Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Ogos 2010

SATU PERCUBAAN UNTUK MENIPU ORANG MELAYU




KIBARKAN SANG SAKA _ PUTERA PUTERI TANAH MELAYU




KEMERDEKAAN TAK BERMAKNA JIKA TIDAK BERSATU -melayau

Nikmat kemerdekaan yang dikecapi selama ini tidak bermakna sekiranya rakyat tidak bersatu padu dalam membentuk kerajaan yang kukuh.

Mohamed Khaled Nordin berkata, rakyat perlu mencontohi formula negara maju yang sentiasa memastikan kerajaan teguh dan kuat.

Beliau berkata, sebagai sebuah negara majmuk, Malaysia amat memerlukan kerajaan yang kukuh dan rakyat perlu memainkan peranan untuk membentuk asas negara.

Menurutnya, jika generasi kini memahami perjuangan para pejuang kemerdekaan terdahulu, pasti mereka tidak mudah terpengaruh dengan dakyah pihak yang tidak bertanggungjawab.

"Sekarang ini, ada saja pihak yang sengaja menimbulkan isu perkauman untuk menjadi hero dan senario itu tidak mendatangkan kebaikan kepada rakyat," katanya.

KAH KAH KAH…


woit… NAK BERSATU BUAT APA?.... kah kah kah..

woit… KALAU IKUT CAKAP MALAON INI…. KITA SEMUA KENA SOKONG GEROMBOLAN…kah kah jah..

kah kah kah... MALAON INI INGAT KITA BODOH... MACAM ORANG JOHOR... kah kah kah...

woit… TAK PAYAH CAKAP HAL MERDEKA…. kah kjah kah..

kah kah kah…GEROMBOLAN BUKAN MELAUNGKAN SLOGAN MERDEKA…kah kah kah..

kah kah kah… GEROMBOOLAN DENGAN SLOGAN HIDUP MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… KESATUAN MELAYU MUDA DAN PARTI KOMUNIS MALAYA YANG MELAUNGKAN SLOGAN MERDEKA !.... kah kah kah..

woit… JANGAN CUBA NAK TIPU TIPU… INI ZAMAN INTERNET…. kah kah kah..

woit… NAK TIPU… SILA TIPU ORANG JOHOR… DEPA SUKA KENA TIPU… kah kah kah

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam tt, saye owang joho, marah sbb anda kata sume owang joho senang ditipu...saye lame dah sedo tau tak brkarat lagi dah, kebenaran ttp kebenaran walau pahit, tq setidak2 nyer rencana nie boleh bagi org yg tak sedo tu sedo lah ekkk

phoolan berkata...

unkle hisyam
semasa kecil saya pernah beranggapan bahawa Malaysia adalah di antara negara kedua teratas selepas Amerika & bahasa Melayu adalah bahasa perantara terbaik selepas bahasa inggeris. dari mana kesimpulan yang saya dapat semasa itu tidaklah saya ketahui sehingga kini, tetapi bendera Malaysia ketika itu mungkin membuatkan saya beranggapan sedemikian. lebih lebih lagi dasar kekuatan Amerika yang di pancarkan setiap hari di kotak empat segi yang tidak boleh berfikir di era awal 80an.Tetapi bila umur semakin berganjak barulah saya sedar bahawa tanggapan saya hanyalah ilusi & mitos semata mata. cuma yang masih tidak berubah adalah bendera Malaysia yang masih kekal menyerupai bendera Amerika..

p/s:hail to API hail to AWAS hail to Shamsiah Fakeh.. (gone but not forgotten)

phoolan berkata...

unkle hisyam
Johor Darul Takzim adalah diantara kubu kuat United Malays National Organisation. tetapi ini bukan bermakna mereka kurang bijak, mungkin kerana kurang pendedahan dari pihak media tentang status parti pembangkang & propaganda dari pihak kerajaan. jangan terkejut jika anda dari parti yang berlainan, kemungkinan besar anda akan dipulaukan secara sistematik & berperingkat dari segi sosial..terutama di daerah pendalaman dan felda.

p/s:unkle hisyam johor ramai anak muda yang cool..

Tanpa Nama berkata...

pergi matilah pakatan..memang xkan dapat tembus johor punya..haha

Tanpa Nama berkata...

ini bendera kepala bana gerombolan la isham...background pun gerombolan... nak amik buat bendera kita lagi ka...

baik taruk bendera lanun rajagopal, ini kan lagi bagus, kita sama2 boleh balun dan merembat jugak...

Saifudin Isa berkata...

saya orang johor dan saya tak rela di tipu oleh united malay national organization..hahaha

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Zaman Dulu orang Johor kena tipu dengan Raja Bugis sampai Sultan Johor pencen di Singapura...ha ha ha.

Zaman Merdeka..Orang Johor kena tipu dengan anak Raja Kedah ...ha ha ha..

Zaman Melenium..Orang Johor kena tipu Mamak Kutty dan Arob Badawi..ha ha ha

La ni ..nak kena tipu dengan Bini Anak raja Bugis ..ha ha ha..Good Luck Johore..may god help You..

Ha ha ha..

Kalau nak kenal Warna Bendera Merah Putih tu Warna Bendera Asal Kerajaan Kepulauwan MELAYU..SANG SAKA MERAH PUTIH (Sebab tu Singapura dan Indonesia menggunakanya) sebab itu juga UMNO menggunakkan Corak Bendera yang Sama dan ditambah dengan Keris Telanjang ..ha ha ha

Saifudin Isa berkata...

umno nk masukkan keris dalam sang saka.
langsung kita keluar.ini soal prinsipal..
mulia benarkah keris itu?


hahaha...

Tanpa Nama berkata...

teman rase.. hal bendera dah lepas...

nanti indon lagi marah kalo kita amik bendera yg sama mcm dier..

cuma lagu negaraku kene perbaharui supaya ada rentak sendiri..

lebih baik ambik bendera negeri Perak.. rilek jer.. roper bendera Jerman skit2.. hheheehhe

Tanpa Nama berkata...

Lu jaga Syam. Datang Johor sah kena sauk.

MahadeyBersiong berkata...

isham, aku tgk ramai buta sejarah lagi pasal bendera sang saka merah ni, cuba kau story sikit kat malaon2 yang buta sejarah ni, depa ni bukan dari gerombolan je, dari pakatan pun ramai yg masih buta tentang sang saka..bila tunjuk sang saka dikatanya bendera indon la, bendera singapore lah, bendera gerombolan lah, ramai lagi pembaca kau yg buta sham..

P/s : aku anak muda, tapi aku lagi expert pasal bab sejarah kemerdekaan berbanding mak ngan abah aku, best kan internet? Dr. Burhanuddin Al-Helmy legend!

Tanpa Nama berkata...

nasib baik aku org muar..org muar je yg berani dan xbodoh mcm org johor lain yg masih sibuk pangkah umngok.