Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 September 2012

SYABAS! INI SATU TINDAKAN YANG AMAT BERANI DAN TEPAT


SERBU DENGAN KIBARAN SANG SAKA





KOMENTAR TUKAR TIUB

ini adalah langkah yang bijak
ini adalah langkah yang tepat

ini garis politik betul
bertindak terus
bertindak pantas

anak anak muda
para mahasiswa dan pelajar
ambil ini sebagai ilmu politik

jika tak suka dasar pelajar
gempak dan serbu menteri pelajar
jika tak suka dasar kampus
gempak dan serbu naib canselor

anak anak muda politikus
ambil ini sebagai contoh
tak suka menteri
serbu menteri itu
serbu majlis menteri itu

semua wajib belajar dari
pak cik warung ini
jadikan serbu satu istilah politik

jangan buang masa tulis surat
sampaim kaimat tak bedrjawab
jangan buang masa jumpa jumpa
sampai kiamat tak selesai

serbu serbu dan serbu


SERBU DENGAN KETULAN TAIK MASAM





PENJAJA TERTINDAS SERBU MAJLIS HARI RAYA DAP - meloya

PULAU PINANG 5 Sept. - Berang dengan layanan acuh tidak acuh Kerajaan DAP Pulau Pinang terhadap mereka, sekumpulan penjaja di Padang Kota Lama nekad 'menyerbu' majlis jamuan Hari Raya Aidilfitri anjuran DAP malam tadi.

Kira-kira 20 penjaja termasuk ahli keluarga mereka berhimpun di luar Balai Rakyat Jalan Patani di sini bermula pukul 8 malam sambil membawa kad-kad yang antaranya tertera perkataan 'Lim Guan Eng pembohong', 'Mana janji Lim Guan Eng nak tolong nasib peniaga?' dan 'Mana Exco Melayu? Mana janji PRU-12'.

Mereka turut berteriak memanggil Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Datuk Abdul Malik Kassim supaya keluar untuk bersemuka.





PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Undang-undang mana yang diguna pakai untuk larang orang lain naikan bendera yang mereka suka.?
Zaman aku budak dulu aku naikan kain pelekat sebagai bendera, polis tak tahan pun aku.
Apa salahnya bendera merah putih, bukan boleh membuta membutakan mata orang yang melihat.

Tanpa Nama berkata...

http://www.jamyangnorbu.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/47-asian-conf-2.jpg

link diatas pic Persidangan Solidariti Afro-Asia di New Delhi pada tahun 1947. mungkin terdapat sang saka malaya. cuba lihat.

Tanpa Nama berkata...

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh mempertahankan tindakan menggari gadis yang didakwa memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa perhimpunan Janji Demokrasi sebagai "lembut dan mengikut prosedur". - Malaysiakini

Pijak gambar pemimpin kena gari? Jenayah besarkah pijak gambar pemimpin? Yang digari pula gadis lembut!

Tanpa Nama berkata...

gerombolan dah makin takot..
fakta sejarah sebenar dah mula terbongkar...

Tanpa Nama berkata...

Hmmm...polis, dgn gadis lembut & mat2 lembut bolehlah dorang tunjuk jantan. Tp, klu jumpa org negro atau pti yg sdg mengamuk terus kecut mcm tikus basah...

Tanpa Nama berkata...

Itu sejarah bukan ilmu politik...

Tanpa Nama berkata...

Salam semua...

Baru nie aku lepak kat kedai area tpt aku keja...kira mcm gerai haram ler, pasal tukang masak dia PATI...ada ler satu mamat PATI nie lepak masa kitaorg makan. Dia tunjukkan gambar dia bergambar ngan ketua polis negara masa hari merdeka tu ari...lepas tu ada 2~3 org laie tunjuk gambar yg sama dlm hp mereka, yg bestnya mereka kata buat apa pergi pemutihan tu ari, nanti record mereka akan polis simpan, susah nak masuk balik m'sia...kesimpulannya, polis pun tak dpt tahu yg mana PATI yg mana tak...kalau SPR nanti mcm mana????