Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 12 Mac 2012

BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN




SENYUMLAH SENYUM UNTUK BERSARKOT




PENCERAHAN DARI PEMBACA

sebenarnya zaman kita ni dah kembali ke zaman moyang kita dahulu,anak2 muda yang jenis berahi macam ni patutnya dah wajib kahwin jika dah tak dapat kawal nafsu,bahkan puasa pun x jalan,manusia bila dah berahi ia akan menguasai diri bahkan halal haram pun tolak tepi bila dah berahi selagi mana air tak pancut selagi tu mereka jadi tak waras kerana aku juga pernah menjadi anak muda,masalahnya sekarang mak ayah sibuk nak suruh anak belajar tinggi,sedang anak2 mereka sedang berahi bercinta dan inginkan seks..

macamlah mereka x pernah muda,tapi mak ayah tak peduli perasaan anak2 mereka bila anak2 mereka nak berkahwin katanya dah gatal la apalah,patutnya mereka kena tangani dengan cara yang bijak,berdiskusi,selami perasaan dan jiwa mereka,x perlu malu2,itu adalah normal jika namanya masih muda hormon tak tentu arah maka bantulah mereka untuk kahwin dari berzina x tentu hala,juga dalam masyarakat melayu asal zina ,mengandung sikit2 nak naik turun mahkamah,hari ini perundangan,jabatan agama islam menyukarkan orang untuk bernikah,mereka nak rakyat berjumpa mereka,sedangkan majoriti orang islam ni pemalu,

dan mereka x dapat info,kita ada sumber informasi seperti internet,paper,tv apalah salahnya perbanyakkan ilmiah2 tentang agama,keperluan yang patut yang orang islam perlu ini banyakkan hiburan,lepas tu ceramah atau diskusi perkara2 bagaimana nak mengejar syurga,sedangkan masalah utama kita bukan didikan sahaja atau betul atau salah cara kita mengaji atau solat,perkara itu boleh,tapi janganlah itu sahaja yang nak disampaikan,sedangkan masalah sosial ni banyak dan yang wajihb dititik beratkan,tengok penganut agama lain agama mereka yang salah tu pun x memberatkan penganutnya..

kita ni agama dah mudah tapi masalah nye perlaksanaan seperti apa yang diperintahkan Allah tak dijalankan 100%,ambil sikit2,yang mana boleh memberi manfaat mereka laksanakan yang mana memberatkan pada mereka,mereka tinggalkan,perundangan dah jadi cacat..sebab tu hal ini tak pernah ada kesudahan..perbaiki dulu institusi syariah di negara kita barulah hal ini x berlarutan,penyampaian ilmiah dan penerangan pun perlu ada,ni sikit2 nak malu,sikit sensitif..bila mengentot takde plak rase sensitif..tang kulum batang tak rase plak senitif,tang jilat kelentit xde plak sensitif..
By Hamidi Fizie Bin Ahmad on GUNAKAN BAJU HUJAN UNTUK PISANG ANDA at 5:33 PM




9 ulasan:

kah3 berkata...

buat ulasan pasal Nurul Nadirah tu. ada berita baru
"Polis sahkan mayat rentung ditemui ialah Nurul Nadirah

12/03/2012 7:36pm

JOHOR BAHRU 12 Mac – Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang.

Beliau berkata, hasil ujian yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia hari ini mengesahkan perkara itu berdasarkan hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat terbabit.

"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. – BERNAMA"

bukan nak mengaibkan si mati, tapi ingat tak? Malaysia negara ke 19 terselamat di dunia!!! kah3

Tanpa Nama berkata...

Perghhhhhh....
Hebat mamat nie TT.
Kalu aku sultan penang dah lama dah aku lantik dia nie jadi mufti.

Tanpa Nama berkata...

Bukan tak nak kawin...tp calon isteri dan duit hantaran x dew...hahaha a.k.a. Gagalist.

Tanpa Nama berkata...

