Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 Oktober 2012

PENCERAHAN DARI SINGAPURA - NEGARA YANG SUKA MAKAN BABI




MEMBURUH UNTK ORANG LAIN KAYA


YANG MAKAN BABI LEBIH JUJUR 
Saya rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura. Setiap hari saya naik MRT ke tempat kerja dan balik tengah malam dengan teksi dari tempat bekerja. Apa yang paling menghairankan ialah semua pemandu teksi di Singapura yang saya naiki boleh dikatakan jujur tidak kira samada pemandu itu berbangsa Melayu yang tidak makan babi atau pemandu berbangsa Cina yang suka makan babi.

BERJUANG MOGOK


Mereka akan menggunakan meter tidak macam pemandu KL yang kebanyakannya pemandu Melayu yang tidak makan babi dan selalu tidak mahu menggunakan meter dan selalu mahu sembelih hidup-hidup. Mengapakah pemandu teksi yang suka makan babi dinegara jiran jauh lebih jujur daripada pemandu yang tidak makan babi di KL?

Mengapakah pemandu yang memakai kopiah dan melekatkan ayat Quran didalam kereta di KL tidak jujur berbanding dengan pemandu yang makan babi di Singapura? Adakah ulama-ulama Malaysia macam Harussani telah gagal mendidik umat Islam di Malaysia menjadi orang yang jujur dan amanah? Mengapa mereka gagal? on BERITA BAIK - MAKIN RAMAI BENCI KEPADA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION


19 ulasan:

PENJUALAN AGAMA HARUS DIHENTIKAN! berkata...

Jawapannya senang aja. Ramai umat Islam di Malaysia menyembah wang sebagai Tuhan. Bila kalimah shahadah diucapkan oleh orang Melayu Islam, 90% apa yang dimaksudkan oleh mereka ialah tiada tuhan yang disembah melainkan wang Ringgit.

Penjual agama macam Harussani & Hassan Ali memaksa semua orang Melayu menganuti agama Islam. Jadi 90% umat Islam diMalaysia menganuti agama Islam hanya kerana dipaksa dan bukan kerana hati yang jujur. Bila mereka berpuasa, mereka dipaksa berpuasa dan bukan kerana mereka nak berpuasa.

Manakala yang memeluk agama Islam seperti Ridhuan Tee dan Mamak-Mamak Penang pula, mereka memeluk agama Islam kerana hendak mengecapi hak-hak "keistimewaan" yang diberikan kepada orang Melayu. Jadi bila agama dianuti kerana paksaan atau hendak mengecapi kemewahan hidup, maka lahirlah ramai munafik-munafik yang jauh lebih teruk daripada orang-orang yang suka makan babi.

Untuk menghapuskan gejala munafik dikalangan umat Islam, saya sarankan agar kebebasan agama diberikan kepada orang-orang Melayu. Selagi agama dijual kepada orang Melayu secara paksaan, maka selagi itulah munafik akan dijumpai dikalangan umat Islam.

Hak-hak keistimewaan yang diberikan kepada orang Melayu haruslah dihapuskan agar orang yang memeluk agama Islam macam Reeduan Tee tidak memeluk Islam kerana hendak mengecapi kemewahan hidup.

Adalah lebih baik jika orang Melayu dibiarkan murtad macam Lina Joy daripada dipaksa menjadi Muslim tetapi munafik macam Penjual Arak San Miguel, Pendusta macam Saiful, Penggila nak jadi MB macam Hassan Ali, Penghutang Tak Nak Bayar macam Zul Bisul.

Tidak Ada Paksaan Dalam Agama

Yang memaksa kamu anuti agama adalah orang-orang yang hendak memanipulasi agama supaya mereka boleh kawal apa yang kamu buat. Segala gerak geri kamu mereka hendak tahu dan nak mengintai & nak kawal. Jika kamu tak nak turut apa yang mereka suruh, maka mereka akan menghumbankan anda kedalam penjara.

Allah memberi kebebasan beragama kepada semua. Sebab itu tidak semua manusia beragama Islam. Jika Allah nak semua beragama Islam, sudah tentu Allah akan menjadikan semua orang beragama Islam. Hanya Penjual Agama sahaja yang nak paksa-paksa dan nak ambil alih tempat Allah. Mereka ini nak jadi tuhan kepada semua sedangkan Tuhan sendiri tak guna paksaan.

