Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Mac 2010

BAI BAI BABY BAI BAI



SURAT KHABAR BUAT BUNGKUS NASI LEMAK




92 PERATUS RAKYAT MALAYSIA PERCAYA MEDIA BARU - malaysiakini

Sebanyak 92 peratus rakyat Malaysia mengikuti media baru seperti laman sosial Facebook dan Twitter, kata pensyarah kanan Universiti Malaya Prof Dr Abu Hassan Hasbullah.

Katanya, jika dibandingkan dengan Amerika Syarikat dan Eropah, Malaysia mempunyai lebih ramai pengikut setia media baru yang lebih percayakan laporannya berbanding dengan media arus perdana.

Menggalakkan penyertaan golongan muda dalam jaringan sosial, Abu Hassan mengajak lebih banyak penyertaan golongan tersebut di internet.

Bercakap kepada kira-kira 900 pemuda di Kongres Anak Muda Kebangsaan di Petaling Jaya, Abu Hassan berkata kebangkitan media baru sekarang ini telah menjadi semacam “agama” pada masa kini.

Katanya, untuk membawa perubahan dalam negara ini, orang muda mestilah melangkah setapak lagi memasuki media baru dan meninggalkan politik lama.

“Keluarlah daripada politik primitif dan majulah ke depan,” katanya yang terkenal dengan kajian masa depan melalui pusat kajiannya Zentrum Future Studies.

KAH KAH KAH...


woit.... HABISLAAAA.....TV TIGA SUKU.....kah kah kah..

kah kah kah....HABISLAAAA.... MELAYAU.... kah kah kah...

kah kah kah... HABISLAAAA.... RTM.... kah kah kah...

woit... PATUTLA ... SEMUA ORANG MUDA ADA FB.... kah kah kah..




22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku lagi suka baca the Sun pasal free...tak payah kuar duit beli...lebih baik duit beli paper tu aku buat isi minyak moto lagi bagus.

hafszach berkata...

Hafszach : Buat Tukar Tiub, Tolong paparkan tulisan aku ni supaya masyarakat tidak keliru tentang Anwar Ibrahim yg sedang hangat diaibkan oleh media masa kononnya memgunakan nama yang di-Pertuan Agong dalam kes 29 sept.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan sebarang siasatan berhubung dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya Yang di-Pertuan Agong telah memperkenankan ketua pembangkang itu sebagai Perdana Menteri sekiranya rancangan "16 September" menjadi kenyataan. - Malaysiakini.com

Hafszach :

Persoalannya di sini, perlukah Anwar Ibrahim disiasat berhubung kes 29 sept kerana membabitkan nama Yang di-Pertuan Agung... ??

Bagi aku tak perlu kerana Anwar mengikut prosedure yang betul dan sah dari segi undang2 dan Perlembagaan Negara.. ( sila semak Perlembagaan Negara ).

" Sesiapa yg mendapat sokongan majoriti maka dia berhak menjadi PM tanpa mengira bangsa dan agama. "

Cuba kita imbau kembali kes peralihan kuasa di perak bila mana2 ekoq ahli PKR dan se ekoq ahli DAP keluar parti dan menjadi Ahli Parlimen Bebas serta menyokong BN ( walaupun kesemua mereka bukan menjadi Ahli Parlimen BN- hanya menyokong BN ). Pada ketika itu apa yg Najib buat..?? pagi2 buta najib dah pi jumpa sultan perak utk BN mengambil-alih kuasa negeri Perak..walaupun yg lompat tu bukan menjadi ahli Parlimen BN cuma Ahli Parliment Bebas.. dan Najib telah menyediakan ribuan Polis dan FRU utk berkawal takut rusuhan berlaku..

Begitu juga halnya dgn Anwar sebelum Ahli BN melompat parti pada 29 sept maka beliau awal2 lagi memberitahu ke bawah duli Seri paduka Baginda yang di-Pertuan Agong tentang perkara tersebut. Anwar mendakwa bahawa Panglima Angkatan tentera akan menyokong beliau juga adalah benar kerana jikalau sekiranya 29 sept tersebut menjadi kenyataan maka sudah tentu Agong akan mengarahkan Angkatan tentera menjaga keselamatan negara kerana dikhuatiri akan berlaku perkara2 yg tidak diingini kerana tentera berada dibawah bidang kuasa Agong- so apa yg peliknya..

