Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 April 2010

HULU HULUR PADA MAT EZAM




MAT EZAM MULA PASANG PANCING - SEBELUM TENGGELAM





CUACA DI HULU SELANGOR

panas menonggeng.
mungkin petang hujan lebat.


KKB


kosong DAN LENGANG kerana panas.

jan 11 tadi ada sidang akhbar tentang minah
yang kena gasak oleh polis.
tangan minah ini masih berbalut.

minah ini kena tembak masa dia dalam kereta.

mat lidah kontot dalam parlimen buat huru hara.
bersilat lidah. kesian isteri lidah kontot. selalu gian lidah.


ENTOT ENTOT

dengar khabar ayah entot entot lari akan datang ke kkb.
satu macam punya persediaaan. nasib baik ada bangla dan burma - kerja
sampai jam 3 pagi. nak bagi malaon ini senang hati.

mesti ada bagi makan free.


SEMBAB

muka mat semab tak kelihatan langsung di kkb.

ibu bapa di kkb telh membantah jika ada gambar muka
sembab di kkb - mereka semua akan menyokong pakatan.
ibu bapa marah keran anak anak mereka selalu mengigau malam
ternamapak muka mat sembab yang horor.


AMARAN GEGARAN BUMI

jabatan bomba dan pasukan palang merah dunia telah menberi
amaran. mungkin akan berlaku gegaran bumi di kawasan kkb.
kajian sedang dijalankan kenapa gegaran ini mungkin berlaku.


MAKAN TENGAH HARI

kelmarin aku makan di restaurant melayu ros - masakan melayu
ada ulam jering dan petai. gulai lemak ikan berlado dan singgang
ikan tongkol.

hari ini hendak pergi makan di restauran yang sama - tapi sudah penuh
tak ada kerusi. lalu masuk ke retoran daun pisang.

wow ! ikan goreng - bawak hitam - terbaik - kuncinya makan kedai daun pisang atau
restaurant melayu mesti untuk makan tengah hari - makan malam semuanya lebihan
makan tengah hari.

jam lagi jam 4 - nak cari kopi dan roti bakar.

sesiapa yang tak tahu apa itu teh c - sila hantuk kepala kepada tinag jamban.


KAMAL NATHAN

nampaknya mamat ini bukan pilihan orang india.
runpanya mamat ini sudah mula menunjukkan sifat bersedia
untuk menjadi barua gerombolan.

masyarakat india di kerling telah menulis sepandok mengutuk mamat ini.

kesian belum apa apa sudah kena tibai.


MAT EZAM LAGI

HULU SELANGOR, 21 April — Bekas setiausaha politik i Anwar Ibrahim akan membekalkan Barisan Nasional (BN) dokumen yang didakwanya boleh membuktikan Ketua Umum Pakatan Rakyat bersekongkol Israel, esok.

Ezam Mohd Noor akan menyerahkan dokumen-dokumen berkenaan, antaranya surat Anwar agar teman wanita bekas presiden Bank Dunia Paul D. Wolfowitz, Shaha Riza, dipinjamkan ke Foundation for the Future.

KAH KAH KAH

woit... KALAU TAK ADA PILIHANTRAYA KECIL... ORANG LUPA PADA MALAON INI...kah kah kah..

woit... TOLONG LAH HULUR PADA MALAON INI.... MENIAGA DI INDON TAK JALAN JALAN...kah kah kah...


NAJIB KENA NASI KANGKANG OBAMA

TOKYO, April 21 — Establishing good relations with foreign countries does not mean kneeling to any country, said Najib Razak.

He said Malaysia would indeed not kowtow to anyone as it had its own stand based on its policies and principles.

Addressing Malaysian students in Japan here tonight, Najib said his visit to the United States recently did not mean that Malaysia was kowtowing to the Americans as claimed by certain quarters in Malaysia.

KAH KAH KAH..

woit... BOLEH PERCAYA CAKAP MAT MONGOL INI...kah kah kah..

woit... DIA TAKUT PADA SUAMI... kah kah kah..

kah kah kah... PADA OBAMA LAGI KECUT TELOOOR.... kah kah kah...



POLITIK DAN NUJUM

kelmarin aku di felda suharto - bukan di indon
tapi di hulu selangor. sambytan hebat. ada 40 orang yang datang
ceramah kelompok. 20 orang peneroka.

ini loncatan yang amat besar untuk pkr
dulu nak masuk pun tak dapat.

sungai tengi, sungai buaya - semua felda felda ini telah di tembusi.
kawasan felda di hulu selangor bukan lagi monopoli gerombolan.

peralihan makin ketara. warga felda telah mula sedar. kader dan aktivis
pkr telah masuk dam mula berkampong dalam semua felda.


