Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 15 Februari 2010

TOLONG BAGI CHAN PADA MAT GIAN



YANG INI AWAN BERARAK



YANG INI PENGANTIN DI ARAK


YANG INI PEGUAM BERARAK


YANG INI MAT GIAN MENGARAK KEPALA LEMBU


PAS: PERARAKAN MAULIDUR RASUL BUKAN WAJIB : malaysianinsider

Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan, Abdul Latif Abdul Rahman berkata, perarakan sambutan Maulidur Rasul bukan perkara berwajib bahkan boleh dianggap sebagai perbuatan bidaah jika acara itu sahaja diutamakan.

Demikian reaksi Abdul Latif berhubung tuduhan pemimpin Umno yang cuba mengeksploitasikan pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dengan melabelkan beliau sebagai anti-Islam kerana dikatakan memutuskan untuk membatalkan perarakan kali ini.

“Tuduhan pentadbiran Lim Guan Eng sebagai anti-Islam itu saya tidak tahu, apa yang menarik perhatian saya di sebalik haru-biru situasi di Pulau Pinang dalam persoalan ini ialah Umno seolah-olah dilihat cuba mengutamakan perarakan.

“Besarnya sambutan hari Maulidur Rasul bukan pada perarakan. Nabi sendiri tidak pernah menuntut umatnya supaya berbuat begitu,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH...


woit... GEROMBOLAN SUDAH KETAGIH NAK TURUN KE JALAN RAYA... kah kah kah...

kah kah kah... BAGUS... BERARAK SUDAH JADI BUDAYA POLITIK... kah kah kah..

woit...MEMANG TAK PATUT KERAJAAN PULAU PINANG INI..kah kah kah...

kah kah kah... BAGI CHANLAAA MAT GIAN NAK BERARAK...kah kah kah..



13 ulasan:

Budak Balun berkata...

sian la kat gerombolan bang sham oii!!
depa nak merasa berarak ramai2..
jeles kat kita yang sekali berarak lebih 50 ribu nihhh!!

cassa berkata...

KAH KAH KAH
KALAU DA BEBAL
MEMANG SERBA SERBI
AMNO BEBAL!

KAH KAH KAH
NAK SUKUNG ISLAM
NAK BUAT NEGARE ISLAM
TAPI PEMIMPINNYE BEBAL AGAME
SEMBRONO NAK TUNJUK TERER KUNUN
KAH KAH KAH

DARI DULU LAGI
MEREKA NI SESAT WALAUPUN SESAAT
BEBAL, BENGAP DAN BANGANG
ITULAH AMNO
DARI DULU LAGI

MELABON NTAH HAPE HAPE
PASNI NTAH HAPE LAGI
MUNKEE-MUNKEE TU NAK BERFATWA
ITULAH ISLAM AMNO

*kalau dah gampang, mane bleh berfatwa. sesat nanti. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

UMNO MEMANG SUKA BERARAK SAJA BILA MAULID RASUL, TAPI AJARAN RASUL DEPA TAK IKUT..
CUBA TENGOK BINI NAJIB PAKAI TUDUNG KA..?

Tanpa Nama berkata...

TT, Negeri Perak dah lama tak buat perarakan ini, Harus sana Harus sini Perak tak bagi buat ini, bukan zaman PAS atau zaman DAP. Tapi zaman UMNO kalau tak silap dah dekat 10 tahun dah..... Kenapa UMNO tak berarak bantah kat Perak ni?

suis-media berkata...

assalam

Betul tu tt,,bagi lah cann mat gian ni berarak@berdemo,,tak sabar nak pakai songkok tinggi baju kurung dan kain samping corak dacing kah kah kah
sekarang baru cacai ni rasa nikmat nya berarak@berdemo sampai stim tak terpancut.kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

x yah berarak.....panas....

Tanpa Nama berkata...

Hoi, apa nak kecoh!

Hoi, perkara yg harus!

Hoi, setakat satu tahun sekali baru nak berarak dan berselawat!

Hoi, geng kepala lembu jangan menyalak lebih yer!

Hoi, wa gerenti lu orang hari2 menyalak kat club!

Hoi, jangan jadi jaguh ketuanan melayu lah!

Hoi, kenapa kau orang tak menyalak surau dan masjid tak penuh orang!

Hoi, itu lagi fardu kifayah!

Hoi, jangan jadi hipokrit!

Hoi, memang betul2 kimak!

Tanpa Nama berkata...

Berkatalah seorang Pak Pandir yang kini menjadi YB Rembau, kata-kata hikmat YB ini "orang-orang yang demo itu adalah BERUK-BERUK". Kini siapa yang jadi beruk jalanan. Apa dah jadi dengan cadangan Demo di Stadium...oh lupa itu untuk pakatan rakyat. Kah...kha..Kesianinlah Ibrahim Ali yang mengutuk UMNO dan Masuk UMNO 46, kutuk Madey dengan gelaran "keling" dan macam--macam gelaran tetapi kini cium bontot Madey...kha..kha. Orang lama di UMNo tak lupa "Rice", yang ingin bakar Jambatan P.Pinang kini jilat air liornya sendiri. Tulis Thesis Phd "hapuskan ISA" dapat Phd dan jadi DR...tapi kini penyokong no.1 ISA puak Gerombolan. Buang sajalah title DR itu.. yang Katak sumpahan Tok Guru ini masuk Pas tak dapat projek..poket semakin kering terpaksa jadi Gerombolan Ali Baba...Hantu Raya Gerombolan Bawak berguni RM5, RM10, RM50 not ke Penang; nak bagi duit kepada orang yang akan "Demo" di Pulau Pinang kena cekup dgn SPRM...kha..kha.Siapa yang demo tak dapat nasi kandar bungkus kali ini...habis duit kena cekup..kha..kha!

