Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Januari 2012

SINDROM POLIS PENCEN





SEMUA EEE SAMA









BEKAS MENTERI DAKWA BN BELI UNDI DENGAN WANG TUNAI-minsider

PETALING JAYA, 17 Jan — Bekas menteri persekutuan daripada Umno hari ini mendakwa wang yang digunakan pada kempen pilihan raya lalu adalah untuk membeli undi, satu taktik yang dikenali sebagai “bom”.

Abdul Kadir Sheikh Fadzir (gambar) berkata demikian dalam satu forum dengan menjelaskan mengalami pengalaman itu sendiri dengan memberi RM200 hingga RM1,000 dalam kempen pilihan raya Barisan Nasional (BN) untuk mendapat undi.

“Saya telah menjadi ketua dalam banyak kempen dan saya diberikan wang dalam jumlah yang banyak untuk diagihkan,” kata bekas menteri penerangan dan pelancongan di Persidangan Perancangan Strategik Malaysia 2012 di sini.

“Ia secara terang-terangan untuk membeli undi.”

Abdul Kadir berkata istilah yang digunakan untuk strategi itu adalah “bom”.
Beliau menambah secara peribadi tidak pernah menggunakan wang itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...INI BUKAN PEKARA BARU.... kah kah kah..

woit... SATU MALAYA TAHU HAL INI..... kah kah kah...

woit.... DARI LUBANG MANA EEEE INI TIMBUL..... kah kah kah..

woit... KENAPA EEE INI DAH PENCEN BARU NAK CAKAP?.... kah kah kah..

kah kah kah.... MASA ADA KUASA MENGAPA TAKL CAKAP?.... klah kah kah..

kah kah kah...INI SEMUA SINDROM POLIS PENCEN.... kah kah kah..

kah kah kah...DAH PENCEN BANYAK CAKAP....kah kah kah..

kah kah kah..TAHU GANGSTER INI... KENAL TOKAN BESAR... TAPI MASA JADI POLIS SENYAP AJE...kah kah kah...



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

den setuju seratuih peratuih apo yg ekau cakap dan tulis tu tt...

Tanpa Nama berkata...

ini kes nak ambil hati Pakatan Rakyat la ni. ni bajet Amanah nak jadi parti politik la ni. ni bajet Ku Li konon2 nak jadi PM la ni.kalo takde Amanah pon takpelah.tak bagi impak pon.dah tau Pakatan boleh tawan Putrajaya, baru la nak tunjukkan yang dorang pun sokong Pakatan.

Tanpa Nama berkata...

tak payah mamak tu cakap pun aku dah lama tau laaa

ni semua nak bagi chan pr gumbira...
pah tu mamak ni akan spin 360 darjah

ceh!

Tanpa Nama berkata...

Dia ni pengarah urusan kpd satu company yg jv dgn glc di selangor, siasat la wahai tuan

Tanpa Nama berkata...

yang tak tahan , eee pakai bow tie tu . dah macam siamang gagap . kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bang tt,teringat lagi masa PRN Sarawak tahun lepas.kampung halaman saya di betong,sarawak.sesiapa pengundi berdaftar dapat rm500 dengan harapan jangan lupa pangkah dacing(ada yang pengundi,ada yang tidak).tak kira melayu,iban,cina semua dia orang bagi asalkan pengundi yang berdaftar sahaja...ada satu tempat tak jauh dari kawasan saya jugak tuai rumah(ketua rumah panjang) dapat rm 10000.tak kurang juga beserta dengan ugutan pulak tuh.kerajaan tak akan bagi bantuan itu,bantuan ini,projek itu,projek ini,so orang kampung pun takut laa...tapi lepas jer pilihanraya,bantuan pun takde,projek pun takde.itu pun bantuan persekolahan anak2 jer itu pun ada terlepas pandang ada anak2 miskin masih tak dapat bantuan.pasal kemudahan asas kebanyakan belum cukup lagi terutama sekali yang tinggal kat ulu-ulu tu.kesian dia orang lebih2 bila mereka nih nak pegi pekan,jalan teruk,becak dan sbgnya....

Tanpa Nama berkata...

Tuan Director suruh action tak suruh cakap...

laen kali orang suruh action tu cakap... cakap...lah bodo bahlul

kecik2 taknak mampus dan besor menyusahkan orang...

***aidono***

Tanpa Nama berkata...

dah tobat atau dah kering duit? statement dia ni....

loya tekak ler....

Proletariat berkata...

betoi betoi tapi nak tgkp polis dlm tugas pun perlu polis pencen. sbb dia tau selok belok.kalau mcm aku cakap org tak caye tapi kalau eee bekas menteri cakap satu dunia caye. skrg makin sah petmintaan ambiga suh pemerhati asing dtg nak tengok bomb digunakan termasuk RM 500 bantuan utk desembelih sampai 5 tahun.

kusut berkata...

bila dah pencen bru teringat nak mati kah kah kah takut mati sorang2 takde panglima kiri dan kanan iring keranda kah kah kah woit ni satu lagi mau cium kaki brother anwar kah kah kah hati2 bro jerat tak penah lupa pelanduk.!