Kita nak halang yg haram. Jadi kenalah mempermudahkan yg halal.
Ni tidak, majlis kawin nak buat besar-besaran. Duit hantaran nak tinggi-tinggi. Nak berlagak konon anak orang kaya.
Last-last pegi pinjam dengan Along. Pastu bila tak mampu bayar lari ar sampai kew lubang jamban.
Kan cari nahas sendiri namanya. Hahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat dengan pencerahan saudara di atas, nak nikah kt mesia ni susah macam lahanat!! Klu x caya tanya la org yg dah kawen terutama sekali kepada yg kawen di zaman yg serba canggih skarang ni....

Harap zaman ja moden, tp urusan nikah kawen ssh nak mampos, klu tgh berahi mmg terpaksa pancot dulu...xsempat nk tggu akad nikah dah...

Bygkan berapa kali kena apply cuti sbb nk naik turun majlis agama "menyembah" geng2 ustaz/haji/imam/kadi semata2 nk ISI BORANG saja pon!!!! Klu kahwen xsama negeri lagi teruk, dah tu ada hiv test la, interview la... Apa ingt ank muda boleh tahan ka dgn prosedure bangang mcm2 ni?

Dah la akad nikah mkn dkt dua jam, ntah apa jadah lagi borang kena isi time tuh, pastu kena upah pulak rm100+ dekat jurunikah tuuu...perghh mmg dasar Cari mkn betul! Fuck off la Jabatan Agama!!

Non-Governmental Individual berkata...

terbaik punya lagu...!!!

Pro_Pembaharuan berkata...

gua terbukak satu point ni... satu dari mamat fizie ni... satu dari Tanpa Nama 12 Mac 2012 11:58 PTG.

bagus point korang!

tak termasuk dalam fikiran otak aku pun point ni...

PROSEDUR NAK KAWIN YANG BERLEBIH-LEBIHAN TERMASUKLAH HANTARAN KAWIN YANG MENYUSAHKAN MENYEBABKAN ZINA MAKIN TERSEBAR!

Caya ah Anak Mudaaaa!!

Pandangan yang memang gua salute sebab tak pernah dibincangkan!!!!!!!!!!!!!

Sekali lagi respek gua untuk duaorang ni!!!

memang lancau la prosedur yang mewujudkan birokrasi nak kawin menyebabkan zina dan baby bertaburannnn!!!

Apa lancau kursus2 agama ni?

Konon alasan nak bagi mengajar la? yang kat sekolah dulu buat aper? nampak sangat sekolah punya sistem sudah gagal kalau nak kene ambik kursus lagi... kursus pun lebih kepada fardhu ain...

ITU SEMUA MAHU DUIT LA LANCAU WAHAI PEMBELA JABATAN AGAMA YANG BANGANG

Tangkap Shahrizat berkata...

Saya amat setuju sekali dengan pendapat geng-geng ustaz/haji/imam/kadi hanya menyusahkan orang yang nak kahwin. Nak kahwin atau berancok, kahwin atau berancok sahajalah.

Buat apa kita mesti mohon ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita?

Yang paling penting ialah perempuan yang kita nak berancok itu bersetuju.

Yang kedua ibu bapa perempuan setuju. Jadi berancok sahajalah bila kedua-dua belah pihak sudah bersetuju. Buat apa kita nak minta ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita?

Ustaz/haji/imam/kadi ni serba serbi nak mengawal kehidupan kita. Mereka nak kontrol kita semua.

Kita mestilah sedar bahawa geng-geng ustaz/haji/imam/kadi adalah ajen Rajah Gopal.

Taat kepada ustaz/haji/imam/kadi bermakna taat kepada Rajah Gopal yang menjadi ketua agama.

Ketua agama yang sebenar ialah ALLAH SWT bukannya ustaz/haji/imam/kadi/Rajah Gopal.

Tanpa Nama berkata...

tang kulum batang tak rase plak senitif,tang jilat kelentit xde plak sensitif..pergghh..sedap tu! kah!kah!kah! terbaikkkk