Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Januari 2012

KENAPA MINAH MINAH DAN MAMAT INI HILANG KERJA




NOTA:

siapa dapat jawab
kenapa minah dua ekor ini
akan hilang kerja ?
kah kah kah



MINAH HILANG KERJA






INSTITUT WASATIYAH DITUBUH - meloya

Penubuhan Institut Wasatiyah yang diumumkan oleh Najib Razak hari ini merupakan salah satu inisiatif terbaru kerajaan mempromosikan gerakan kesederhanaan dan keseimbangan dalam semua aspek kehidupan.

Selain institut itu yang diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri, Najib turut mengumumkan penubuhan Kursi Wasatiyah di Universiti Malaya (UM) serta Yayasan Pergerakan Kesederhanaan Global.

"Penubuhan Institut Wasatiyah itu nanti akan berperanan memberi tumpuan terhadap aspek kesederhanaan dan keseimbangan menerusi rasa hormat terhadap demokrasi, peraturan dan undang-undang, pendidikan, maruah dan harga diri seseorang serta keadilan sosial," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... LEBAI MONGOL TUBUHKAN ISLAM WAK SATI DAN MEK TIYAH...kah kah kah..

kah kah kah ... DULU MAT NGANTUK TUBUHKAN ISLAM ADA HAD ADA HARI... kah kah kah..

kah kah kah.... NANTI AKAN ADA ISLAM BAS MATI..BAS TIYAH.. kah kah kah..

kah kah kah.... LEPAS ISLAM BAS MATI ADA ISLAM WAN FATI..WAN TIYAH. kah kah kah..

woit...MACAM MACAM NAK TIPU ORANG KAMPONG...kah kah kah..

kah kah kah.. TANYA LEBIA MONGOL...SIAPA BERI ARAHAN BUNUH AL TANTUYA.... kah kah kah..

kah kah kah..... BUNUH ALTANTUYA YANG MENGANDUNG ITU AJARAN ISLAM WAK SATI KE?.... kah kah kah

woit...APA AKAN TERJADI DENGAN INSTITUT ISLAM HADHAR DI UKM?.... kah kah kah


KAKI LABON HILANG KERJA



DARI LAMAN RESMI INSTITUT ISLAM HADARI UNIVERSITI KEBANGSAAN


LATAR BELKANG
Institut Islam Hadhari (HADHARI), Universiti Kebangsaan Malaysia telah ditubuhkan pada 10 Mei 2007. HADHARI menumpukan kepada aktiviti bercorak penyelidikan dan pembangunan rangkaian untuk merealisasikan gagasan pendekatan Islam Hadhari sebagai tonggak pembinaan modal insan bersepadu dan seimbang untuk membangun negara sejahtera yang diperkenalkan oleh Kerajaan Malaysia

Perkataan “Hadhari” membawa maksud “yang bertamadun” atau Islam yang menekankan aspek tamadun. Dalam bahasa Inggeris disebut sebagai “civilizational Islam” dan dalam Bahasa Arab sebagai “al-Islam al-Hadhari”

Manakala takrif Pendekatan Islam Hadhari secara lengkap ialah: “suatu pendekatan pembangunan manusia, masyarakat dan negara Malaysia yang bersifat menyeluruh, berdasarkan kepada perspektif tamadun Islam”

Objektif HADHARI

» Menjadi Institut penyelidikan dalam memperkasakan pendekatan peradaban Islam.
» Menjadi pusat rujukan, pangkalan data dan pendidikan bagi melahirkan sarjana penyelidik.
» Menjadi wadah penyelidikan dan pembangunan yang berkaitan dengan peradaban dan ummah.
» Mewujudkan jaringan ilmiah di peringkat kebangsaan dan antarabangsa di kalangan cendekiawan
peradaban.
» Membudayakan pendekatan penyelidikan di kalangan cendekiawan Islam dalam menyediakan asas yang
kukuh terhadap perkembangan ilmu serta peradaban Islam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...APA PUNYA TUUUUR PUNYA ISLAM.... kah kah kah..

kah kah kah...SEMUA NAK TIPU MAK CIK FELDA.... kah kah kah

kah kah kah... RAMAI YANG HILANG DUIT SAKU KERANA ADA PENJUAL ISLAM BARU...kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Perabih duit rakyat je.. menteri Agama jabatan agama islam semua kan dah ada watpe nak tubuh unit bukan2 ni.. Polik2..

Tanpa Nama berkata...

Suruh Najib wasatiyyahkan dulu berat dan bentuk bini dia tu.

Tanpa Nama berkata...

lagi bayak institute lagi banyak peluang pekerjaan untuk rakyat....ops sorry!!!. untuk kroni

Tanpa Nama berkata...

Institiut Wasatiyah ni hanya untuk orang kebanyakan aje...hidup sederhana...untuk pemimpin dan ahli umno, satu institiut khas telah lama ada disediakan iaitu....INSTITIUT KEBASTIYAH...yang tidak mengajarkan kesederhanaan tetapi KEBAS seberapa banyak yang boleh, hatta wang zakat....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

A.B.U

Tanpa Nama berkata...

Nie pehal ngan SOPA dan PIPA nie??? Klu U,S Congress luluskan benda nie...Internet Information adew kene effect kew???

Tanpa Nama berkata...

Dengat cite boleh damage free and open Internet...biar betol nie?

Tanpa Nama berkata...

tubuh itu tubuh ini
buat perabih boregh rakyat yo

taukeh toge berkata...

aku ada kwn.dia ustaz. dia kata lebih baik duduk di kampung jg aym itik,turun bendang drp duduk di kursi wasatiyah...lbh baik duduk di kursi malas,lbh baik kursi kayu.jd ulama kena peralat,kena tipu. woi! jamil khair mcmna?knp tak buat dialog pasal kes dia pkai duit zakat?klu dia ble pakai, kwn aku pn ble pakai sbb dia ustaz!

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya Malaysia ada dua mazhab baru iaitu Wassatiyyah dan Hadhariah. Katanya Mazhab Wassatiyah memperjuangkan kesederhanaan dengan menghormati demokrasi. Sama-sama kita lihat sejauh mana Mazhab Wassatiyyah bukan satu lagi serpihan ajaran Ayah Pin. Soalan lain adalah sama ada puak Wahhabi dalam UBN merasa tergugat dengan Mazhab Wassatiyah ini.

duku berkata...

negara ni paling banyak kakitgn pejabat agama dlm dunia sbb tu islam mundur. lg ramai pegawai agama lagi pelik pelik fatwa dan tindakan jabatan ni.kes liwat saifon dgn entot tuya pegawai ni semua diam plak.hampeh.dah lah beli proton kena cukai eksais RM15,000 habih duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

utk ustaz,ustazah,mufti hadhari mana fatwa menteri seleweng duit zakat,mana fatwa menteri seleweng duit lembu,mana fatwa pm tolak hukum hudud,mana fatwa polis belasah mahasiswa,mana fatwa fitnah liwat,mana fatwa pilihanraya menipu,mana fatwa harta kekayaan negara berlegar dikalangan kroni jer,mana fatwa isteri pemimpin negara x tutup aurat,mana fatwa anak mrnteri ada kilang arak,jawab jgn x jawab,

Tanpa Nama berkata...

Tuan hisham,

mohon jasa baik tuan keluarkan gambar allahyarham Prof. dr. khalijah Salleh ( bertudung kuning ) atas rasa hormat pada keluarga serta sanak saudara arwah.

Pak Yob

Tanpa Nama berkata...

wasatiyyah????..guna nama wazata zain lagi sedap...