Tanpa Nama berkata...

yg ni kira cam mana plak bro?
http://2.bp.blogspot.com/-1rSkQQslK5w/TxY8NcusCoI/AAAAAAAAEUo/Gfz8bdbkWNY/s1600/zambery-nasha.jpg

TajamBatu

binjai berkata...

cuba check mamak ni dapat duit mana buat rumah besaq2....tak payah cakap pasai bn la, check dulu harta dia la

duit dah susut, kapai lama dah bocoq, nak cari kapai baru pulak la, dgn harapan bila pr menang dia selamat tak kena dakwa.

apa dia buat sebelum ni ingat rakyat kira halal ka.?

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan Malaysia jew yg nak buat sekatan Internet...
rupanya Amerika pun nak buat Internet Cencorship...
Habis laa Internet Freedom lps nie...
Wikipedia buat mogok Blackout...
Google buat petition...
Hmm..serius sgt laa tu...
Nmpk nyew klu You Tube dah x dew lg lps nie...aq lpk kat Tukar Tiub jew laa jwpnyer...

opisboi berkata...

eee bow tie dah nampak dahan yg di gayut selama ini dah nak patah jadi seblm apa2 kasi lompat dahan yg lebih kuat, ini adalah satu kebiasaan perangai keturunan eeeeee. perangai eeee ini sejak dari zaman kesultanan melayu melaka lagi dah terjadi.jgn pr terperangkap dgn jerat yg dipasang..yg heran tu tiada pulak penafian dari pihak umngok..semua wayang tamieel

Tanpa Nama berkata...

Macamana tak jadi polis pencen TT.. dan sendiri pon makan..

ko tgk ajer la rumah dia kat kedah nun yang macam istana.. dia beli undi 500 hingga 1k.. yang dia rembat kita tak tau berapa juta..

Yang genius merembat ni Tun Mahathir, dia rembat 80%, 20% dia share kat rakyat.. :) so rakyat agak mewah dan senang pon tutup mata.. yang lain tamak.. rembat 120% kemudian -20% rakyat kena tangung.. sengsara.. naik itu ini.. mana la tak kena humban..

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah.

Kadiaq ni cerita macam pilem Ali Baba Bujang Lapok je, iaitu gerombolan bawa berguni-guni wang ringgit yang nak diagihkan. Ada hairan ke?

Sebenornya banyak pengomen-pengomen di sini sudah atau bakal menerima wang RM500 dari gerombolan. Konperm sumber nafkah dari "institusi rasuah". Ini sebiji hairan.

Kah kah kah, sibuk-sibuk kata orang rasuah, tengok-tengok ponggong sendiri berlemuih. Sepadan ponggong munafik. Kah kah kah.

Entah-entah banyak tak layak, tapi tiba-tiba jadi lawak. Kah kah kah. Pas tu rasa rak sedap, lalu buat dalil macam-macam penyedap yang RM500 tu duit rakyat la...itu la ini la.

Atau pun kata pemimpin kata ini ikut syariat, tak pa ambik je. Kah kah kah. Walhal cukai/zakat sama ada tak bayar atau tipu-tipu bayar. Semayang 5x sari tak pernah miss, hingga lebam dahi. Udahlah Haji. Air zam-zam dah berkolah-kolah minum. Masih takde pencerahan mengikut ahlul TT.

Nilah dasar agama Islam tunggang tonggek. Sebenornya bukan Islam tapi dasar agama UMNO yang ada di benak hati, walaupun dema tak nampak UMNO pada zahirnya. Mane nak buatnye, tak leh kikeh.

Tu sebab Mat Monggol kata dia Bugis. Bik Mama kata dia Minang. Braheng Ali kata dia Perkasa. Md Nor Yackop kata dia orang dari Bintang 10XE!

Kah kah kah, coretan pujangga Melayu bengong tulen yang mungkin dah jadi gila tengok perangai orang Melayu tak mahu ubah sejak S'pura dilanggar botox.

Kah kah kah...they're coming to take me away ha ha...selamat tinggal orang Melayu...akulah Melayu tulen yang terakhir.

Tanpa Nama berkata...

Yg gambar kecik tu student dari afrika ke?
mengaku melayu lagi..
dua2 penyamun hitam..
kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

Org S'wak mesti undi BN, mesti kasi menang itu Taib Mahmud. Biarlah dia b'tambah kaya & berbini muda. Jgn dengki dgn duitnya yg berbilion2... Klu pun dia teruk, Sabah 10 kali lebih teruk! Sekurang2nya di S'wak tiada parti Umno & PTI!