Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 September 2012

HEGEMONI GEROMBOLAN PECAH BILA INTERNET WUJUD



PEJUANG KEMERDEKAAN




KOMENTAR TUKAR TIUB

apa yang sedang berlaku
ialah hegemoni milik
united malays national organisation
sudah pecah terbarai

gerombolan ini tidak lagi memiliki
monopoli tentang naratif perjuangan merdeka
gerombolan ini bukan lagi ada kuasa
untuk mengawal naratif perjuangan kemerdekaan

emapat tahun dahulu kita guddam
16 september sebagai hari malaysia
kita tolah 31 ogos
hasilnya berjaya!

kini 16 september adalah
hari malaysia

tahun lalu kita timbulkan
pejuang mat indra
kini mat indra dilihat
sebagai wira pejuang kemerdekaan
angkat senjata lawan mat saleh

tahun ini kita kibarkan
sang saka malaya

ada satu lagi ajenda kita
kita wajib guddam lagu negara ku
ini lagu ciplak
macam bendera jalur tembelang
lagu ini berasal dari lagu peranchis
jadi lagu terang bulan

terang bulan lagu indon
kemudian diciplak jadi lagu
kebangsaan negara ku

anak muda wajib terus menimbulkan
kes ciplakan lagi negara ku ini


PEMIMPIN API



DIBURU POLIS KERANA BAWA GAMBAR DR BURHANUDDIN?
harakah daily

KUALA LUMPUR: Jika saya membawa gambar Dr Burhanuddin Al Helmy dalam sambutan Hari Merdeka, adakah saya akan dituduh menghina Tunku Abdul Rahman dan selepas itu diburu polis?

Demikian pertanyaan spontan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) ketika ditanya mengenai kontroversi pengibaran bendera Sang Saka Malaya dalam perhimpunan rakyat pada malam Hari Merdeka baru-baru ini.

"Jalur Gemilang kita hormat. Tetapi proses menuntut kemerdekaan juga mesti kita hormati dan kita kenang sebagai tanda terhutang budi kita kepada mereka yang terlibat dalam perjuangan tersebut," katanya.

Menurut Mohamad, Sang Saka Malaya adalah sebahagian dari peristiwa dan proses menuntut kemerdekaan.




PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pic Persidangan Solidariti Afro-Asia di New Delhi pada tahun 1947 dgn sang saka

Dr burhanuddin al helmi

http://www.jamyangnorbu.com/blog/wp-content/uploads/2010/02/47-asian-conf-2.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_JLNZQ_w_ZlQ/SyONkMbkAdI/AAAAAAAABDM/QF1tDqypCtk/s400/Dr+Burhanuddin+berucap.jpg

Prince of Noob berkata...

"Menurut Mohamad, Sang Saka Malaya adalah sebahagian dari peristiwa dan proses menuntut kemerdekaan."

Bendera Sang Saka Malaya tu baru dicipta tahun 2007 je pun... kalau nak mengingati peristiwa dulu, bawak la Bendera Rakyat pertubuhan AMCJA-PUTERA ke, bendera PKMM yg sebiji mcm bendera Indon ke, bendera API ke, tak pun bendera kerajaan Majapahit terus. Bendera Sang Saka Malaya tu tak wujud pun waktu zaman merdeka dulu. Boleh baca lagi di sini http://buasirotak.blogspot.com/2012/09/semua-pun-mahu-maling-sang-saka.html

Berhujah berkata...

Kenyataan yg telus dari persatuan sejarah...

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kerajaan-baru-boleh-tukar-bendera-kata-persatuan-sejarah/

Prince of Noob berkata...

tukar tiub mana komen ana tak paparkan ni?