SOKONGAN MELAYU

nampaknya semakin naik.
telah bosan dengan cerita beer dan kuda.

warga hulu selangor ingin tahu apa dia dasar
yang kan di bawa oleh wakilmereka.


( berita seterusnya menyusul)




17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"jabatan bomba dan pasukan palang merah dunia telah menberi
amaran. mungkin akan berlaku gegaran bumi di kawasan kkb.
kajian sedang dijalankan kenapa gegaran ini mungkin berlaku."


INI MUSTI BIK MAMA MO DATANG SAMA BINI DIA...DENGAR CERITA LANDING DARI JEPUN PETANG NIE..

MUAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHA

Lang berkata...

ezam balik cuci spender la... kotak, dokumen, kotak, dokumen... tu la MODAL DIA.

tuan komrad berkata...

kahkahkahkahkahkah...aduyai..

pocah anak tekak gua baca lu nya artikel..terbaik dari ladang...

hawau sungguh...hahahahahahahahah

ye la bro..gua dah penat dengar cite tonggang todi je...cite la plak pasal air sirap ke..air cincau susu ke....meleleh gak air liur mendengarnya...

pasal ezam...dia bleh blah..

ni spesis katak pisang,kalo wat umpan gewang,bukan takat ikan toman,ikan sepat ronggeng pon maleh nak makan..

tak kena lenyek lori ayam pon dah kira syukur la tu..

apapon..gua ternanti2 lu nya artikel seterusnya...

Bigfish berkata...

Banyak betul perkembangan politik kat malaysia nih. Hilang boring hari2 baca cerita kartun di selang seli dengan berita katak muncul sebelum dan selepas hujan.

apa pun jangan lupa pegi mengundi buat pengundi hulu selangor. kita humban BN dalam longkang.

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi Ezam Lembu tu ya. Dia ni akan muncul setiap adanya piliharaya kecil, apa tujuannya kurang pasti selain mencuri perhatian meskipun tiada yang nak dengar khubah basinya. Apa lagi yang nak diyakinkan pengundi? Dahlah tak dapat apa-apa pun dari UMNO sehingga ini, asyik berdoa siang malam agar ada lagi pilihanraya kecil, esok pula ke Sarawak nak klentong orang sana yang Anwar adalah pengkhianat Melayu terunggul, KENTOT lah Ezam, baru kau tahu kalu orang dah tak respect lagi martabat kau, kau hidup bagaikan tak berhaluan dan bermakna? Siapa dalam UMNO yang tinggal ada visi perjuangan Melayu? Katak, Najis? Mat Sembab? Lidah Kontot? Nazri? Tajudin? Zaid Hamid? Toyo? Semua mereka tak ada kelas dan kualiti visi langsung melainkan nak cari harta negara.

Tanpa Nama berkata...

woit! bro tt, aku faham dah apa itu teh c, setelah aku....... kahkahkah
bangga aku siot kau menjawap pertanyaan aku melalui artikel ini kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

mat ezam simpan katak dalam kotak-kotak tu. Bebal sungguh la mangkok jamban nie.

Bila BN kalah nanti, aku nak tau apa komen EMPI2 yang lompat ari tu.

tunggu komen dari zahrain katak minggu depan.

Tanpa Nama berkata...

zahrin dengan siapa lagi sorang, eh, sekor katak tu dapat gak terbang percuma tuhari, siap 1st class lagi tu, mengekor bontot najis. (yuck ptui!) dan bontot gedempol tahap bola pantai milik laki najis. (yuck yuck yuck ptui ptui ptui!!!)

dalam kapalterbang (tajaan rakyat) tu beriya2 la depa berdua bersembur2 airliur bukak cerita bocor rahsia pkr-pakatan sambil membodek-pundek najis dan kuncu2.
dapat makan steak di amerika.
dapat main lastik dan berpestolan dengan awek2 blonde amerika (tajaan jarjis? kalau orang bagi hadiah percuma, takkan tolak?).

malangnya, ezam cuma dapat jadi saudagar jual minyak, mengandar 6biji kotak2 lamalusuh miliknya, itupun hanya bila sekalisekala ada pesta kecil pilihanraya sanasini.
kesian.