Tanpa Nama berkata...

TENTANG AES -

Kalau AES adalah untuk keselamatan pengguna jalanraya, jadi patut diletakkan papan tanda bahawa terdapat Kamera disitu, jadi pandulah perlahan di kawasan berkemalangan tinggi untuk mengelak kemalangan jalanraya.

Tetapi, jika tiada sebarangan papan-tanda untuk memberitahu bahawa terdapatnya kamera disitu, MAKA in bermakna untuk mencari wang semata-mata dan bukan untuk menjaga keselamatan penguna jalanraya.

Kerana pemandu yang suka pancut akan mengurangan kelajuan jika mereka tahu terdapat kemera disitu, jadi, selamatlah penguna jalanraya yang lain di tempat yang berkemalangan tinggi.

Prinsipnya untuk mengelak kemalangan dan bukan untuk menangkap, tahu tak !!?

Jadi, jelaslah ini untuk mencari rezeki keatas rakyat yang semakin miskin dan bukan untuk menjaga keselamatan penguna jalanraya...

Tolong sedar....



Tanpa Nama berkata...

BN ===> Babikan Negara

Tanpa Nama berkata...

memang benar ape yg diceritakan..(pengalaman yg gua byk kali lalui)...pemandu teksi di singapura memang terbaek..(hakikat ni..)

Tanpa Nama berkata...

memang benar ape yg dikisahkan...gua dah byk kali naek teksi singapore..sekali pon x pernah kena kencing..

Tanpa Nama berkata...

Tp kalau tgk yg banyak dan mcm sial cekik darah pemandu teksi berbangsa melayu kutty.....yg bau semua pekat kari.....dr klcc pi lot 10 dia charge rm 40....g mampus...kalau pakatan ambik alih buang je semua teksi kat segibtiga emas tu....mmg TERKONGKANG pemandu teksi sekitar segitiga emas tu

ROBERT DENIRO TAXI DRIVER berkata...

Saya pernah naik teksi pada pukul 11:30 malam dari sebuah hotel di Subang (sebab menghadiri majlis perkahwinan kawan saya) ke hotel yang saya nginapi di Bukit Bintang.

Pemandu teksi tak nak guna meter & mahu saya bayar RM100. Saya bagi dia tahu tambangnya hanya $24 semasa waktu petang bila saya datang ke Subang dari Bukit Bintang. Setelah tawar menawar, saya terpaksa membayar $80 sebab tak ada teksi lain pada waktu itu setelah menunggu lebih daripada 1 jam.

Jadi bila Pakatan Rakyat ambil alih, saya harap kerajaan Pakatan akan membuat undang-undang macam dinegara jiran supaya kita tidak disembelih oleh pemandu teksi yang tidak berhati perut ini.

Tanpa Nama berkata...

Ketika saya tinggal di Indonesia untuk beberapa bulan, kenderaan utama saya adalah bas mini,busway, dan taksi! Ye.. Taksi di Jakarta mungkin lebih banyak dari di Kuala Lumpur, tapi jauh lebih murah dan berkualiti. Naik teksi di Kuala Lumpur adalah perbuatan orang2 yg ada duit dan betul2 desperate shj, sedangkan naik teksi di Jakarta adalah perkara biasa. Saya pernah terpaksa ke luar daerah, dan decide untuk ambil teksi. Sila teka, perjalanan saya ketika itu setelah dicampur dengan trafic yang macet dan gila,akhirnya menjadi 4 jam! Tapi saya masih lagi mampu membayar ongkos teksi dengan selesa: menggunakan meter! Tak ada teksi yang tawarkan harga bla3. Jauh atau dekat tetap pakai meter, dan murah!

Teksi di Malaysia ada masalah yang perlu diakui: pemandu teksi malaysia adalah hamba kepada pemodal. Sebab itu gagal!

Tanpa Nama berkata...

