Khamis, 21 Februari 2013

KEMPEN ANTI HARUN DIN DITERUSKAN



KAH KAH KAH
KAH KAH
KAH

Kuala Lumpur: Penjualan terbuka air jampi atau 'ruqyah' secara berleluasa dikhuatiri boleh menjejaskan akidah umat Islam apabila mereka percaya penyakit boleh sembuh menggunakan air itu. »

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Datuk Othman Mustapha, berkata sewajarnya air jampi tidak dikomersialkan kerana ia boleh menimbulkan pelbagai tanggapan terhadap perubatan Islam sendiri selain boleh dianggap eksploitasi oleh sesetengah pihak untuk mengaut keuntungan dengan mudah. 
“Contohnya, penjual mendakwa air berkenaan boleh melariskan perniagaan, menyembuhkan penyakit, menjadikan seseorang itu bijak, memelihara rumahtangga dan sebagainya. Sebenarnya jampi hanya dibacakan oleh orang yang selayaknya, mengikut kaifiat serta syarat tertentu. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...TOLONG ...TOLONG ... kah kah kah...

woit...JANGAN TUDUH TT YANG ANTI HARUN DIN.... kah kah kah..


kah kah kah... YANG ANTI HARUN DIN IALAH JAKIM... kah kah kah...

kah kah kah...YANG PRO HARUN DIN IALAH SYABAS... kah kah kah...


JEMPUTAN UNTUK
MENONTON
FILEM MENGHASUT

------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hek eleh mamat pro syiah ni..

yg syiah jual air ECPI tu x kecoh pulak..

air berteknologi tinggi la..ape lah..

syiah kat syria dah nak pupus dah..

syiah hezbolla dh nak mampus..

syiah kat malaysia ni tunggu masa je..

kami dah aim dah korang sume..

KalbunUMNO berkata...

tt,
kerja buat kilang dan jual air jampi berjenama "tipu melayu" merupakan kerja paling senang nak dapatkan fulus dan pengaruh.
Supaya lebih meyakinkan lagi umat melayu, gunakan Islam sebagai ayat pelaris dan pendinding.
Pelaris kerana umat melayu bodoh dan mudah ditipu atas nama agama. Pendinding pula kerana umat melayu takut untuk menolak dan menentang kerja menipu ini.
Kerja menipu ini lebih mudah bila guna lebel "perubatan Islam". Dengan nama "perubatan Islam", kerja menipu makin mudah dan lancar, kerana orang melayu akan berlumba-lumba menghabiskan fulus bila sesuatu dikaitkan dengan Islam.

pejuang rakyat utara ultra berkata...

bye bye...

ORIGINAL DIDI K.B berkata...

MUSUH KEPADA MUSUH KITO...ADALAH KAWAN KITO.....DARI 1971 LAGI AKU DAH BILANG TENTANG BENDA NI....ADDAAAAA JUGA YANG BANGKANG....ADAAAA JUGA YANG MARAH TT....ADAAA JUGA YANG MAKAN RUMPUT LELEBBEY...ADAAA JUGA YANG EMOSI....DAHLAH TT...JOM KITO GI AMERIKA...KITO MEMBOHONG KEK SITU PULAK...JOM...JOM...JOM...HHAHHAHAHAHAHAHAAA

Tanpa Nama berkata...

“Ikutilah orang yang TIADA meminta upah [MAKAN GAJI] kepada kamu, dan mereka adalah orang yang mendapat petunjuk.” [Surah Ya Sin 36:21].

TU LARRR DIA..

"Sebenarnya jampi hanya dibacakan oleh orang yang selayaknya, mengikut kaifiat serta syarat tertentu.", Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Datuk Othman Mustapha.

”APA PUNYA BODOH LAA MELAYU NIEE.. ITU LAH BANI MELAYU, NAK MEMAHAMI AL QURAN PEMALAS, MANA TAK NYA, USTAZ & MUFTI KATA KENA ADA WUDZUK, JADI MEREKA LEBIH RELA BAGI OTAK DEKAT USTAZ & MUFTI, INILAH JADINYA.

