Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Januari 2012

SURAT UNTUK SEGERAWAN KANG KONG





SEIKAT PROFESOR UNTUK DIULAM





SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA

Memang hak peribadi masing utk memilih tapi Prof jenis aper yg takot beri pandangan dan takde pendirian? Melainkan untuk nak jaga kepentingan sendiri.kalau risau pasal melayu byk miskin mane kaji selidik kenape melayu jadi miskin?setakat bg pandangan nampak byk melayu miskin aku pun bole nampak bende tu.
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12


woi Tanpa Nama@yg tak mau boh nama!hidup kita mesti berpihak kepada mereka yg nk lawan kemungkaran.klu korang tak nak berpihak,korang nak jd syaitan bisu ke?nk jadi geng munafik ke?tak jelas pendirian!klu dh terang2 mungkar,kena lawan la!tak nak lawan sekalipun pegi sokong puak2 mungkar!jgn dok tgh2 je!ingat, tak nak jd malaikat,jadilah iblis.asal jgn jd lalang.
By Pak Ad on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

ini kes biasa ada org bn, ada org pr. ada org tengah2. org tengah2 ni hanya buatkeputusan masa mengundi. mungkin diA sokong pr, mungkin bn. biasanya, prof2 universiti kerja gomen, jadi mahu tak mahu, senyap2 je. kalau berani betul2 mcm aziz bari pun berapa kerat je.

yg lain2 tunggu pencen baru berani lawan pasal dah tak kerja gomen, duit pencen / kwsp pun dah berkepuk2 dlm akaun. kalau betul2 ke depan sekarang cuma pak samad said gandalf we shall pass berani lawan naga, yg lain2 menikus takut miss soru. jadi, nak buat macam mana, itulah realitinya org pandan indah
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

aku mamat 11.47am, aku rasa orang yang panggil aku bangang adalah 10 kali bangang, pada pendapat aku adalah menjadi kebebasan individu untuk menyokong atau tidak menyokong mana-mana pihak, bukankah pakatan rakyat memperjuangkan kebebasan jadi kita kena hormat kebebasan individu tak kira apa pun kedudukannya, adakah pakatan rakyat mengamalkan konsep "with me or against me",jadi tolong guna akal sebelum buat ulasan, aku bukan nak bela dia bai tapi ingin menegaskan tentang hak dan kebebasan individu yang perlu dihormati harap encik tukar tiub yang liberal dan demokrat siarkan ulasan saya ni
By Anonymous on SURAT UNTUK SEGERAWAN KANG KONG on 1/17/12

padan muka intelek melayu kena tibai oleh tt!! bukan saja kerana takde telooor tapi jadi parasit pada pemerintah yg tak tau siapa yg punya. what kind of consciousness is that compare to pak samad?? baru 1/2 abad baru nak bersuara??? BUKTIKAN PADA KITA YG PENA ANDA BOLEH MENGUBAH HASRAT KETUANAN. tt dont stop there
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

TT . " Bersetuju lah untuk berbeza pendapat." Kalau kau fikir kau sahaja yg betul, kau tak ada bezanya dg warga BN.Tak ada beza dg Tun Mahadir,dengan Najib, dengan Muhyiddin. Relakah engkau? Fikir fikirkan lah.
By yes on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kepada TT..pesanan ikhlas dr saya kalo jahil tu jgn bagi org nmpak..kahkahkah.. ABU
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

