Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Mei 2012

WARAN TANGKAP UNTUK MAT MONGOL




KOMENTAR TUKAR TIUB


ini lah masa terbaik
ini lah peluang terbaik
ini lah saat terbaik

bila musuh menyerang
kita mengundur
bila musuh mengundur
kita menyerang

komuniti china sedang marah
komuniti wartawan sedang marah
buruh marah kerna gaji minima tak banyak
tuan punya kilang marah kerana dipakasa buat gaji minima

anak muda sedang marah
mahasiswa pelajar sedang marah
agamawan sedang marah


hari sabtu lalu 400 ribu rakyat telah marah

mat mongol sedang gelabah
mat mongol dalam krisis
mat mongol terpencil

madey sedang merancang
daim sedang merancang
malikul sembab seedang tersenyum

kes kapal selam di paris sedang dibuka
kas kapal selam akan menjadi berita dunia
mat mongol tak dapat bergerak

madey mahu pm baru
daim mahu pm baru
braheng mahu pm baru

rakyat mahu demonstrasi lagi

inilah suasana yang terbaik
inilah suasana masak untuk perubahan


PINTU PENJARA SEMAKIN HAMPIR








MAHKAMAH PARIS BOLEH KELUAR WARAN TANGKAP JIKA TOLAK SAPINA
- mkini

Waran tangkap antarabangsa boleh dikeluarkan oleh hakim Perancis jika saksi enggan membantu sesuatu siasatan selepas sepina dikeluarkan.

Menurut peguam Perancis, Joseph Breham (kanan), yang mewakili NGO Malaysia, Suaram, dalam aduan awam berhubung dakwaan membabitkan sogokan jutaan ringgit dalam urusniaga pembelian senjata, "amaran merah" boleh dihantar kepada Interpol sebagai langkah terakhir.

"Jika saksi itu enggan mematuhi sepina tersebut, mahkamah boleh mengeluarkan notis mandat d'amener, memaksa saksi hadir di mahkamah. Jika saksi (masih) tidak mahu mematuhinya, maka waran tangkap boleh dikeluarkan.

"Waran tangkap berkenaan berkuatkuasa dalam wilayah Perancis, dan mungkin diantarabangsakan, jika hakim merasakannya perlu."

Bulan lepas, Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau atau sesiapa sahaja dari kementeriannya, tidak akan membantu siasatan di Perancis itu.

Zahid dinamakan dalam senarai tujuh orang saksi yang dicadangkan oleh Suaram, yang telah diterima oleh hakim siasatan Perancis, Roger Le Loire.



sila layari radio bangsar utama:






MALAM INI HANYA DI RABU

malam ini radio bangsar utama
akan membocorkan lagi berita
tentang kes najib di peranchis

radio bangsar utama
akan memberi laporan terkini
tentang kes rasuah najib di paris


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

abeslah pluang rosmewah nak gi shopping kat paris nampak gaya lps nie mat monggol tidor luarlah pasai rosmewah dah naik angin

Tanpa Nama berkata...

Hari untuk kita bersorak! Tengok mcmana `panas' yang sedang di alamai oleh Bapak Perompak ini. Ingat Gani Empat Tahil ke hakim tu...

average joe berkata...

tangkap tangkap tangkap!

-average joe-
klakka-la.blogspot: DON'T HAVE A COW = TAKDE LEMBU?

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Suruh Zul bisul, berahim katak, hasan ali hunus dan cium keris di mahkamah Paris! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Ini tanda2 umngok akan mampus tak lama lagi...

Tanpa Nama berkata...

Jangan cepat sangat gelak bro coz he who laughs last, laughs best

Tanpa Nama berkata...

apa syusah najis boleh declare dia jadi castro. nak tangkap kalu mari dtg ke putrajaya la kah kah kah kah gi pun mat bisul, asan ali, katak, imam muda, omar ee boleh jadi bodyguard!

tu la lain kali jgn pijak kepala rakyat. kepala rakyat ni lebih mulia drp meruntuhkan mesjid!!

Tanpa Nama berkata...

Apa jadahnya ada SPRM, POLIS, Persatuan Ulama, Persatuan Silat dan banyak lagi Persatuan Berasaskan Agama, NGO Melayu, Pak Imam Masjid, Persatuan Peguam Islam semuanya pekak tuli, buta perut tak mahu angkat isu Najis dan kapal selam sehingga terpaksa Pendakwa dari negara kafir Perancis untuk menghukum Najis. Kemain tu minta US$1 bilion dari syarikat pembuat kapal selam yang tak boleh selam! Rompakan nyata di siang hari oleh Najis.
Malulah sebahagian besar orang Melayu dah dibenggongkan kerana tak boleh melihat aktiviti korap Najis/UMNO.

Tanpa Nama berkata...

.....itu lah akibat ambil rasuah tak pakai french cap.....

Tanpa Nama berkata...

Joke of 2012

007 berkata...

Persatuan Peguam Islam???? Itu pengkhianat ummat nombor Satu.