Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Mac 2010

BUAT KERJA JAHAT - SENYAP SENYAP




ROBOH GERAI MELAYU , KENAPA TAK MELALAK SEPERTI DI PULAU PINANG ?
– harakah daily

Tulisan :ANAK LABU

Utusan Malaysia dengan megahnya di muka depan menunjukkan gerai orang Melayu dirobohkan sedikit masa lalu di P.Pinang.

Nah, sekarang ini di Taman Gadong Jaya, Labu, Negeri Sembilan notis merobohkan gerai telah dibuat oleh Majlis Perbandaran Nilai.

Menariknya notis dikeluarkan sehari sebelum berlansungnya program JUARA RAKYAT bersebelahan dengan kawasan gerai tersebut pada 6 Mac 2010.

Di Negeri Sembilan, Kerajaan, MBnya orang Melayu , semua gerai ( 15 orang lebih kurang ) semuanya Orang Melayu dan majoriti di Labu ni orang Melayu. Tak kan berdiam diri sahaja.

Kalau di P.Pinang, Utusan Malaysia mengaung, "Pahlawan Melayu" rasa terhina, NGO atau Dewan Melayu melalak tentang ketidakperihatin Ketua Menteri Cina, apakah di N. Sembilan, nada yang sama tidak diutarakan?

Pelik dan Ajaibnya, notis berbunyi ....kacau ganggu iaitu meletakkan dan menjalankan perniagaan di atas jalan masuk ke balai raya Taman Gadong Jaya. ( Tempat berlangsung Program Juara Rakyat.)

Sedihnya, hampir 5 hingga 6 tahun mereka berniaga di situ, hanya kerana kononnya Program JUARA RAKYAT yang dirasmikan oleh Menteri Dalam Negeri ( itupun tak jadi datang..), mata pencarian mereka direntap sedemikian rupa... JUara Rakyat apakah ini?

Lebih menyedihkan, Ketua Pemuda UMNO Negeri adalah anak watan Labu sendiri.

Kita cabar beliau untuk mempertahankan Gerai2 Melayu ini dan mempertahankan penjaja melayu di Taman Gadong ini daripada tindakan MPN.Adun Labu tak payah nak cakap.

Beliau lebih arif dan mungkin terlalu sibuk untuk mengambil tahun hal-hal kecil sebegini agaknya?


nota:
inilah cara gerombolan buat kerja.
kalau di Pulau Pinang atau kerjaaan pakatan
heboh macam nak rak
kalau mereka buat kerja yang lebih jahat
menikus senyap





9 ulasan:

Nostalgia abkk berkata...

UMNO memang juara tapi dalam menipu orang Melayu dan rakyat Malaysia.Dia tolong satu ringgit tapi sapu lima puloh masuk kocek.
Itu pun masih ramai lagi yang percaya kerana sedekah kain pelikat dan batik.

Tanpa Nama berkata...

Standard la bro

Kalau ikut kamus dewani
melayu tu cuma yang tinggal kat pulau pinang
tu pasal kalau roboh gerai tak ada lesen kat pulau pinang; segala katak, gpms, perkasa dan pekida akan turun melalak.

yang tinggal di luar pulau pinang dikira bumiputera
tu pasal kalau niaga tepi jalan tak ada lesen boleh kasi roboh
segala katak, gpms, perkasa dan pekida tak akan datang melalak sebab pemilik gerai ni cuma bumiputra

lagi satu bro
lu tau makna double standard?

kalau ikut kamus wekipukida
tak boleh roboh bermakna pulau pinang
boleh roboh bermakna bukan pulau pinang

lagi satu, bumiputera ni susah sangat nak bagi $$$$ kat boss majlis
cuba bagi ikut bayaran bulanan macam kawan kita buat tur
gerenti selamat sebab $$$$ tu macam tangkal ajaib
gerenti gerai terpacak terus menerus

storm62 berkata...

umno = "Jualah Rakyat"

Tanpa Nama berkata...

Ibrahim Katak, Mahathir (PERKSA) dan Khairi(KJ) tak turun ke? Kalau AI dan orang PR turun nanti depa kata 'demo bukan budaya orang Melayu'. Dewan Perniagaan Negri Sembilan tak ada telur kah? Orang Asli pun kini dah boleh berdemo inikan pula orang Labu. Pokoknya orang UMNO Labu atau UMNO di mana saja tak mungkin boleh berdemo melawan kezaliman kecuali dengan laluan terlebih dahulu dari bossna sama ada si albino atau si sembab.

Tanpa Nama berkata...

memang perangai mengalahkan babi,itula UMNONGOK.....pi mampus la umnongok,macam sial

Tanpa Nama berkata...

Bab sebat duit nii org umno memang terorrrr..contoh kat kampong aku ketua cawangan jer dulu belum PRU12
pakai keta perdana jer....tapi bila lepas PRU12 terus tukar Mez...rumah renovate...ada dua orang gaji lagi....tinggal pulak nun hujung kuala sungai.Semua orang kampong tau dia sebat duit peruntukkan mesjid dan untuk rakyat miskin.Mudah2an bila PRU13...nanti dia akan tahu langit tinggi rendah.Bab sebat duit niilah yang diaorang sanggup mati tak mahu kerajaan diambil alih oleh Pakatan Rakyat...

Tanpa Nama berkata...

juara rakyat yg sebenar adalah ahli gusti yg bernama 'the rock' - people's champion...bwahahahaha

Syafiq berkata...

tiap2 pagi aku lalu kawasan kedai2 tu utk pegi keje.mmg byk kedai2 tepi jln tu.sume kedai kayu.kesian jugak kedai2 tu kene runtuh.ape lagi perkasa,jgn buat2 xnampak pulak.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan juara rakyat..tapi juara menyusahkan rakyat..kah.kah.kah.