Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 7 Julai 2011

SEBAB APA KITA TURUN KE JALAN











NOTA:

negara kita dalam keadaan bahaya
untuk terus berkuasa
bangla
maymar
indon
sedang di beri kad pengenalan
untuk membolehkan mereka memgundi

kerana inilah orang ramai marah

lihat apa yang berlaku disabah
hari ini warga pilipina melebihi warga asal sabah
kerana apa?
untuk memastikan gerombolan terus berkuasa

projek yang sama sedsang dilakukan
projek pemutihan pati dan warga asing
adalah projek memberi kad pengenalan untuk mengundi

sampai bila ini akan berlaku?

apa jadi dengan pejuang melayu?
apa jadi dengn perkasa?
apa jadi dengan ngo melayu?
apa jadi dengan jarigan melayu?

untuk reezal dan azeez
untuk eee dalam gerombolan
mereka suka hati
lebih ramai lebih lama berkuasa
kah kah kah








OPS IC GEGAS SPR IMIGRESEN DAN KEDUTAAN

Janji-janji SPR dan Najib Razak untuk mereformasikan sistem pilihanraya yang lebih adil dan bersih bukanlah suatu janji, tetapi hanya retorik semata-mata dan ianya tidak boleh dipercayai.

Ini kerana, sudah terlalu banyak penyelewengan yang dilakukan Umno-SPR selama ini semata-mata demi meneruskan legasi kekuasaan mereka. Buktinya:

1. Rumah Lot 1138 yang mempunyai 65 pengundi,
2. Rumah Lot 1155 yang mempunyai 88 orang pengundi,
3. Sistem pertukaran alamat kad pengenalan oleh JPN yang amat diragui,
4. Pusat komuniti Umno Bukit Antarabangsa yang dijadikan 'Pejabat Pemberian Kerakyatan Haram.

Maka, AMK dan Wanita Keadilan Pusat bersama kumpulan sosial facebook 'Road to Putrajaya' akan melancarkan OPS IC bagi mengesan pengundi-pengundi hantu dan pemberian kerakyatan haram oleh Umno-BN di seluruh negara.

Kami juga menggesa agar sesiapa sahaja yang mempunyai sebarang info dan maklumat berkenaan pengundi hantu atau pemberian kerakyatan haram, sama ada atas nama proses Pemutihan atau sebagainya segera melaporkan kepada OPS IC melalui kumpulan sosial Facebook 'Road to Putrajaya' atau terus menghubungi saya: 0196201976.

Operasi Khas OPS IC bersedia menjelajah ke seluruh negara bagi memerangi jenayah politik kotor Umno-BN ini.

Kami akan mengesan sehingga ke peringkat imigresen, hatta ke pejabat Kedutaan sekalipun. Demi Rakyat, SPR kini perlu diselamatkan segera.

Sekian. Terima kasih.

Azwan Ramli
Pengarah OPS IC
Merangkap Exco AMK Malaysia



NOTA:
sila baca berita di bawah ini
pihak imigrisen cuba menjalankan kerja
tapi ada lampu hijau



BERANAK PINAK DI SETINGGAN - berita hairan

Pendatang dapat ‘lampu hijau’ kerana penduduk tamak sewakan rumah, tanah

JOHOR BAHRU: Sikap tamak sebahagian penduduk yang menyewakan tanah dan rumah milik mereka untuk dijadikan penempatan haram pendatang tanpa izin jelas mengundang padah apabila semakin ramai golongan berkenaan hidup ‘beranak pinak’ di kawasan berkenaan.
Seolah-olah mendapat lampu hijau untuk bekerja dan menetap di negara ini, ada pemilik tanah turut membekalkan air paip dan elektrik ke rumah setinggan warga asing itu dengan mengenakan sewa tertentu kepada mereka.

Kesempatan itu turut digunakan pendatang asing terbabit untuk menetap beramai-ramai di kawasan berkenaan malah mempunyai jalan rahsia untuk melarikan diri apabila diserbu pihak berkuasa.

Dalam tempoh tiga hari lalu, 57 pendatang tanpa izin ditahan di dua penempatan haram di Kampung Pertanian dekat Masai dan Gelang Patah yang dipercayai menjadi tempat perlindungan mereka sejak beberapa tahun lalu.

Timbalan Penolong Pengarah II Jabatan Imigresen Johor, Amzari Abdul Jalil, berkata dalam serbuan terbaru kelmarin, seramai 27 pendatang tanpa izin Indonesia termasuk tujuh wanita ditahan di kawasan setinggan berhampiran Kampung Baru, Jalan Surau As-Sobirin dekat Gelang Patah.

Katanya, serbuan terbabit dilakukan terhadap empat rumah yang didirikan atas sebuah tanah lot dengan kedudukan rapat antara satu sama lain.
“Kita dapati kumpulan pendatang asing ini turut memiliki bekalan elektrik dan air bersih dipercayai dibekalkan pemilik tanah yang mengenakan kadar sewa tertentu. Empat rumah berkenaan dipercayai didiami lebih daripada 30 pendatang tanpa izin, " katanya ketika dihubungi, semalam.

Amzari berkata, serbuan selama sejam bermula kira-kira jam 1 pagi itu dilakukan 30 anggota selepas mendapat maklumat mengenai kumpulan pendatang warga Indonesia yang mendiami kawasan berkenaan.

