapan berkata...

Perkara ini dah kita maklumkan pada YB pakatan Rakyat, jawapanya kita kena ada bukti, kita kena ada... Kita kena ada... Macam2 kita kena soal.. Sepatutnya YB-YB inilah yang wajib bertindak bawa ke Parlimen dan maklumkan pada menteri Dalam Negeri dimana rakyat Malaysia hanya boleh ada satu identiti. Tentera dan Polis tidak boleh mempunyai 2 identiti di mana ia mempunyai Mykad dan Bat C 10 untuk tentera dan Kad Anggota untuk Polis.. Kalau ini tak dapat di bersihkan, kita tak paya undi,ini penting, bukan hanya memberi ceramah bagaikan sorak beramai-ramai kampung halaman tergadai.Saya kecewa YB-YB pakatan Rakyat tidak melakukan kerja untuk membersihkan masaalah ini dengan bersungguh-sungguh.Ramai dah di KL pak guard dari Pakistan ada Mykad sumber semua dari Sabah. Semasa UMNO nak masuk Sabah.

Stupid University berkata...

Inilah stail pilihanraya di kalinga! Semua menipu! Dari badan penganjur sampailah pengundi! Kalau macam tu buat apa nak mengundi lagi! Dah ada wakil tolong kita pangkah! Kah! Kah! Kah! Kah! Buang karan layan undi-mengundi nie! Lagi baik mengundi di kedai ekor! Kah! Kah! Kah!

JohnSutuKudu berkata...

cicit ngah layor ..
repok kat polih buak apo? repok ler kek tok kadi..
kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Bukti apo lai? kalau x dok bukti buat pe keluar harakah? bengap