Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 Mac 2012

GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA





SARKOT ADALAH PENYELAMAT BAYI





PENCERAHAN DARI PEMBACA

Inilah salah satu bukti yang amat kukuh bahawasanya FAHAMAN KIRI amatlah penting bagi pembangunan minda rakyat Malaysia dan patut disokong oleh semua rakyat Malaysia. Setiap tahun ramai bayi Melayu yang menjadi mangsa disebabkan masyarakat Malaysia terutamanya masyarakat Melayu yang prejudis terhadap perempuan yang mengandung sebelum berkahwin.

Orang Melayu harus menerima kenyataan bahawa ramai orang Melayu yang melakukan kesalahan setiap hari contohnya melakukan hubungan seks sebelum berkahwin. Jadi bila mereka ini mengandung sebelum berkahwin, janganlah kita menghukum mereka. Sebaliknya kita patut menolong mereka memperbaiki kesalahan mereka. Kes buang bayi di Malaysia paling tinggi dikalangan masyarakat Melayu (menurut statistik 99.99% kes buang bayi di Malaysia ialah Melayu). Mengapa?

Jika kes mengandung sebelum kahwin berlaku di kalangan masyarakat Cina atau India dan lain-lain, ibu bapa mereka akan cuba menyelesaikan masalah anak mereka dengan menyuruh anak mereka berkahwin. Jadi gadis perempuan yang sudah mengalami tekanan jiwa kerana mengandung sebelum berkahwin tidaklah "stress" sangat, kerana mereka mendapat sokongan daripada keluarga yang memahami masalah mereka dan cuba menyelesaikan masalah mereka dan menerima hakikat bahawa anak gadis mereka akan melahirkan seorang cucu untuk mereka.

Tetapi jika ianya berlaku dikalangan masyarakat Melayu, maka adalah golongan yang suka jaga tepi kain orang lain (macam ahli-ahli JAIS yang mahu gadis-gadis perempuan yang mengandung sebelum kahwin dihukum berat - contohnya rotan & sebat) dan suka mengumpat. Jadi ibu bapa Melayu mendapat malu tidak menerima hakikat bahawa anak gadis mereka telah mengandung.

Jadi sudah tentu anak gadis mereka akan cuba sedaya upaya menyembunyi kesalahan kerana jika diketahui ramai, maka gadis yang sudah mengalami tekanan jiwa ini akan menghadapi banyak tekanan lagi. Sebab itu ramai gadis-gadis Melayu yang melahirkan bayi sebelum nikah akan membuang anak mereka kerana takut dihukum sebat oleh golongan fanatik macam JAIS, Zul Nordin, Harussani, dan Hassan Ali.

Manakala golongan lelaki Melayu pula yang membuat anak gadis orang mengandung tidak akan bertanggung jawab dan mengaku kesalahan mereka kerana mereka takut status kealiman mereka jatuh. Mereka yang munafik ini lebih mementingkan status agama mereka (kerana mereka tidak mahu dipandang rendah oleh golongan macam Hassan Ali) daripada tanggung jawab mereka sebagai bapa kepada bayi yang dilahirkan luar nikah. Jadi saya harap lebih ramai masyarakat Melayu membuka minda mereka supaya kes buang bayi tidak berlaku lagi.

Jika anak gadis kamu mengandung, terima sahajalah hakikat dan takdir. Marah tu marahlah tetapi janganlah kita menghukum anak kita yang sudah stress itu. Kerana sebab takut dapat malu atau disebat oleh Hassan Ali, gadis-gadis Melayu lebih rela membuang bayi mereka. Apalah nak jadi dengan masyarakat Malaysia? Gadis perempuan yang mengandung sebelum bernikah kita ejek-ejekkan dan mahu mereka dihukum sebat, tetapi penjenayah macam Shahrizat, Rahim Tamby Chik, & Khir Toyol yang mencuri wang rakyat mendapat gelaran Datuk Seri, jawatan Senator, menteri dan dipanggil Yang Berhormat.
By Pro-KIRI on SARKOT UNTUK KESELAMATAN ANDA on 3/12/12




15 ulasan:

PAKAILAH KONDOM DUREX!!! berkata...

Apa beza kaum Melayu dengan kaum lain?

Kaum lain bila nak berancuk akan pergi membeli kondom di 711 atau Carrefour. Manakala kaum Melayu (terutamanya yang lebai, pakai songkok tinggi, berserban atau berjubah putih) berasa segan silu dan malu nak beli kondom di 711 atau farmasi Guardian. Jadi mereka ini akan melakukan hubungan seks tanpa menggunakan kondom.

Mengapa? Kerana kaum lain tidak suka menjaga tepi kain orang lain atau mengintai apa orang lain buat.