Kepada tanpa nama 1.51 ptg, Hang pun bodo Shitfool gak. Biarlah prof. tu nak bersifat berkecuali (atas pagar). Dia tu academician, dia kena tgk dari dua2 belah pihak. At least dia tak kutuk Pakatan dan Anwar Ibrahim. Dia lagi baik dari Berahim katak dan Zul katak, and hasan akidah, 3 malaons ni cakap sebab nak duit je, bukan dari sudut ilmu. Papepun, we suppot ABU in PRU-13 :D
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kepada tanpa nama 0747pm, kenyataan anda ini kurang bijak, menasihati sesama manusia adalah dituntut oleh agama islam, lagi satu membuat kenyataan politik adalah hak seseorang manusia walaupun kenyataan tersebut mungkin tidak selari dengan pendapat kita dan saya rasa kenyataan beliau ni tidak menyebelahi mana-mana pihak, satu lagi saya rasa prof ni bukan prof kangkung macam zainal kling,ramlah adam mahupun khoo kay kim
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kalu tak berpihak kpd mana-mana parti politik, mananya tak mengundi la kang kong ni... jd memang kang kong la..
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kepada tanpa nama 0747pm kita sebagai manusia hendak menasihati di antara satu sama lain dan satu lagi kita tak boleh amalkan "with me or against me" hak prof tu nak buat apa juga kenyataan lagi pun kenyataan dia tak menyebelahi mana-mana pihak
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kepada tanpa nama 0747pm kita sebagai manusia hendak menasihati di antara satu sama lain dan satu lagi kita tak boleh amalkan "with me or against me" hak prof tu nak buat apa juga kenyataan lagi pun kenyataan dia tak menyebelahi mana-mana pihak
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kah kah kah... tt malas study... kah kah kah.
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

dr muhammad haji salleh lahir dibumi pusara mat indera...(bumi ahmad busu juga).dr lahir disatu rumah kampung dibawah bukit,bukit changkat resam.tp confirm dr pun tak tau sbb dia dah lama x balik kampung.tapak umahnya pun dah kena sodok dibuat ladang kelapa sawit.sepupunya ada yg jd doktor di ip**.aku pun tak tau sbb apa dr lama tak balik kampung,tp bukunya banyak pasal kisah orang merantau menyesal tak balik kampung.dah la tu dr.,p la balik tepen...penang bukan jauh sgt.

anak menakan hang nak pecah geran susah ni.ops,btw tt,i aso still keep an article about u in mastika 1975.mmg waktu tu jambang hang mcm che..perkhh,legend.aku try scan and upload. antara bukunya 1)menyeberangi sejarah 2)antologi kepulangan sitanggang 3)hikayat hang tuah
By dukun melayu on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

Cari makan... sokong pr, orang bn marah sokong bn, orang pr marah sokong tengah-tengah, semua marah tak sokong mana-mana, TT marah susah jadi kangkong nih sokong salah tak sokong salah baik kita sokong ABU
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

segarawan kangkong takut nanti kene gantung 3 sem lagi pon telo dia dah lanjut dah bolih buat loceng
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

kali ni aku rasa majoriti akan balun ko pak tt.. sasterawan tu dah suruh surat kabar sampah betulkan balik reporting membelit tu kan..kira ok la tu.. ko pulak pegi bantai kiri kanan depan belakang...apa ra ko no pak tt..jangan nyanyok lagi..byk org nk baca lg tulisan ko..klau dah nyanyok nanti xdak sapa nk baca tulisan ko plak kahkahkah
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

Salam.. Kalau kata yang HAQQ, mungkin dapat ganjaran dari PENCIPTA jika "beriman".. Lain dari itu mungkin ada betulnya TT.. atau lagi bawah.. Penilai sejati adalah PENCIPTA.. Pencerah Jiwa..
By Anonymous on BUKAN SAJA KANG KONG - INI KANG KONG TAK ADA TELOO... on 1/17/12

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dalam dunia nie ada 3 jenis manusia :
1. ada kote - lelaki
2. ada puki - perempuan
3. ada kedua2nya - khunsa

kesimpulannya, siapa dok tengah2 tu khunsa.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau korang tak suka TT tak payahlah ulas.. Lebih baik tak payah masuk langsung dalam blog TT. Blog TT hanya untuk orang2 yang berfikiran positif sahaja. Orang2 yang buat kenyataan tapi tidak bertanggungjawab diatas kenyataannya adalah orang2 munafik..jadi jangan buat kenyataan bodoh jika tidak mahu di kritik.. Kalau dah duduk atas pagar lebih elok bercakap dengan pagar jer.. Memang betul lebih hina dari ah sang ah lee..