SEDANGKAN ALQURAN DGN TERANG LAGI BERSULUH MEMBERITAHU BAHAWA 'TIADA PERANTARAAN DIANTARA KITA DGN ALLAH', PEMBERI SEGALA REZEKI & PERLINDUNGAN -

"Dan sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan manusia, dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami (Allah) lebih hampir kepadanya daripada pada urat lehernya." [Surah Qaf 50:16]

KALAU ALLAH DAH DEKAT SEDEKAT2NYA URAT LEHER KITA, APASAL NAK KENA ADA PERANTARAAN PULAK NAK MINTA PADA ALLAH? LEPAS TU APASAL NAK KENA PERGI MEKAH BARU DEKAT DGN ALLAH? BUKAN KE ALLAH TERANG2 BERFIRMAN;

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya. Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah, maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar ('Syirik')." [4:48] yg. sama dgn [4:116]

NAH, YANG KITA SEKUTUKAN TEMPAT & 'RUMAH' DGN ALLAH. BUKAN SYIRIK KE? ITULAH PASAL RASULULLAH BERPESAN;

Diriwayatkan daripada 'Auf ibn Malik r. 'anhu bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda : "Orang-orang Yahudi telah terbahagi kepada 71 bahagian dan orang-orang Nasara terbahagi kepada 72 bahagian. Satu bahagian daripada setiap umat itu akan masuk Syurga. 70 bahagian daripada Yahudi dan 71 bahagian daripada Nasara akan masuk neraka. Aku bersumpah dengan Zat yang memegang nyawa Muhammad, bahawa umatku akan terbahagi kepada 73 bahagian dan 72 bahagian daripadanya akan masuk neraka." (Ibn Majah)

MAKA TIDAK HAIRANLAH KITA MENYAKSIKAN HAKIKAT SEBENARNYA BAHAWA SEBAHAGIAN BESAR (72/73) UMAT "ISLAM" YANG ADA SEKARANG INI (DRP TIMUR TENGAH, KE AFRIKA, KE BENUA HINDI, SAMPAI KE ASIA TENGGARA TREMASUK BANI MELAYU) ADALAH YANG PALING TIDAK MAJU DAN HURU HARA SAMA SEKALI.

~ Maka sahihlah hadith yg mana Rasullullah telah berpesan bahawa 98.7% [72/73 bahagian] drp umat2nya masuk api neraka jahanam! Jadi, sama2lah kita beringat2 wahai bani melayoo yg masih bonggok, totok, taksub & feudal.

Tanpa Nama berkata...

Harun Din dan gengnya mau Hadi Awang jadi PM sebab boleh dapat jawatan menteri begitu jugak dengan Stopa Ali dan Harun Taib.Tak jalan strategy nak jadikan Hadi Awang PM beralih pulak kepada Ku Li.Inilah kehendak asal puak UG.Kalau DSAI jadi PM depa melopong.Tak ada kaitan dengan Islam atau Melayu - semua acara peribadi sebab air jampi dah tak laku.

Tanpa Nama berkata...

Ko ni beruk ke..Harun Din pun ko hentam..bodoh btol...td ko minum ke

ORIGINAL DIDI K.B berkata...

PANJANG PULAK STATEMENT....BUAT BLOG SENDIRILAH............ HEHHEEHEEHHHE

ORIGINAL DIDI K.B berkata...

Bukan hentamlah.... kojak...pencerahan......jakim sindir ko tak marah pong........hah sekor lagi ni...dah seminggu putus tali...gi tambat kat sebelah rumah jaslin hamid......kut kut boleh masuk jarum lopeh ni......oh jaslin...i lobe u......

Tanpa Nama berkata...

TG Haron Din tak kacau ko pon tt...Harap2 TT mampos tidak berkubor hendaknya satu hari nanti...

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...

Apabila "al-Imam" sambutan Maulidur Rasul Nabi Isa pada 25 Disember menulis...

Adalah menjadi kewajipan kepada sekalian para Penchachai, Balachi dan Baruah Pak TT mengiakannya serta menokoktambah sesedap rasa sebagai testimoni sokongan kepada Pak TT...

Kesian kat depa no.