Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Ogos 2010

RAYA KAN KEPELBAGAIAN




PERLIS NEGERI HEBAT - RAJA GOPAL PUN KENA BERAK




WAHABI: SAYA TAK MINTA MAAF KEPADA PERLIS, KATA NAKHAIE - minsider

Bekas Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) Mohd Nakhaie Ahmad hari ini mempertahankan tulisannya dalam sebuah majalah agama dan enggan meminta maaf kepada Perlis kerana tiada sebab untuk beliau berbuat demikian.

“Apa pasal saya nak minta maaf pula? Adakah salah saya cakap Perlis berbeza?

“Apa alasan yang menyuruh saya minta maaf kepada Perlis? Adakah apa yang saya kata itu tidak betul?,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider hari ini.

Beliau berkata tulisannya bertajuk “Penyelewengan Wahabi” dalam majalah Milenia Muslim keluaran terbaru Ogos langsung tidak mempertikaikan Perlembagaan negeri itu, sebaliknya hanya menyentuh soal amalan yang meletakkan pegangan Ahli Sunah Waljamaah sebagai akidah negeri itu.

“Sebagai contoh di negeri lain ada Qunut tapi di Perlis tidak ada... di Perlis juga tiada bacaan tahlil tapi di negeri-negeri lain ada.

KAH KAH KAH

woit… INI MEMBUKTIKAN BAHAWA ADA KEPELBAGAIAN… kah kah kah..

woit… INI MEMBUKTIKAN BAHAWA TIDAK ADA SESIAPA YANG MEMONOPOLI KEBENARAN…. kah kah kah..

kah kah kah… YADIM KATA LAIN… SHIAH KATA LAIN… WAHABI KATA LAIN…kah kah kah

nota:
dolah kata had hari
wahab kata hari hari kah kah kah


14 ulasan:

Sivakumar berkata...

Tahniah kepada Tukar Tiub, sudah mencecah 9 juta lawatan ke blog ini.

Tanpa Nama berkata...

FIRAUN kata lagi LAIN-LAIN...kah kah kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.kalau bab demo mungkin hanglah mentornya!!!!
2.Tapi kalau bab agama!!hangtak payahlah ulas!!nampak benar jahilnya!!!
3.Bulan puasa lari ke bali!!"musafir" kononnya!!!!!!kecik-kecik jarang puasa!!!masa tua!!!"musafir" merata noo!!!!

Tanpa Nama berkata...

Coptic priest welcomes Muslim guest, or breaking ...
Photo: news.yahoo.com
A Coptic priest (L) welcomes a Muslim guest at an iftar, or the breaking of the fast, dinner organized by Sudanese Copts at the Coptic Club in Khartoum during Ramadan August 23, 2010. The annual event is held to promote inter-faith relations in the country.

a mad janitor berkata...

sesungguhnya semua orang ada pandangan berbeza. sesuatu komuniti tu mungkin rasa berbeza dengan lagi satu. negeri lain, cara lain. negara lain,cara lain.

artikel yang menarik. sebab tu,kalau minah arab berkelimbung tutup satu kepala. yang kita nak lindung dari pasir apa?

sesuatu yang dianggap kehormatan di sesuatu tempat, mungkin tiada memberi apa2 kesan kepada orang lain di tempat lain. and thus lower your gaze..as stated in the Koran. it applies to both jantan btina!!

mosabit berkata...

najis tong rosak kata..hari.. hari mau.......

kah kah kah kah kah kah .....

Mah@mahu berkata...

Jom sertai kempen 1 Blog 1 Bendera sempena dengan kemerdekaan negara kita tahun ini...

Tanpa Nama berkata...

isyam,

Dah lame tak dengar lu sebut pejuang islam zulkifli nordin, gua rindu seyh! kah kah kah . . .kah kah kah . . ,

Lang berkata...

ni lah manusia... adatnya merasakan diri dan puaknya terbaik jika dibandingkan dengan orang lain... apenya yang terbaik?... ada ke yang lebih baik dari allah dan rasulnya... dok perasan terbaik je tu yang jd hidung tinggi dalam tak sedar diri...

mereka2 ni menjadikan lebih ramai orang semakin haru biru dalam keliru...

Tanpa Nama berkata...

sapa kata wahabi sesat, sebab imam masjidil haram, memang wahabi, umat islam seluruh dunia bermakmumkan imam wahabi dimasjidil haram.

Tanpa Nama berkata...

imam masjidil haram wahabi, kita terpaksa ikut, atas alasan dharurat. kalau tak ikut, mungkin kena tibai dengan cota atau kayu pasukan keselamatan ynag mengawal masjidilharam. tapi kalau di malaysia, 13 negeri bukan wahabi, tapi satu negeri kerdil sebesar daerah rembau nak 'maintain' wahabi, itu masalah sikit. apa pun, orang perlis jangan berkeras denhan no tahlil dan no qunut. Mainstream islam di malaysia tiada hal dengan qunut dan tahlil, dan tak kisah kalau perlis tak mau qunut dan tahlil. Soal nak minta maaf kepada orang Perlis, tak timbul kerana penduduk 13 negeri lain tak minta pun Perlis minta maaf kpd mereka.

sri hartamas

MeriamBuluh berkata...

Kalau suami bukan orang Perlis tu jaga2 sikit solat subuh jemaah dalam family..takut doa qunut nanti depa terkejut pulak...
Orang arab wahabi tak kisahlah sebab mereka faham apa yang diucapkan...jadi tak perlu qunut atau pun tahlil tak kisahlah.
Orang perlis perlu banyakkan zikir lagi supaya sama amalan dengan orang Arab nie sebagai ibadat tambahan kerana kita tak faham maksud...
Lagi mahu shotcut last sekali dapat kuah la...

Tanpa Nama berkata...

amalan qunut ketika solat subuh hanyalah sunat..ramai yang buta agama..terutamanya dikalangan yang bermazhab shafie..seolah2 qunut itu wajib..

pergi solat kat masjid india yang rata2 ikut mazhab hanafi..tak dak pon qunut, tapi solat sunat subuh amat dituntut..sunat muaakkad...jadi solat fardu biasanya dilewatkan supaya jemaah dapat solat sunat subuh.

kalau ada kepelbagaian, mesti ada sebab..masalahnya org malaysia kita pengikut agama buta tuli ikut keturunan...tak pernah nak ambik tahu kenapa dan sebab..how & why..

tapi kalau tanya pasal artis, pasal gossip...A~Z tahu...

adakah ini pon kerja zionis??

Tanpa Nama berkata...

Hangpa yakin ka, perkara wajib yg hangpa buat tu dpt markah penuh? Pandang sipi saja kat ibadah sunat, padahal, yg sunat tu la nak kampoi kekurangan perkara wajib.
Kalau hangpa sembahyang fardhu tak penah tinggai dari umur 10 thn sampai la ni...duk diam2 disana.
Kalau dah malas nk baca qunut buat jgn pengaruh org len. Kami hormat tok guru kami dulu2.Selagi kami duk buat qunut...selagi tu la ilmu yg depa sampaikan duk jalan.
Orng Perlis sendri pun ada yg tak setuju..Yg panjang akai sikit..masih buat tahlil dan qunut. Yang malas ja yg sahut sgt benda ni.. Lagi satu kalau bab undang poligami..perlis la yg bagus kononnya...