Saya tak salahkan pemandu teksi Malaysia di sebabkan beberapa faktor yg menyebabkan mereka terpaksa meminta habuan lebih-kebanyakan lesen teksi di punyai oleh individu yg berada di atas(bleh tanya menteri Nadzri brape bnyk dia ade) dan menteri2 lain.Pemandu teksi terpaksa bayar bulanan dgn amount yg ditentukan compared ngan teksi Singapura di mana individu memohon dan dpt lesen teksi.Klau tanya diaorng kekadang hasil bulanan hanya cukup utk bayar sewa bulanan sahaja..nak bg mkn ank bini bayar sewa umah pun tak lepas...renung2kan-ABU/tarzan batu..

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku, aku cukup benci dengan driver teksi keturunan Umno dan keturunan Mic.

Yang keturunan Umno sombong semacam. Dia orang tak main prinsip the customer is always right. Yang keturunan Mic pula macam samseng.

didi kota belud berkata...

singapor 1 dollar..sini 2 hinggit 5 kupang..nak kompare...jauhnyer......sana sistem teksi gov jaga sini nazri jaga......sana meter tapi jalan jauh...sini tala meter tapi cepat sampai....jangan salahkan mereka...mereka hamba sistem kerajaan yang amat bagus...umno....singapore kalau jaga malaysia pun..pemandu teksi kalau masih nazri jaga pun samalah juga..kalau nazri jaga teksi singapore...samalah juga......satu soalan...KENAPA PARA MENTERI BERMINAT DENGAN AP TEKSI KAT MALAYSIA NI...SATU JAWAPAN...MANYAK UNTUNG OHHHH MENIAGA TEKSI...SATU SAGA KALAU DRIVER HABIS BAYAR BOLEH BERANAK TIGA SAGA..MANYAK UNTUNG OHHH...JANGAN SALAH KAN PEMANDU....SALAHKAN NAZRI DAN APA YANG DIBELAKANG NYER.....

Tanpa Nama berkata...

agama Islam tidak ikut telinga manusia,telinga manusia lah kena ikut agama Islam
Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami dan mereka mempunyai mata tidak dipergunakannya untuk melihat , dan mereka mempunyai telinga tidak dipergunakannya untuk mendengar . Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Wan Sahabiri berkata...

PENJUALAN AGAMA HARUS DIHENTIKAN.. tahniah & terima kasih atas penerangan tentang Islam yg sebenar..
.. selalunya begitulah,.. ISLAM yang menjadi mangsa

Tanpa Nama berkata...

pemandu teksi malaysia memang nak cepat kaya. SESETENGAHNYA walaupun islam, dapat duit bawak teksi beli nombor ekor, nak lagi cepat kaya. Malas round cari penumpang dengan alasan minyak mahal. SEBAHAGIANNYA duduk tunggu penumpang sambil main dam aji atau berjudi secara kecil-kecilan. Nak pakai meter macam2 alasan dia bagi sebab niat nak sembelih penumpang. Dah dapat 4 tayar pun masih jugak berbunyi.

Tanpa Nama berkata...

ha..ha..ha...takabil dam maliktum....MAKAN BABI JE BANYAK-BANYAK KALAU NAK JADI JUJUR....KAh..kah,..kah..

Tanpa Nama berkata...

kat hong kong pun sama, pemandu teksi semua cina konpem memang pemakan babi tegar bawak teksi guna meter

Tanpa Nama berkata...

Haaa.....tu macam kena syaratkan semua pemandu teksi di KL kena makan babi dulu....Masukkan dalam buku Jingga korang tuh haaaaaa

Khun Pana aka johanssm berkata...

Janganlah hentam pemandu Teksi melayu saja.
Sebenarnya, semua pemandu Teksi yang lepak depan Sungei Wang , Lot 10 , BB plaza , klsentral dan KLCC , kesemuanya tak pakai meter.

Cina yang makan babi pon tak pakai meter dan India yang minum Guiness Stout pon tak pakai meter.
Semuanya satu geng. Sama macham BN.
Semuanya nak sembelih penumpang dan orang ramai.
Mereka tu halao pemandu Teksi yang lain yang cari nafkah secara halal dan jujur.

Jawapan : Haposkan mereka
Macham haposkan Nyamuk Denggi

Tanpa Nama berkata...

nauzubillahminzalid...