Little Bird berkata...

Dear TT & Gangs,

1. If you are right there is no need to get angry
And if you are wrong you don't have any right to get angry


2. Do you know why God created gaps between fingers?
So that someone with an opposite personality,
Comes and fills those gaps by holding our hands forever in our life makes us bitter or better.

Tanpa Nama berkata...

kalau kekayaan dikongsi bersama tak dirembat oleh golongan tertentu rasanya cukup mudah dan senang hidup kat Malaysia ni dah.. :)

Contoh Istana negara 100 juta tu kalau diguna bantu orang miskin rasanya lebih berkat.. atau bangunkan prasarana yang lebih berpekdah sebab Istana lama pon masih boleh diguna.. banyak lagi contoh malaysia ni nak gah dan membazir.. pastu harga barang naik disebabkan pembaziran yang berlaku.. suruh rakyat yang dah sedia miskin ubah cara hidup pulak.. tengok saja laporan audit negara pembaziran yang dilakukan.. tapi sape nak ambil tindakan?

Pelancaran intistut kesederhanaan yang Najib lancarkan kelamrin patut sasar golongan atasan dan pemimpim serta kerajaan yang membazir nih..

Tanpa Nama berkata...

Salam,
Kepada semua yg dah mengutuk, membela dan berhujah..serta tak ketinggalan kpd yg bagi hujah bangang korang tu! Err x salah kalau nak berhujah, mwngutuk, membela walau sepandai mana alasan atau sebangang mana pemikiran.
Tetapi jangan lupa..di akhirat..di padang mahsyar..dan semasa meniti titian Sirat tidak boleh kita x nak melintas. Kena masuk samada syurga atau neraka!! Allah azzawajala tidak buat satu tempat untuk org yg dah jadi arwah..dan kemudian bergentayangan dan di bangkit semula duduk di tengah tengah atau berkecuali..OK..ada paham..
-kranken_kopf-

usaha jaya berkata...

aku pernah kenal insan bernama prof mohd saleh ni bila aku design rumah beliau... orgnya tinggi budi pekerti dan amat rendah diri... aku rasa kagum dgn sifat yg ada pd beliau.dan aku org Pas... makanye aku amat benci pd pemerintah skarang... tp pd orgx2 yg pandang sinis akan prof ini aku harap jgn sesuka hati hina beliau kerana ianya satu dosa yg NYATA.

Tanpa Nama berkata...

Ambil perhatian! Siapa sokong dr Aziz Bari bertanding kerusi parlimen Dlm pru13 Dan di lantik menteri kelak? Undi dibuka sekarang...

Tanpa Nama berkata...

-kranken_kopf- <- allo boss, apa kene mengena Allah Taala dengan kes komen kat sini? itu dia punyer hal la apa dia nak buat..

ini hal negara, dia sudah bagi jalan dan terang2 tunjuk dalam al-quran dan saranan nabi2 untuk kita ikut..

kalau kita tak mau ikut quran dan hadis, itu pun kita punyer pasal la.. tapi Allah Taala sudah bagitau lama dah.. kami tahu la apa yang kami buat.. lu jangan nak takut2kan kami dengan api neraka, titian sirat apa lanchow lagi sebab kami pun memang sudah asalnya takut dah..

ini bukan soal api neraka atau titian sirat.. ini soal kangkong bangang pukimak.. ini sudah melepasi kes api neraka atau titian sirat... titan sirat pun lu sudah bagitau, kita kene pilih antara 2.. lu tarak boleh duduk atas titi itu selama2nya..

bodoh punyer komen.. kalo sudah bangang, pergi main jauh2.. sila hantuk kepala kat dinding.. boleh blah!!! mari kita hina dia... sebab apa sebab bangang tahap gaban!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam.. jangan dok "tai-chi la sama Allah Taala".. senang cerita..

propesser budi pekerti tinggi melantun2 ka.. kalo kang kong bangang, maka kangkong bangang jugak la..