Anwar keluar Parliment ketika kes ini dibangkitkan sebenarnya bukan kerana takut atau rasa bersalah tetapi kerana tidak mahu nama yg dipertuan Agong dipermain2kan oleh Ahli Parlimen UMNO dgn cara yg biadap di dalam dewan parliment.. so langkah Anwar itu adalah suatu langkah yg terpuji.. demi menjaga maruah serta nama baik ke bawah duli Tuanku..

Kerana sejarah telah membuktikan bahawa pada tahun 1992 demi kuasa politik, UMNO telah dengan biadapnya mencerca dan memaki hamun Raja2 melayu termasuk yang di-Pertuan Agong di dalam dewan Parlimen dgn tujuan untuk membatalkan kekebalan serta kuasa raja2 melayu termasuklah kekebalan Yang di-Pertuan Agong itu sendiri.. Aku ada handsad Parliment pada tahun tersebut..
Tunggu pilihanraya yg ke-13 kesemua rakaman perhimpunan agong UMNO pada tahun tersebut yg mencerca Raja2 Melayu akan beredar dalam pasaran..


Lebih pelik lagi bila bekas Panglima Angkatan tentera menyatakan bahawa beliau tidak tahu menahu tentang hal tersebut dan tidak pernah bersetuju dgn Anwar Ibrahim tentang Peralihan kuasa tersebut.. huhu benda 29 sept tak berlaku kalau berlaku sudah tentu dia akan dapat arahan dari Agong supaya bersiap sedia.. apa punya karatlah... !!!


So.. Rakyat khususnya org melayu kena faham tentang Perlembagaan Negara kalau tak kita akan diperbodohkan oleh BN selama2nya

Tanpa Nama berkata...

woit.... HABISLAAAA.....TV TIGA SUKU.....kah kah kah..
kah kah kah
"Siapa cakap habis .... kami akan siarkan cerita-cerita bodoh dari Indonesia...
Kami juga akan siarkan tarian 3/4 bogel, siar rancangan artis cerai talak 12 ..... tentu anak muda jadi lebih dungu ..
Kah kah kah

din berombai berkata...

Dari segi berita dan kebenaran:
Aku setuju dengan pendapat prof tu yang mengatakan 92% org malaysia lebih percaya media baru.

Dari segi hiburan seperti nyanyian, prog. reality, prog. hantu khurafat, prog. membodek pm:
Aku kurang setuju pendapat prof tu. Aku masih percaya media tradisional spt tv 3/4 , utusang Meloya, burit a hairan dll tetap menjadi pilihan rakyat kita untuk berhibur. Anak2 kita pun mencangok depan tv lepas balik sekolah.

Sudin berkata...

Kah,kah,kah.....
woit...isham !...nko link kan secara percuma melayau online puuun gua tak akan masuk.....HARAM bagi gua.
RTM,TV tiga suku lagilah makruh.Kah,kah,kah....

Pemerhatian semasa gua belum menjadi anak yatim piatu......

Balik dari surau/masjid lepas sembahyang isyak...apa lagi yang nak dihadap ? Ha....!ngadap TV tiga suku,Rehat Tunggu Mati(RTM)...cerita hantu tak habis-habis ada saja modal pengarah melayu ni hal hantu.....artis jual album 80juta unit,kalah EPIC,Relativity,ELECTRA rekod...kah,kah,kah
Lepas tu artis kahwin rajagopal,lepas tu kesah cerai-berai artis,
TV1 saluran ketuanan melayu,
TV2 saluran keling,
TV3 saluran benggali bollywood,
TV7 saluran china,
TV8 saluran cukong china,
TV9 saluran masuk syurga....kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah,kah......
Radio TV melayu(RTM) dan seangkatan dah jadi saluran indon....kah,kah,kah

