Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 April 2010

SIASAT KEMBALI SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA




SIAPA ENTOT ALTANTUYA DAHULU - JANGAN SIASAT LEBIH KURANG





NAJIB : TIADA LAGI SIKAP LEBIH KURANG
- malaysian insider

Najib Razak mahu rakyat Malaysia membuang sikap "lebih kurang" dan berusaha untuk mencontohi sikap orang Jepun untuk menjadi satu masyarakat yang teliti bagi membolehkan Malaysia menjadi negara maju.

Najib berkata sebelum majlis penganugerahan itu, beliau telah ditanya mengenai apakah yang difikirkannya adalah kualiti utama masyarakat Jepun.

Dia berkata: "Saya berfikir satu ketika dan mengungkapkan perkataan "teliti" kerana orang Jepun merupakan satu masyarakat yang bersifat amat teliti."

KAH KAH KAH...

woit.... BETUL... TEPAT... kah kah kah..

kah kah kah.. POLIS JAGAN SIASAT KES ALTANTU LEBIH KURANG...kah kah kah..

woit...POLIS PATUT TANYA SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA...kah kah kah..

woit... JANGN LEBIH KURANG...SIASAT SIAPA BERI KEBENARAN KELUAR BOM C4..kah kah kah..

kah kah kah... PERGI TANYA BALA... SIAPA ENTOT ANTANTUYA DULU...kah kah kah..

woit... DALAM MAHKAMAH... PENDAKWA JANGAN SOAL LEBIH KURANG... kah kah kah..

woit... TANYA BARUMA ...BILA ALTANTUYA JUMPA NAJIB DI PARIS... kah kah kah..

woit... IKUT MACAM PENYIASAT DARI PARIS.... SAMPAI KE KL MEREKA DATANG...kah kah kah..

woit... JANGAN BUAT CINCAI CINCAI...kah kah kah




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas TT.

Aku memang suka cerita2 kamu yang disiarkan. Trima kasih.

kan bagus kalau TT jadi menteri? ada otak dan analisasi yang memang tepat tak serupa dengan sembab2 dan maloan2 di BN/UMNO.

Kalau tak nak jadi menteri, jadi, masuk dan tolong PR. Mereka perlu dibantu oleh orang2 yang berakal cam TT. Tau tak?

Semoga PR menang di hulu selangor.
Biar BN/UMNO mampus!

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

nak ikut, nak pilih-pilih! kalau nak ikut, ikut secara keseluruhan, bukannya nak ikut bab nak buat benda secara details tapi bab lain, ketinggalan atau sengaja nak rakyat2 yg selalu kena tipu ketinggalan!

Lang berkata...

betul kata najibi-ul, kita mesti lebih teliti dan bukan lebih kurang jak... jangan berpilih2....

nah... kalau begitu, teliti kan ayat2 al-quran tu... ikut dan turut... quran ajar yang betul dan baik, bukan yang salah dan jahat...
ada berani ka?

Tanpa Nama berkata...

ayoyo!
1 ayat tepat yang aku terpaksa setuju dgn najib! gerun pulak rasa uluhati aku, kena setuju dgn najib al-kelentongi!

tapi sebenarnya ini cuma 1 contoh "1 kebenaran dalam pengelentongan"!
(lihat BAGAIMANA MENGELENTONG 201 – Kelas Hari Pertama untuk penjelasan lebih lanjut)

baru semalam (atau kelmarin?) aku komen dalam tt pasal sultan yang berkata mereka (sultan2) adalah bertanggungjawab melaksanakan amanah tertentu dari Ilahi... komen aku ialah, wahai sultan yang berkata2, silalah perincikan satu persatu amanah tersebut dan sertakan contoh2 tindakan yg telah dan akan diambil sesuai dgn setiap amanah itu - maknanya, cakap dan terangkan dengan TELITI lah tu! jangan cincai-cincai, jangan main di permukaan luar sahaja, masuk penuh jangan masuk suku je!

ayoyo najib! jawablah persoalan yg rancak bermain di bibir2 rakyat, tentang altantuya, tentang kapalselam, dsbnya! jangan jawab cincai2 kata itu soalan frivolous je! jawablah dengan teliti dan terperinci hingga hilang setiap & segala kemusykilan!

-average joe-
klakka-la.blogspot

catatan: jangan tiru macam drama meloya keluaran rtm & tv3suku, takde depth, jalan cerita/ skrip/ muzik latar semua cincai2 main kat kat permukaan luar je...