.

Khamis, 13 Oktober 2016

ORANG ASAL KENA TIBAI







GUA MUSANG

INI DIMANA?

NEGERI APA?

SAJE TANYA

MANA TAHU 

KALAU ADA 

HUKUM BOLEH

TIBAI HARTA

ORANG ASLI

YG TAK ISLAM

Balak bersepah, sumber air tercemar, Orang Asli terancam

Bergelimpangan. Tubuhnya dikerat-kerat. Sebahagian kulitnya tersiat. Ada terkulai di jurang dengan yang bersaiz kecilnya sudah menggelongsor di celahan hutan belukar.
Sekilas membaca mungkin ada menyangka itu adalah gambaran kematian besar-besaran akibat situasi perang. Hakikatnya, itulah situasi kayu balak yang ditebang ketika tinjauan dilakukan di pedalaman Gua Musang, 10 dan 11 Oktober lalu.
Ada yang diletak berlonggok manakala batang balak yang berdiameter lebih kecil kelihatan tidak terurus. Rekod kawasan berhutan di Semenanjung Malaysia setakat tiga tahun lalu yang hanya berbaki 5.83 juta hektar atau 44.2 peratus daripada jumlah keluasan 13.18 juta hektar tidak mustahil terus mengecil akibat kera
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
MESTI ADA 

FATWA BOLEH

BOLEH ORANG 

ASLI KAH KAH

------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS Tak pernah nampak DUIT

Sekali nampak DUIT terus mengamuk sakan

Dunya Dunya

Itu lah Melayu bodoh sokong orang bodoh jadi ketua apa hal

Nabi Nabi dulu pun tak suroh sokong orang bodoh jadi ketua

Tengok muka muka pun tahu bebudak bahalol

Orang Asli jadi mangsa

Kasihan pulak

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT, awat yg hang p tayang gambak ularmak balak tu? .

Gue memang kenal dialah perembat balik yg aula

Tanpa Nama berkata...

Semua tu halalan toyiban, semuanya atas nama islam, semuanya dibolehkan, Allah dah izinkan pokok2 dan aset dari hasil mahsul hutan dicairkan untuk tujuan jihad atas nama islam. Allah juga izinkan pemimpin islam pandu land rover supaya senang pantau hutan2 di kelantan. Org asli ni semua pengacau gerak kerja islam. Orang asli ni penghalang arus pemodenan islam. Serambi mekah tak perlukan org asli, mereka ni semua anasir jahat mcm DAP kafir harbi. Hidup ulamak... takbir. Semoga islam di kelantan terus maju bersama balak.