Tidak ada JAIS yang nak mengintai atau menangkap basah kaum bukan Melayu. Manakala kaum Melayu yang belum berkahwin pula tidak berani membeli kondom kerana mereka takut ada orang yang akan melaporkan kepada Jabatan agama. Mereka takut kena tangkap berkhalwat. Jadi terpaksalah melakukan hubungan seks tanpa kondom. 4 bulan kemudian bila perut gadis cun sudah buncit, ramai lelaki Melayu (terutamanya yang lebai, pakai songkok tinggi, berserban atau berjubah putih) akan meninggalkan kekasih mereka kerana tidak mahu dipandang rendah atau dicaci oleh masyarakat yang suka mengumpat dan mengutuk orang lain. Jadi terpaksalah gadis yang perut buncit itu menanggung keseksaan berseorangan. Sebab itu ramai yang membuang bayi. Ini kerana sifat masyarakat kita yang suka mencaci, mengutuk dan mengejek orang lain seolah-olah kita lebih suci daripada orang lain.

albert magic berkata...

orang melayu islam ni bila anak gadis bunting di luar nikah bukan main malu dan dosa besar sangat konon nya tetapi bila melakukan rasuah dan bermegah dengan hasil rasuah tak pula malu malah dimuliakan oleh masyarakat.ugama digunakan untuk menipu kaum. baru baru ni ada fatwa mengenai anak luar nikah, apa dia orang ingat anak luAR NIKAH NI MAJLIS FATWA CIPTAKAN KE BUKAN NYA ALLAH SWT

Tanpa Nama berkata...

Penggunaan kondom jugak diguna utk pasangan yg dah berkahwin utk elak kehamilan...(atas faktor tak sedia tambah anak)...ini ramai Melayu tak pernah pikir!

Setuju dgn pandangan tersebut, sepatutnya ibubapak membantu anak2 gadis yg dihamilkan itu dr segi psychology n mental supaya lebih tabah n kurangkan tekanan jiwa...

Ia akan berbalik kepada takdir, qado' qadar Allah swt...kenapa ia terjadi? apa rahmat kejadian? apa salah ajaran kah pd anak2? atau asyik kuat mengata hal2 org, tup tup tuhan beri musibah dek kerana perangai & mulut??

Tanpa Nama berkata...

TT, betul ke? pakai sarong koteh(sarkot) tak best?

TT, betul ke tak rasa geli?...hahaha

TT, bagi gua lah....yang penting, air berahi keluar...pas tu pergi main2 jauh2...hahahaha

TT, lepas air keluar....tengok brooke shield pon konek tak naik2....hahahah

Bogbong berkata...

Dlama hal ini cakap Hisyam tak boleh pakai

Bogbong berkata...

Dalam banyak hal pun memeng cakap cakap Hisyam tak boleh pakai. Mengapa tak suka sangat dia akan orang agama...

Pro_Pembaharuan berkata...

sebab orang agama adalah MUNAFIK terbesar

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

sebenarnya zaman kita ni dah kembali ke zaman moyang kita dahulu,anak2 muda yang jenis berahi macam ni patutnya dah wajib kahwin jika dah tak dapat kawal nafsu,bahkan puasa pun x jalan,manusia bila dah berahi ia akan menguasai diri bahkan halal haram pun tolak tepi bila dah berahi selagi mana air tak pancut selagi tu mereka jadi tak waras kerana aku juga pernah menjadi anak muda,masalahnya sekarang mak ayah sibuk nak suruh anak belajar tinggi,sedang anak2 mereka sedang berahi bercinta dan inginkan seks..macamlah mereka x pernah muda,tapi mak ayah tak peduli perasaan anak2 mereka bila anak2 mereka nak berkahwin katanya dah gatal la apalah,patutnya mereka kena tangani dengan cara yang bijak,berdiskusi,selami perasaan dan jiwa mereka,x perlu malu2,itu adalah normal jika namanya masih muda hormon tak tentu arah maka bantulah mereka untuk kahwin dari berzina x tentu hala,juga dalam masyarakat melayu asal zina ,mengandung sikit2 nak naik turun mahkamah,hari ini perundangan,jabatan agama islam menyukarkan orang untuk bernikah,mereka nak rakyat berjumpa mereka,sedangkan majoriti orang islam ni pemalu,dan mereka x dapat info,kita ada sumber informasi seperti internet,paper,tv apalah salahnya perbanyakkan ilmiah2 tentang agama,keperluan yang patut yang orang islam perlu ini banyakkan hiburan,lepas tu ceramah atau diskusi perkara2 bagaimana nak mengejar syurga,sedangkan masalah utama kita bukan didikan sahaja atau betul atau salah cara kita mengaji atau solat,perkara itu boleh,tapi janganlah itu sahaja yang nak disampaikan,sedangkan masalah sosial ni banyak dan yang wajihb dititik beratkan,tengok penganut agama lain agama mereka yang salah tu pun x memberatkan penganutnya..kita ni agama dah mudah tapi masalah nye perlaksanaan seperti apa yang diperintahkan Allah tak dijalankan 100%,ambil sikit2,yang mana boleh memberi manfaat mereka laksanakan yang mana memberatkan pada mereka,mereka tinggalkan,perundangan dah jadi cacat..sebab tu hal ini tak pernah ada kesudahan..perbaiki dulu institusi syariah di negara kita barulah hal ini x berlarutan,penyampaian ilmiah dan penerangan pun perlu ada,ni sikit2 nak malu,sikit sensitif..bila mengentot takde plak rase sensitif..tang kulum batang tak rase plak senitif,tang jilat kelentit xde plak sensitif..

