.

Khamis, 13 Oktober 2016

RASUAH TERKEJUT






INI TERKEJUT

BETUL BETUL

ATAU 

BETUL BETUL

TERKEJUT

SAJE TANYA

JANGAN PULAK

TERKEJUT


Bekas KPN terkejut skandal rasuah RM3.3 bilion
KUALA LUMPUR - Skandal rasuah dan penyalahgunaan kuasa melibatkan projek infrastruktur di Sabah yang bernilai RM3.3 bilion mengejutkan banyak pihak.

Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hasan tidak menyangka ia membabitkan dana kerajaan yang sangat besar.

“Saya sendiri terperanjat melihat jumlah itu. Tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya kepada media selepas Seminar Integriti dalam Perkhidmatan Awam dan Majlis Penutup Pegawai Integriti Bertauliah (CeIO) Siri 16 dan 17, di sini, hari ini.

Menurutnya, semua pihak perlu mengambil iktibar agar tidak melakukan perkara sama.

“Jangan jadikan budaya. Jika tidak, negara akan rosak dan imej akan terjejas,” katanya.

Beliau berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah melakukan tanggungjawab mereka dengan baik sehingga skandal rasuah terbesar tersebut berjaya ditumpaskan.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH LAH KAH KAH KAH KAH KAH BIAR BETUL


-----------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa tak tangkap

Tanpa Nama berkata...



setan betul la dia org nie semua... pelajar2 nak pakai duit la...

tak terfikir ke... duit yg diambil tu klu digunakan ramai yg boleh manfaat..

yg ko tibai haram, mnyusahkan betul la...

yg buat nie agama apa nie... abam mofti taknak kluarkan kenyataan ke dekat puak2 nie...





Tanpa Nama berkata...

Terkejut ker terkentut...aku rasa dia terkejut sbb rasuah nye sikit sgt...biasa nya byk jumlah tp kali ni sikit benar celah gigi atau celah kopek mama je.kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Berlakon saja tuh

Itu kan BAPAK MAT KAMPAU

Bebende Pau Pau Pau ini mainan saja lah

Biasa lah

Kan Melayu tuh

Tanpa Nama berkata...

** Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hasan tidak menyangka ia membabitkan dana kerajaan yang sangat besar.
“Saya sendiri terperanjat melihat jumlah itu. Tidak pernah berlaku sebelum ini,” katanya... **
Baca semula betul-betul, dan lihat kata-kata kunci dalam ayat percakapan si musang: jumlah itu. Jumlah itu merujuk keseluruhan projek, rm3.3billion. Itu yang buat musang betul-betul terkejut. Terkejut sebab tak sangka sampai sebesar itu, 3.3billion. Kalau setakat 3.3juta malahan 333juta, itu biasa, takde la nak terkejut. Ratus juta adalah tahap biasa untuk bn, yang musang dah biasa tengok hatta takkan lagi terkejut. Paling tinggi sebelum ni yang musang hidu dan tau adalah rm2.6billion. Itu taraf mo1, okey? Ada la logik besar hingga boleh cecah billion-billion, sebab dia mo1 dan tambahan lagi dia ada suami yang jugak besar. Ini dah melebihi 2.6billion, macam musang sendiri cakap, tak pernah berlaku sebelum ni, tak pernah musang terhidu sebanyak tu. Tambahan lagi, yang empunye keroje baham projek 3.3billion ni sekadar pengarah dan timbalan pengarah jabatan je, bukan menteri bukan ketua menteri pun, tu yang musang betul-betul heraaaaaaan!

Tanpa Nama berkata...

dia dah jutawan beb...buat terkejut pulak...musang betui lah kah kah kah...masa ada jawatan bukan terkejut melopong buka mulut macam buaya menanti habuan masyuk kah kah kah...sekarang pakai kopiah putih...terus jadi suci murni tulus ikhlas...tauke judi mesin internet tak bayor ker lagi kah kah kah.... mana nak bayor...ramai sangat terpaksa dibayor sampai pening kah kah kah.... busuk dari kepala lah woi

ulahup berkata...

Layak ke dia ni cakap pasal intergriti dan rasuah?