.

Khamis, 13 Oktober 2016

RASUAH DAH BERBILION BILION






BILION BILION REMBAT
** Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hasan tidak menyangka ia membabitkan dana kerajaan yang sangat besar. “Saya sendiri terperanjat melihat jumlah itu. Tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya... ** 

Baca semula betul-betul, dan lihat kata-kata kunci dalam ayat percakapan si musang: jumlah itu. Jumlah itu merujuk keseluruhan projek, rm3.3billion. 

Itu yang buat musang betul-betul terkejut. Terkejut sebab tak sangka sampai sebesar itu, 3.3billion. Kalau setakat 3.3juta malahan 333juta, itu biasa, takde la nak terkejut. Ratus juta adalah tahap biasa untuk bn, yang musang dah biasa tengok hatta takkan lagi terkejut. Paling tinggi sebelum ni yang musang hidu dan tau adalah rm2.6billion. 

Itu taraf mo1, okey? Ada la logik besar hingga boleh cecah billion-billion, sebab dia mo1 dan tambahan lagi dia ada suami yang jugak besar. Ini dah melebihi 2.6billion, macam musang sendiri cakap, tak pernah berlaku sebelum ni, tak pernah musang terhidu sebanyak tu. Tambahan lagi, yang empunye keroje baham on RASUAH TERKEJUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/16




-------------

Tiada ulasan: