Isnin, 25 Februari 2019

ULAR MAK DOLAK DALIK








ULAR MAK 

DOLAK DALIK

ulama pewaris nabi..sekiranya ulama berbolak balik, maka itu juga diwariskan nabi kpd ulama..berbolak balik la seratus kali seribu kali, namun org2 kelate tetap memilih pas parti syurgawi..tanpa kemodenan, tanpa pembangunan maka kuih dikelate masih bole dpt 1riyal 5biji kueh..
tanah dikelate juga tidak bole dibeli oleh org luar.hanya kelahiran kelate yg diterima beli tanah dikelate..ibarat kelate khusus utk kelate..maka warga lain bole blah..namun warga kelate yg bekeje di gomen2, bole pula beli hartanah dan meyewakannya kpd org lain diluar kelate..ini la hikmah islam kelate..duit2 riyal pembunuh si saudi juga memenuhi tabung2 pondok dan tahfiz didlm dan diluar negara, di saudi ,di pakistan dan dan dan.. 
on PARTI WIPER
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/20/19

Bro, Lu




-----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nothing to say di zaman kerasulan ulangi politics berdasarkan ilmu psychology dan perbandingan perbandingan dan menguasai segenap ilmu serta mendambakan hidayah tuhan..
Islam dahulu berdaya saing membina tuntas dgn akal sebab dan musabab serta alasan alasan dan mereka tidak dingin dgan gelaran ulama cuma sekadar hamba pada tuhan senada dgn apa yang nabi nabi mahu dan apa yang tuhan sirnakan..
Ulama kini polos mahu kejar yang itu maka tercicir yang ini tiada keseimbangan ilmu lalu ilmu yang ada tersia lalu diremehkan.
Pabila diremeh ianya marah marah lalu melatah dgn alasan alasan tiada lojika jamaah sekelian restu kerana ianya ulama seorang yang di firasatkan Cendikiawan lebih agung dari sheikh Abdul kadar jailani..
Ulama zaman ini amat sukar melafaskan maaf kerana kekuatiran tentang persepsi yang mengundang jatuhnya darjat lalu mengolah alasan mencari al hadhis dan juga hujung hujung cebisan al masih al Quran dan orang disekeliling duduk diam membisu.
Al hadish itu tetap begitu juga al Quran tetapi yang membezakan ianya ialah tahap kecerdasan akal.
Sebagai contoh seorang budiman menguasai ilmu dgn berhikmah keramah Qadha Qadar itu mainan qolbu perapat antara seorang hamba dangan pencipta dugaan dan permasaalahan adalah sesuatu yang mencabar diri.
Ulama yang compang campeng sekejab begini sekejab begitu eeeh dulu lain sekarang lain dulu bermunajad yang itu lalu mendustakan eeh politics hari ini perlu begini contohi kakalifahan Umar yang kaya raya sedangkan sedikit sebanyak api fitnah telah berlaku kita tidak tahu Kegelisahan Khalifa Umar kita juga tidak tahu hiba duka nastapa Khalifa Umar dugaan ketika itu sahabat juga bisa menjadi musuh..adu domba dan musuh merancang siapa yang rapat dgn nabi harunya ditiup kan api bara..
Ulama hari ini bertasbih tentang untung berbanding rugi sedangkan yang rugi itu akan mendatangkan keberuntungan dikemudian hari.
Ini catatan pena tiada maksud umpama celoreng didinding gua kih.