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

"Ask what I can do not what BN does." Begitu kata Kamal menurut headline Malaysia kini petang tadi.

Wah wah wah , nampaknya tambi ni dah mula besar kepala. Adakah dia lebih berkuasa dari BN? Podahh (ikut macam Muhyiddin dalam TV ) baru jadi calun, belum tentu kalah menang dah besar kepala.

Tapi ini berita baik kerana nampaknya tambi ni tak setuju dengan perbuatan BN tu,dia akan buat cara dia sendiri. Lu ada kuatkah tambi mahu lawan BN dari dalam?

Tanpa Nama berkata...

lawak la pasal pussy kangkang tu. comel pn ade. hahaha.. salute..

Tanpa Nama berkata...

TT,

klu BN menang, aku rasa ko la orang yg paling BODOH DAN BANGANG pernah wujud kt Msia nie.

posting benda ala budak kecik yg mengejek lawan. ahaha.. lu sakit ke bhai? umur dah lanjut makin terserlah akn kenyayokan bhai.

kesian aku tgk ko TT, siang malam posting berapi api konon nk berjuang untuk kebenaran, padahal tujuan sebenar nk perhatian SI PUNAI bos lu.

kesian2. ahaha.

sabar TT, mungkin PRU13 ko akn dicalonkan, tunggu jelah. sabar tu kan separuh iman. Oppss. lu mat KIRI, jadi istilah Iman tu xwujudkan kt redbook yg lu selalu rujuk untuk mengencing anak2 muda kt Msia nie.

ahaha..


lagi 1 TT, pe kata lu tukar nama blog nie dan nama lu dgn panggilan

'Mat KAH KAH KAH'


ahaha.

Tanpa Nama berkata...

Doktor pakar otak/urat saraf otak kena di hantar untuk bedak otak dio. Di kato abah dia kata dia nangis sudah balik ke pangkuan asal. kah kah kah. Naseeeeb baaaaik lah pkr tidak pilih maalon ini jadi calun kalau tidak abis lah pkr belum mula dah tamat permainan. Dia akan bagi 'walk over' pada UMNO dan sembap.
Nak cakap sikit pada orang hulu selangor, jangan terpadaya oleh maalon2 dar BN. Ingat BN ingat 12 billion masuk longkang di pelabuhan Port Klang. Ingat Bn ingat setiap wang ringgit rakyat yang di curi oleh gerombolan.
Jangan jadi alat gerombolan macam itu malaon bersongkok dari Kulim dan muka dua kali sembap dari Pulau Pinang malas nak sebut nama mereka kerana terlampau benci dh.
Guno nama Islam untuk kepentingan diri, guno nama Melayu untuk kepentingan diri. Ya Allah selamatkanlan Hulu Selangor daripada sembap dan semua gerombolan ini.

pisau belati berkata...

tanpa nama 2010 apr 21 22:27

lu tak suka
lu menyampah
lu benci
lu boring

tapi lu baca juga ma....bodo!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan main main, obama boleh suruh tangkap mat mongol macam noriega!

ha ha ha berkata...

Hoi Ainon 22:27,

Bro Komrat TT mana boleh jadi Wakil Rakyat..semua orang tahu (masalah kegawatan beliau)..dan Ambe wase TT pun tak hinggin nak jadi MP..Jadi tukang sengkeh MP lagi bagus..ha ha ha ha..

Aku pun tak tahu ngapa ko sakit hati ngan TT...haaaaaa..melainkan ko Terasa pedasnya kot...

Salammm

Tanpa Nama berkata...

peh.... bila muncul je Ezam buka kotak, buka fail, buka itu, buka ini... hujung2 habuk pun tarak... Ok Ezam sebenarnya DSAI, orang PKR apalagi PR seenteronya.... udah lama dibuka & selalu dibuka. Malahan dilodeh lagi,... mereka ni daya tahan tinggi... kalau tak tahan lama dah join BN... Hidup pasti senang, lumayan... nak apa pasti datang mencurah....

Tanpa Nama berkata...

peh.... bila muncul je Ezam buka kotak, buka fail, buka itu, buka ini... hujung2 habuk pun tarak... Ok Ezam sebenarnya DSAI, orang PKR apalagi PR seenteronya.... udah lama dibuka & selalu dibuka. Malahan dilodeh lagi,... mereka ni daya tahan tinggi... kalau tak tahan lama dah join BN... Hidup pasti senang, lumayan... nak apa pasti datang mencurah....