Kesimpulannya,
Generasi diatas ni cukup selesa kalau dapat sembahyang,gi umrah amik haji,puasa,bayar zakat dapat risit bukti pembayaran....gerenti masuk syurga.....kah,kah,kah
Ditambah lagi muka masuk paper menjadi ibu-bapa misali dapat anak seramai 20 orang semua masuk unibersiti....kah,kah,kah,kah
Dan....jeng,jeng,jeng...generasi ini juga tak peduli kalau Perdana menterinya kaki liwat,rogol,rompak tanah rakyat,membunuh guna C4,bagi duit 20juta pada zionis.....kah,kah,kah....asalkan dapat lepas sembahyang isyak ngadap Rehat Tunggu Mati(RTM),gi umrah amik haji letak nama Haji Dollah dalam kad pengenalan,bla,bla,bla.....cukup,
Itu sahaja !!!
Wah...!berjayanya propaganda mereka.
Kah,kah,kah....cukup senang hidup ini buat melayu Umno.

Yang balance 8% siapa agaknya ?
kah,kah,kah.....isham termasuk dalam 8% tu !.....kah,kah,kah

BoyDontUcry berkata...

penjual nasi lemak telah mengkaji kenapa jualan semakin merosot? akhinya mereka mendapati jualan akan turun kalau bungkus pakai kertas surat khabar.

sebab tu dah semakin kurang nasi lemak sekarang dibungkus pakai surat khabar lama

zeqzeq berkata...

padan mukaku..bodek laa lagi..

Tanpa Nama berkata...

Betulkah bagai dikata? Bagaimana mereka golongan tua di bawah umur 65 tahun yang masih boleh undi? Mereka ni tetap undi UBN dan jumlahnya bukanlah majoriti tetapi signifikan juga. Anak muda memang guna ICT ini tapi ada juga yang masih belum keluar dan liat dari belenggu fikiran yang sudah diracuni dek 'ketuanan Melayu'. Memang media arus perdana penuh dengan 'misinformation', propaganda dan condong kepada kehendak 'ketuanan Melayu', tetap meloyakan!

Tanpa Nama berkata...

satu Malaysia pon tak percaya Najib & UMNO / BN !!

Tanpa Nama berkata...

Aku percaya apa yg diterangkan diPARLIMEN BARU2 NI...PEMIMPIN SUKA BERBOHONG HANCUR NEGARA..

Qaseh Bonda berkata...

Menjeling pada tajuk utama Utusan Malaria...sedihnya tengok tulisan anak2 bangsa la ni. Low Clas!

Pi pegang cangkoi lagi hebat pada dok buang masa baca utusan.

Yang dok baca pun boleh kenal jenis nak makan free semua...nampak je pegang paper Utusan,sah2 UMNO piang yang takut sangat pada perubahan bimbang kedai ekor tak buka dah.

semuanya muka tak dak nur!

Kesian jugak tengok pembaca tv 3...depa pun tau orang meluat gila kat berita depa tapi nak buat camana dah cari makan kat situ.

Masa Raja mangkat pandai pulak yang perempuan bertudung litup...nak wat camana dah arahan dari bos pun yang sah2 memang tiga suku.

Daripada dok buat masa depan tv waktu perdana menteri dah sapu semua channel baik pakat2 tambah2 amal...baca Quran dari semuka jadi banyak2 muka mudah2an masin mulut bila berdoa.

Doa orang2 yang tertindas, orang2 yang dizalimi sungguh tiada hijabnya dengan Allah.

we'll sing along with u, bai bai baby bai bai..

SyawaL berkata...

Orang bengong saja yang masih percaya pada media BN tu...

Mat Rempit Kg Pisang berkata...

Alamak cam ni nanti tak de la utusan meloya dan berita hairan... abis nanti nak guna apa utk buat alas bontot masa merendek ngan awek aku kat taman tasik... tak kan lak nak bawak tikar plak dari rumah... tak pratikal la cam ni... Bro Isham tulung la bgtau utusan meloya ngan berita hairan supaya jgn tutup kedai... klau tak nanti terpaksa buat projek atas rumput je abis kena ketik ngan tungau plak ehm.. ehm... awek aku...

asyMok_Aambo berkata...