Tanpa Nama berkata...

Tak salah rasanya berarak ni

tapi lebih afdal kalau hari tu pergi rumah anak-anak yatim/piatu bagi duit yang mereka gunakan untuk berarak tu pi sedekah kat anak yatim.

lagipun tak ada pulak sebut berarak tu wajib baik dalam rukun Iman dan rukun Islam.

tak jumpa jugak kat mana-mana ayat Quran atau hadis yang mewajibkan perkara ini. Tarafnya sama dengan perarakan hari kebangsaan.

bukankah lebih baik duduk rumah baca Quran dua tiga juzuk. Lagi besar pekdahnya. Tak pun sedekahkan surah-surah alQuran untu Baginda.

kita kena mengubah budaya dan upacara.

Tak apalah, hari tu tak bagi berarak, bising bukan main. Sekarang dah bagi, keluarlah ramai-ramai. Beraraklah sepuas-puasnya. Tak cukup sehari, buatlah dua hari. tak cukup dua hari, buatlah seminggu.

tak apalah! untuk yang akan berarak, jangan sampai lupa nak sembahyang jumaat pulak. takut yang bidaah didahulukan, yang wajib ditinggalkan! niat nak dapat syurga, takut neraka pulak dapatnya.

lelaki perempuan pulak biarlah berjauh-jauh. bukan apa, takut yang tak disuruh dibuat-buat, yang dilarang dibuat jugak. harapkan pahala, dosa pulak yang kita dapat.

untuk yang dah bergelar bapak, sebelum tinggalkan rumah, pastikanlah anak bini tak kelaparan. bukan apa, takut sibuk nak berarak, anak bini kat rumah lapar tak ada makan.

untuk yang dah bergelar bini, mintak kebenaran suami dulu. tak payahlah nak berbedak bergincu. tak perlu minyak wangi berasid letak bawah ketiak. baiknya sedekah kat suami saja.

untuk yang bergelar bini jugak, kalau nak berarak tu jaga sopan santun. jangan terjerit, tergedik-gedik. malu suami kalau gambar keluar TV. pakai tudung biarlah sopan, jangan main pakai pusing lilit. jambul sejemput nampak dipandang.

bagi bini-bini yang masih tak pakai tudung, beraraklah! mudah-mudahan berkat sambutan maulidur Rasul tahun ni tergerak hati nak terus bertudung lingkup. Alhamdulillah! Itu maknanya kita mendapat berkat. mendapat hidayah.

jangan pulak yang sudah bertudung lingkup, lepas berarak tudung pun ikut berarak dari kepala. beringatlah mendidih otak kena hukuman Allah.

terpulanglah. kalau fikir baik, beraraklah. kalau fikir keburukannya lebih banyak, hindarilah. ada otak pakai. pakai otak di kepala, jangan pakai otak di kepala lutut.

selamat menyambut Maulidur Rasul!

***Islam bukan upacara. Islam adalah amalan yang tidak dapat dipisahkan dalam apa juga bidang kehidupan***

pass piss puss.... berkata...

Hoii...dorang bukan nak berarak tapi nak berak...kahh...kahh...kah...

Lang berkata...

mana punya hukum diorang ni pakai... selepas wafat nabi pon para sahabat tak sambut maulidul rasul dengan berarak satu bumi mekah...

ni la kalu dah mabuk glammer... klu berarak tu muka diorang masuk tv, masuk surat kabar meloya, berita hairan. So sebab itu diorang tak kenal hukum dengan adat.

1M, bidaah didahulukan, rasuah diutamakan. BolehLand BOLEH!

Lang berkata...

Mestilah mati-matian nak berarak maulidul rasul, sbb perarakan ini saja yang polis tak kn batalkan permit...

depa pon teringin jugak nak rase mcm mana rasa jalan ramai2 kat jalan raya.. mcm beruk jalanan.

Lang berkata...

bia zahrain wak pon marah lge pasai berarak ni... tp pengundi pon marah jugak...

Since you no longer represent us, we demand your resignation with immediate effect.

From: sh tan
To: dzahrain@gmail.com This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Dear MP for Bayan Baru, Zahrain Mohd Hashim:

On Mar 08 2008, we voted for you as our MP representing Parti Keadilan Rakyat (PKR) for the parliamentary seat of Bayan Baru in Penang. You represented PKR and stood under PKR ticket at that time.

On Feb 12 2010, you announced your resignation from PKR and declared that you are now an independent MP. As such, you have given up the mandate to represent us as we voted for you under the PKR ticket.

As voters who voted you in, we urge that you resign from your Bayan Baru seat and seek a fresh mandate to represent us as an independent MP. We also like to remind you that we, the taxpayers, pays for your MP's allowances and perks. Since you no longer represent us, we demand your resignation with immediate effect.

Regards,

SH Tan
Taman Sri Nibong.
Penang.

Fyi: A Facebook Group "Call for Zahrain to resign as MP of Bayan Baru" has also been created.