Tanpa Nama berkata...

Walau bagaimanapun, hukum Islam perlu dijalankan dahulu.
Kita tak boleh ikut separuh-separuh klu hukum itu dah tetap dan tidak boleh diperbincangkan lagi.
Klu kita hanya tahu hukum tapi tak laksanakan jadi kita hanya ikut separuh ajaran Islam. Kena lah ikut semua. Baru jadi orang Islam. Klu ikut separuh-separuh maka jadilah kita seperti orang alim ulama di Malaysia.

Satu lagi, yg mengandung dah sah-sah melanggar ajaran Islam..."dilarang berzina"...pasal tu dia mengandung.
Yg korang pulak kata jgn hukum krn sudah strees. Tidak menegakkan hukum Islam juga dikira melanggar ajaran Islam. Dah dua kali langgar.

Mmg DNA dan hormon ciptaan Allah. Syaitan juga ciptaan Allah. Najib juga ciptaan Allah. Pandai-pandai lah kawal diri. Bukan kew Allah kata yg Allah akan uji manusia. Jadi DNA/Hormon/Syaitan & Najib tu pon ujian jugak. Terpulanglah nak lulus kew gagal ujian. Hukum ttp perlu dilaksanakan.

Tanpa Nama berkata...

Sambungan:
Walau bagaimanapun syarat hukum zina perlu 4 saksi. Klu 3 orang jew yg tengok wayang percuma tu tak boleh hukum. hahaha...
jadi klu dah mengandung 3-4 bulan baru tau yg die berzina......hukum itu aku tak belajar la plak. Hahaha...
Kene tanya TGNA atau TGHA...hahaha

Vicky berkata...

Malaysiakini:Hisham: Buktikan dulu, kemudian kami bertindak
Buktikan??ala tukar tuib

Hoi pela hotak hang..
Suruh team kau siasatlah...
Ni macam suruh orang buat aduan kes pecah umah dengan bukti cap jari...
Ni macam suruh orang lapor rogol ngan bukti DNA sperm dalam puki...
Ni macam suruh orang lapor kes bunuh ngan bukti roh orang mati....
Ni macam suruh orang lapor kes lembu duduk condo ngan bukti taik lembu kat kondo..

BLUURRRR KE BIOOOLLL MAMAT NI!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Coba ko plak cakap, boleh pakai atau tidak cakap kau! Setakat ayat cam tu, budak skola rendah pun boleh ckp.

Non-Governmental Individual berkata...

KOMEN TERBAIK DARI PAKAI KONDOM DUREX. 12 Mac 2012 2:55 PTG

KADANG2 AKU NAMPAK PUAK2 JAIS DAN JAKIM NI LAH YG MENJADI MASALAH DAN MENJADI AKAR KEPADA MASALAH NI SEMUA!

KALAU TAKDE DORG, TAKDE LAH BENDA NI TERJADI YE DAK??

HAHAHAHAHA!



NOTA: JANGAN LAH ENGKAU MEMAKSA SESEORANG MASYUK SYURGA KALAU ORANG ITU TAK NAK. (Hadith Furkah)

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak suka Islam tak lah kondem pak lebai...pak lebai tak berancuk macam mat rempit yang tak pakaia hukum halal haram..
Masyarakat Islam memang tak leh terima zina sebagai satu budaya "tak apa"...
Kalau TTT tak suka Islam cakap je terus terang...tak yah ikut agama Islam....ikutlah agama kiri kamu...boleh minum bir dan boleh raya valentine...

CucuTokAbah berkata...

1. Tak suka ustaz tidak bererti tidak suka Islam.
2. Ustaz dalam Islam bukannya macam Tok sami dalam agama Buddha, suci dan putih.
3. Islam ni lebih luas dari fikiran sempit lagi disempitkan dalam definisi Islam orang Melayu.
Kesian Islam yang jenis Melayu ni. Bukan sikit dangkalnya fikiran.