Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Ogos 2010

UBU BERKUMPUL KEMBALI DI BANGSAR UTAMA




SEJARAH ANAK MUDA




TOK AMPOO - MEMANGKIN KEJATUHAN MAHAFIRAUN




SEJARAH SEPULUH TAHUN DAHULU


satu hari pada tahun 1998
sekumpulan anak anak muda berkumpul dan berbincang
lalu lahir ubu – universiti bangsar utama
satu organisasi tanpa struktur
satu kumpulan tanpa hairaki

ubu adalah sebahagian dari ombak reformasi
ubu adalah sejarah anak muda bangun melawan

ubu mementas kan tok ampoo
ubu mementaskan tok sloo
ubu merakam suara rakyat
ubu menrekonstruk lagu gerombolan
ubu mementas kan bilik sulit

ubu mengadakan kelas bahas inggeris
ubu mengadakan kelas politik dan falsafah

ubu adalah geng anak muda yang paling cool
ubu adalah cult

siapa tamu ubu?

geonawan muhamad
astora jebat
wan fathi
emak john kirch
khalid jaafar

puluhan punk band datang bergig di ubu

performing art yang pertama diadakan di kuala lumpur
di adakan di ubu


ubu – di kepong polis
ubu – di geledah polis
aktivis ubu di tangkap polis

maka berbangga anak anak muda yang bersama taufan ubu

BERKUMPUL SEMULA JUMAAT INI

pada 27 ogos ini – jam 6.30 petang -
satu himpun semula anak anak ubu
dan aktivis ubu

tempat di bangsar utama
berbuka puasa di kedai restoran mydin
restoran yang sama melihat ubu

semua di jemput datang. nama nama diatas
hanya yang teringat – puluhan dan ratusan lagi
yang kami terlupa – sesiapa yang membaca
jemputan ini sila panjangkan -

sesiapa yang tidak tersebut namanya kami minta
maaf – bukan kami lupa terhadap peranan anda
tolong ingatkan kami dalam usaha untuk menulis kembali
sejarah ubu.

sesiapa sahaja yang merasakn mereka cool
maka sila datang ke bangsar utama petang jumaat ini.


NAMA MEREKA YANG TERPAHAT DALAM SEJARAH UBU


Jonah - Koy - Rahmat - Din - Nusrat
Ijan- Hasnul - Eelam - Farid Hatta - Marsha
Angela – Jacelyn - Mat Kedah - Amin Jambu
Kambing-Sam – Ted – Hakim - Adi Tetek
Lan Badak – Amir – Hasmi – Fathi - Mat Daud
Ajan – Bal – Shikin – Pesot - Mas
Raja -Jessie Tayai – Jackson - Wasiah (Cikgu Tuition)
Anne (Cikgu Tuition Nina (Cikgu Tuition)
Madon (Cikgu Tuition) Yan - Yahya Jusoh
Farid PP - Malieq (budak Gapi turn UBU)
Azlim – Khairil – Boyak - Kharis – Amzari – Joe Kidd
Elan – Nani – Peter – Alex – Kean – Miss Lina – Sayur
Dum Dum Tak, Caburetor Dung, Fatul, Mat Ariff dan dan dan...

KAWAN KAWAN DAN PENYOKONG SETIA UBU

Abg Nasir - Pak Din - Abg Wahid - Jonson Chong
Latheefa Koya - Nora - Anuar Gondrong - Miss Lee
Pak Chong – Salbiah -Malek Husin – Hunter -Kak Yus
Pak Uda -Pak Amjal –Nordin – Darat, Isham Kecik, Nizam,
Kamarazaman, Yunus, Khoo, Bashi, Haris, Siva rasa
Marimuthu, Syed Sahril, S Husin dan dan dan...


UNTUK MAKLUMAT BERAT SILA HUBUNGI :

jonah - 019 – 205-74-98
blak – 012 -252 – 17 -11
hasmi – 019-230-23-27

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syabas UBU! Maaf aku tidak dapat bersama untuk pertemuan ini.

T, Kabul

Zahirin berkata...

nama aku isham ..., hahahha

Tanpa Nama berkata...

fuhh!...ubu macam nutopia Lennon lah haha..

Din berkata...

one fat black guy bekas aktivis Black Panther Party pun pernah datang. lupa nama dia

Holden Caulfield berkata...

gua turun!

Gary berkata...

untuk UBU, from Tripoli with Love.

dragsuperstar berkata...

takde apa hal aku turun

-malcolm-

Penjual Ikan Keliling berkata...

Hahaha..kami datang dengan Gang Chaos!!

amry berkata...

sorry bro... aku dah jadi kapitalis tegar ... wajib bekerja siang dan malam...

27 hb aku keluar KL ... kalau ada di KL... memang gerenti sampai ...

darat

Tanpa Nama berkata...

mak pun nak join bole nyahhhhh????

-tasha-

Amin Iskandar berkata...

Di harap kepada yang hadir sila-silalah konfirmasikan kedatangan. Mamak Mydin nak budget berapa orang. Setakat ini aku dah booked untuk 50 orang.

Masih sempat ditambah kalau mahu. Nanti kang takut tak cukup makanan. :)