PAT PAT SIKU LIPAT!
SIAPA CEPAT DIA DAPAT...
PAT PAT SIKU LIPAT!
SIAPA CEPAT DIA DAPAT...
PAT PAT SIKU LIPAT!
SIAPA CEPAT DIA DAPAT...
kah kah kah kah kah kah kah

Nahum berkata...

"Dalam polis, jika ketua memberi arahan yang salah, maka dia perlu
bertanggungjawab terhadap arahan itu," katanya sambil menambah
bahawa tindakan undang-undang boleh diambil terhadap mereka. -
dikutip dari malaysiakini hari ini, dibawah artikel
Musa: Ada campurtangan 'orang ketiga' dalam PDRM
http://www.malaysiakini.com/news/127108

Jadi timbul persoalan dalam kepala sy, mengapa DSP Musa Safri tidak dipertanggungjawabkan & tidak dipanggil ke mahkamah dalam kes
Altantuya?

"Dalam perjalanan ke Damansara, Azilah ada menceritakan kepada saya
bahawa DSP Musa Safri telah memberitahu beliau hal seorang kawan
DSP Musa yang sedang menghadapi masalah perempuan.

"Sirul Azhar berkata persetujuan untuk membuat rondaan di kawasan
rumah Abdul Razak adalah sebagai bantuan kerana beliau mengenali
Musa yang merupakan pegawai atasannya dan ia juga adalah arahan
daripada Azilah yang juga pegawai atasannya.-dari Malaysiakini
http://www.malaysiakini.com/news/97557

Jadi, merujuk kepada kenyataan Ketua Polis Negara,
mengapa dalam kes Altantuya, DSP Musa Safri tidak diambil
tindakan undang-undang?

perosak bunyi berkata...

entah... main FB lagi best dari baca paper berita hairan. membazir beli paper.

Gadis Cun Melecun! berkata...

Awang Selamat sudah marah... baca di sini!

Pro-Pakatan berkata...

Kat rumah aku, beli suratkabar cuma untuk buat tempat kucing berak.

joehan berkata...

hehehe...rmai lg penykong bang nuar berahi rupenyer..srh sumpah laknat xnk..kne dedah kt parlimen lr luar negara..hahahaha..klaka la pemimpin korng tu...
buat hafszach..ape yg ko merepek 29sept ni..lg satu kes kat prk ketiga2 adun kuar n skong BN..tp kes 16sept xde mp bn yg kuar n isytihar skong PR..tu beza die ngok..klaka la org2 PR ni..mnde simple cmtu pon xleh pkir..

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.hangpa renung lama-lama lambang facebook tu!
2.Hangpa dapat tenguk lambang apa!!
3.ish!ish!ish!pandai betui puak kristian ni!pakat-pakat jaja lambang salib secara tak sedaq!!
4.ya lah!tuhan puak kristian pun sama dengan Allah ye!!!!
5.Rokok haram!pun pakat dok hisap!la ni!dok jaja lambang salib la pulak!!

Tanpa Nama berkata...

aku juga tergolong dlm 92% tu...

dah lama aku scrap TV3 suku, utusan meloya, berita hairan & ....

Tanpa Nama berkata...

Di Surat khabar Malaysia ini keputusan no.ekor pun print salah (tak caya tanya TT)..keputusan bola lagi salah..orang Asli buat demo di Putra Jaya; adakah patut RTM siarkan Menteri kesayangan TT buka rasmi kebudayaan orang Asli?..kha..kha. Payung logo cap BeeN dihilangkan. Baca atikal Selamat menulis " Cuma Melayu yang tak hadir pembukaan rasmi PERKOSA adalah Melayu pengecut" pasai apa?. Mamak-Mamak yg mengaku Melayu ramai yang hadir kerana yang buka arsmi PERKOSA adalah Mamak Ikon Nasional yang dipuja oleh Orang Melayu. Apakah selamat dari surat khabar loya itu sedar yang tidak hadir itu Raja Gopal?. Alahai daripada beli surat khabar pii... CC baca surat khabar electronik yang melambak di internet. 1 jam puas membaca cuma bayar RM1.50..kalau pergi kedai mamak pakai WiFi. Pulaukan..Pulaukan semua surat Khabar UMNO,MCA dan MIC. ..Alat propaganda UMNO yg manupulasi pemikiran Melayu.