Katanya, siasatan mendapati pendatang tanpa izin berusia antara 18 hingga 47 tahun itu sudah mendiami kawasan itu sejak lebih dua tahun lalu dan kebanyakan mereka bekerja sebagai buruh kontrak dan pekerja kilang di kawasan berhampiran.

“Ketika serbuan dilakukan ada antara mereka yang hidup berkeluarga merayu kepada anggota supaya tidak melakukan tangkapan terhadap mereka. Kita juga mendapati 13 daripada mereka langsung tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah dan dipercayai memasuki negara ini secara haram manakala 14 individu lain pula tinggal lebih masa.

“Kita juga masih menjalankan siasatan siapakah pemilik sebenar tanah lot yang dijadikan kawasan penempatan haram warga asing terbabit," katanya.

Katanya, siasatan pihaknya mendapati ramai warga asing di sekitar negeri ini menjadikan rumah setinggan dibina penduduk seperti di Kampung Bakar Batu, Kampung Pandan dan sekitar Gelang Patah serta di Masai sebagai tempat perlindungan mereka apatah lagi ia tampak selamat dan mempunyai pelbagai kemudahan.

“Orang kampung juga menjadikan kehadiran pendatang asing ini untuk mengaut keuntungan dengan menyewakan tanah dan rumah milik mereka," katanya.

Katanya, warga asing yang ditahan itu akan disiasat mengikut Seksyen 15(1)(c) Akta Imigresen kerana tinggal lebih masa manakala selebihnya mengikut Seksyen 6(1)(c) kerana tidak memiliki sebarang pas yang sah untuk tinggal di negara ini.



12 ulasan:

yob berkata...

aku setuju benor diaorg buat mcm 2.bior puak2 gerombolan ketor sikit biler tembelang dh pecah.bangang tahap dewa pnya keje.esok2 klau dh bnyak org2 mcm 2,ntah per2 jd kt malaysia ni.

p/s: kpd ibubapa yg der anak2 dara 2 jagala elok2...

Tanpa Nama berkata...

anak muda dari Utara sudah turun ke KL!

kita raikan demokrasi di jalan2 KL!

mek berkata...

tt, kawan aku cakap
indon bayar rm5500, terus dapat ic. jahat tahap gaban puak2gerombolan. duit masyuk jual ic, undi pun dapat.

fly berkata...

sebab lu ni jenis bingai!!!

Anti Telan berkata...

Sebab apa kita turun ke jalan raya..?

Sebab ' Kita nak uji KEBODOHAN & keBANGANGANG UMNO yang tak ada ubat '...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ini mesti kerja2 orang umno atau yb-yb BN... kalau PR, sudah lama didedahkan nama hingga nama anak cucu dia sekali.. babi punyer suatkaba pencacai BN..

eqainlalaland berkata...

habis sume jalan derang nak tutup sabtu ni, habis kite semua nak kuar kene naik sampan ke? over acting gile!

Tanpa Nama berkata...

patut lah aku lihat selangor semakin ramai pendatang asing, silap2 melebihi rakyat selangor, mampos

Jebat2 berkata...

Mantop....catatan terbaikkkk. Seluruh rakyat malaysia amnya mengeluh dgn kebanjiran imigrant. Apa kelas nak bagi pendatang kerakyatan?
Bagi rakyat Malaysia yg dah lama hidup, pasti anda masih ingat nyaman & indahnya bumi bertuah ini di era 80an sebelum pandy kutty jadi pee m dan imigrant belum tiba ke tanah melayu.

Tanpa Nama berkata...

Bro..Adik aku sendiri "pengundi hantu".Ahli UMNO juga bekas mat rempit).Aku dgn dia mcm LANGIT ngan BUMI. Mcm Azmin dgn UMI dgn Azwan..he he. Satu ari dia bagi IC dia utk aku setle kan Saman Polis.Aku tanya kenapa IC ko alamat Kelantan.Alamat asal di Lembah Klang. Dia ckp UMNO bayar dia utk mengundi kat sana.Dia tak payah pergi pun.(Maknanya mereka perlu tukar alamat aje, yg undikan org lain). IC dia alamat KELANTAN walupun dia tak pernah seumur hidup g Kelantan.

Lanun Siber berkata...

As salam. Bukit mentok dan kemasik di terengganu ke?
Saya ada maklumat tentang warga asing kemboja yg diberi ic.
Pantau kereta BMW warna merah hati@maroon. No pendaftaran WVM* 525. Kereta ini kawan saya dari imigresen-(orang kita) beri info. Pantau kawasan bukit mentok & kemasek. Sudah hampir 2 bulan kereta tu beroperasi dan dipandu warga tempatan. Disyaki akan mengundi di selangor, terengganu dan pahang. Dalang adalah jkkk atau ketua kampung yg keluar surat pengesahan permastautin kepada warga kemboja. Wajah seiras melayu cuma bercakap macam cina.
Note*: plat tu WV betul, cuma yg belakang tu mungkin M atau G.

Tanpa Nama berkata...

bro tt,

gerakan anti pkr kutuk lu kaw2 dalam blog die. lu boleh tengok. tapi komen diorang kelakar nak mampus. tak percaya lu boleh tengok.