Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Mac 2010

SPY DI CARI



SIAPA NAK JADI JAMES BOND ?





SAKSI AKUI PEMBAYARAN KELULUSAN CALLING VISA UNTUK DANA POLITIK
- mStar

Seorang saksi dalam perbicaraan kes rasuah bekas Ketua Pengarah Imigresen Wahid Md Don memberitahu Mahkamah Sesyen di sini bahawa pembayaran ke atas kelulusan 'calling visa' pekerja Bangladesh adalah untuk dana politik.

Ahli perniagaan Zulkafli Maulud, 53, berkata beliau mengetahui perkara itu setelah dimaklumkan oleh Low Chang Hian dan apa yang difahamkannya, wang itu untuk seorang Menteri.

Sebelum menyatakan wang itu untuk dana politik beliau juga menyebut ia sebagai sumbangan politik kepada orang yang sama.

Ditanya oleh peguam V. Sithambaram yang mewakili Wahid dalam pemeriksaan balas, sama ada beliau pernah berhubungan dengan adik ipar menteri terbabit yang dikenali sebagai Syed Abdullah, Zulkafli berkata: "Tidak pernah."

Pada perbicaraan lepas, seorang broker Burugabudeen Mohamed Ismail, 50, memberitahu mahkamah bahawa Syed Abdullah pernah menerima wang daripadanya sebagai upah mempercepatkan permohonan 'calling visa' untuk pekerja asing pada 2008 dan ia adalah untuk dana politik.

Mengikut pertuduhan, Wahid, 57, didakwa menerima rasuah RM60,000 daripada ahli perniagaan Low Chang Hian sebagai bayaran upah bagi mempercepatkan kelulusan permohonan 4,337 visa pekerja Bangladesh.


KAH KAH KAH...

woit... SAPA NAK JADI JAMES BOND ?.... kah kah kah..

woit.... SILA TEKA.... MENTERI MANA?.... kah kah kah..

woit.... DARI BERITA INI .... ADA TANDA TANDA MENTERI ITU....kah kah kah..

kah kah kah.... SIAPA PANDAI CARI NAMA MENTERI ITU....kah kah kah..

nota:

pemenang yang betul meneka
akan dapat bercuti di bangladesh
kalau nasib baik boleh bermalam
dirumah sharifah kah kah kah





14 ulasan:

Sudin berkata...

woit...isham !
jangan hina keturunan syed-syed ni....mereka waris yang dijanjikan masuk syurga....kah,kah,kah

Spy Mat Bond jawab....menteri tu bernama Syed Anwar Ibrahim....
Yeh..!gua betoi !

Salah ?

Mat Bond teka lagi.
Jawapan yang sebenarnya ialah Syed Hishamuddin Rais.

Salah ?
Apsal salah pulak ?
Bukankah Syed Hishamuddin Rais yang tanda tangan surat penangkapan Syed Botak bin Syed Mahathir untuk ditahan bawah ISA ?

Kah,kah,kah....bermalam di rumah sharifah ? gua tak nak...!!!
Itu sharifah sudah kena taji sama itu mamak GPMSlah....kah,kah,kah
Duit punya pasal gadai bodi sama mamak.....
woit...!jangan hina waris nabi muka melayu mamak....kah,kah,kah

Tanpa Nama berkata...

hamid albab ke?

Sepukal berkata...

mesti lah menteri dalam negeri sebab dia yg ada kuasa utk mengarah mangkok tu

Johan 23.01.84 berkata...

ni mesti bekas menteri si pak arab botak tu..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

ketua umno kota tinggi,konfem!

-ulat kedondong-

mat lendir berkata...

Aku teka haa

yang aku tau la
3 menteri aje yang nama syed zaman tu

yang pertama, syed anwar syed ibrahim
yang kedua, syed nik aziz syed nik mat
yang ketiga, syed lim guan eng

selain tu tak ada nama menteri yang nama syed

aku teka aje tu

Tanpa Nama berkata...

kita, walaupun bukan syed tapi keturunan nabi juga

bapa kita dan bapa segala umat manusia, Nabi Adam

ibu kita dan ibu segala umat manusia, Hawa

keturunan syed yang mendakwa keturunan ahlul bait sepatutnya berperangai lebih baik daripada kita.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah, al tentulah al dia yang dah takda al jawatan kat al cabeynet..

al mangkuk al albab al douchebag..

al memanda menteri al bangang albabee

tangkap masuk ISA si alshity ni

Tanpa Nama berkata...

syed...dokek kampong den ado koturonan ni.monyang dio orang ni dulu pusing kampong den jual batu akek...

Tanpa Nama berkata...

syed...dokek kampong den ado koturunan ni maso dulu monyang dio orang pusing kampong jual batu akek...

Tanpa Nama berkata...

itu harta
bukan kou yang punya
itu harta
syed ahmad albab yang punya

albab = pintu
syed ahmad albab=syed ahmad pintu
pintu masyuuk $$$$
albab masyuuk $$$$

tengku syed berkata...

Memang betul keturunan syed-syed ni...mereka waris yang dijanjikan masuk syurga, tapi syed-syed yang sokong hukum hudud sahaja, syed-syed yang tolak hukum hudud tak termasuk dalam kes ni.

Tanpa Nama berkata...

Bukan Syed Mahathir ke? Aku pun confius, Mahathir tu Arab ke Mamak?

Tanpa Nama berkata...

woit! saper yang memandai mendakwa keturunan syed ni keturunan nabi??? ahlul bayt???... keturunan nabi Muhammad adalah Arab Quraisy...syed2 kat Malaysia ni...BUKAN berketurunan Arab Quraisylahh. kalau Arab Yaman...mungkin...dan boleh jadi juga ada yang dari keturunan Temani( Yemenite Jew)....