kalau nak berada di pihak benar, turun sajalah berjuang.. jangan dok merungut kat belakang.. kadang2 sokong (sebab dapat duit), kadang2 x sokong (sebab tak dapat duit).. orang jenis ni memang jelas kene buang dari negara.. buat semak saja kalo mana2 pun tak sokong.. dia hanya tau cari makan dan mentekendarah dan berak.. kendian amal ibadat hanya untuk diri sendiri.. orang lain susah nak mentekandarah, dia apa pedulik???

pukimak punyer kangkong... ini alim bangang dan budi pekerti tinggi yang bangang... mari kita hina dia lagi.. jenis sembelit hina, memang patut dihina.. jangan langsung bagi muka atau masih ada belas kasihan.. sudahlah bangang, nak kesian2 pulak.. tak ada guna langsung untuk masyarakat kalu hidup pikir hanya soru diri sendiri, duhai propesser lembam!!!

Tanpa Nama berkata...

kangkong takleh dimakan mentah, enak dilaukkan!!!!

Abdoel Moeis berkata...

Harap pembaca semua memahami secara mendalam apa yang telah dicakap oleh Prof ini. Apabila saya baca kenyataannya.. sebenarnya Prof telah menunjukkan pendirian yang betul dimana dia berpihak kepada kerajaan yang berbuat kebaikan kepada rakyat. Cuma kita yang membaca kurang memahami dengan jelas apa yang beliau katakan. Saya percaya beliau bukan prof 'kangkung' dan memang seorang yang layak bergelar Sasterawan Negara

Pak Ad berkata...

kamon la org2 ats pagar. kita bkn paksa org2 mcm korang yg ats pagar msuk jd ahli politik. korang tak paham lg la aku tgk. bila ada penindasan@kemungkaran atau sewaktu dengannya, kita kena ckp yg benar. bila bercakap benar,memungkinkan kita "ter-berpihak" kat geng kiri atau kanan; atau PR @ umngok. jgn takut la bila org kata engko berpihak kt dap ke pas ke yg penting kita ckp benda betul! tp buat ms ni PR byk memihak kpd rakyat! kahkahkah. ada paham? korang mmg x sesuai lg jd ahli politik sbb korang tak cekap lg baca benda2 ni.aku bkn hina korang tau tp ini pandangan aku yg ikhlas. bila tak cekap,ini yg jd kat hasan ali,nasha,zulnorden. nk berpolitik xpandai tp terkobak2 je lebih. entah ke buku pn org2 ni tak baca?

Tanpa Nama berkata...

pilih Islam atau kafir
pilih akhirat atau dunia
pilih syurga atau neraka
pilih jahat atau baik
pilih ya atau tidak

kalau dah bg statement jgn libatkan saya dgn politik, tu namanya jaga periuk nasi sendiri. bila negara dah bebas dari kezaliman baru nak sibuk2 berjuang.

yg dok berarak 1.0, 2.0 dan tak lama lagi 3.0 tu masing2 bukan nak jaga piuk nasik sendiri, tapi nak jaga periuk nasi, dapur, makanan dan segalanya utk semua rakyat.

bila cakap kangkong ada pulak yg back up. kalau prof terlalu hebat, tentang la kezaliman secara terang dan nyata seperti rakyat yg menentang. nie dok rrisau utang kereta, rumah dan utang design rumah tak abis lagi, sbb tu tak berani nak duduk tetap pendirian.

Tanpa Nama berkata...

piiiirahhh
kalau bukan kangkong dia tak menjalar

kita tengok sehari dua nihh
kita akan tau dia kangkong atau tak

Tanpa Nama berkata...

Takde sape nak amik pot engko...kalu dah pandai sgt pi jer cakap kat ibrahim ali ajar dia bila masa nak sembahyang sunat..jgn pakai redah jerrr...sama cam hang gak..

Tanpa Nama berkata...

Pandai cakap pandai jawab..tak payah berkias..jangan perbodoh kan org..jgn ingat semua org bodoh..hanya prof je yg pandai...????