Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Mei 2012

CONTOH TERBAIK - GRADUAN LULUSAN SEKOLAH POLITIK JALAN RAYA




KOMENTAR TUKAR TIUB

lihat inilah hikamah polituk jalan raya
inilah kerkuatan politik jalan raya
segala bentuk kejahatan terbuka
segala bentuk kebaikkan terserlah

- polis ganas
- gerombolan mula tuduh menuduh
- gerombolan mula retak
- mat mongol salahkan kerismudin dan sembab senag hati
- mula nak lari tanggung jawab
- media dunia terus bantu
- bbc kutuk
- aljazera kutuk


dan

- demo boleh ubah tarikah pru13
- kita kantoikan rancangan mat mongol

tapi paling penting
antara 200- 300 ratus ribu
anak anak muda
para demonstran
yang turun bedemo
akan benci gerombolan
bayangkan berapa juta
yang di rumah yang mula benci gerombolan

kerana itu demonsatrasi
ada kuliah politik terulung


GRADUAN POLITIK JALAN RAYA




KETUA WANITA MCA MELAKA PERTAHAN TINDAKAN
- mkini

Ketua Wanita MCA Melaka Datuk Kian Sit Har mempertahankan tindakannya serta tidak akan meletak jawatan dalam parti kerana menghadiri perhimpunan di Dataran Pahlawan, Bandar Hilir pada Sabtu lepas.

Katanya beliau menghadiri perhimpunan itu atas kapasiti peribadi dan sebagai waraganegara yang prihatin.

"Sebagai rakyat yang bertanggungjawab, saya menyokong dua perkara penting yang diketengahkan dalam perhimpunan itu iaitu menghapuskan rasuah dan supaya pilihan raya umum akan datang ini berlangsung dalam keadaan adil dan bersih.

"Perkara ini baik untuk rakyat keseluruhan dan saya menghadirinya kerana saya rasa dua perkara sebagai isu nasional ini perlu disokong," katanya ketika dihubungi Bernama semalami.

Kian diminta mengulas laporan sebuah akhbar semalam bahawa Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam meminta beliau meletak jawatan sebagai Ketua Wanita MCA kerana penglibatannya dalam perhimpunan yang disokong pembangkang itu.

Mohd Ali yang juga Pengerusi BN Melaka menyifatkan tindakan pemimpin veteran MCA itu sebagai satu sabotaj dan menikam BN dari belakang yang akan menyusahkan MCA dan BN.

Mengulas lanjut, Kian berkata tindakannya itu tidak sama sekali dilihat sebagai anti kerajaan.

"Saya berasa saya tidak bersalah dalam hal dan kehadiran saya sebagai warganegara yang prihatin dalam isu nasional ini," kata bekas senator itu.



--------------------------------------------------------------


PROGRAM MELAWAN MAKAN INI DI DEWAN CHINA

jemputan untuk semua
mebincangkan bersih 3.0

untuk mereka di luar kuala lumpur
sila layari radio bangsar utama
radio bangsar utama akan membuat
liputan terus menerus dari dewan china

SATU JEMPUTAN KE FORUM



JEMPUTAN KE FORUM PASCA BERSIH 3.0: KEGANASAN POLIS DAN MEDIA ‘BLACKOUT’ DI DEWAN PERHIMPUNAN CINA KUALA LUMPUR – SELANGOR (KLSCAH) PADA 3 MEI 2012, JAM 8.30 MALAM

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Bersempena dengan pasca perhimpunan Bersih 3.0 minggu lalu dan Hari Kebebasan Akhbar pada 5 Mei ini, Akademi Pak Sako dengan kerjasama laman portal JalanTelawi.com akan menganjurkan forum khas yang bertemakan Bersih 3.0: Keganasan Polis dan Media ‘Blackout’. Butiran program adalah seperti berikut:

Tarikh : 3 Mei 2012
Masa : 8.30 malam – 10.30 malam
Tempat : Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur – Selangor (KLSCAH)

Ahli panel : 1. Hishamuddin Rais (Aktivis BERSIH / blogger TukarTiub)
2. Fathi Aris Omar (Editor laman berita Malaysiakini.com)
3. Latheefa Koya (Peguam hak asasi manusia, Lawyers for Liberty)
4. Haziq Abdul Aziz (Aktivis mahasiswa, KAMI)
5. Haijan Omar (peguam yang dibelasah sewaktu himpunan Bersih 3.0)

Sehubungan dengan itu, pihak kami menjemput dan mengalu-alukan kehadiran saudara/saudari ke majlis ini serta memohon kerjasama saudara/saudari untuk memajukan jemputan ini seluasnya.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi urusetia program, saudara Mohd Zulfadzli Abdul Halim di talian 019-2717548.

Sekian, terima kasih.

NAJWAN HALIMI
Penyelaras Akademi Pak Sako



4 ulasan:

average joe berkata...

syabas ketua wanita mca melaka dan jugak pemimpin mca bekas adun subang jaya, walaupun masih dalam mca tapi faham bersih 3.0 dan sebelum2nya adalah ISU NASIONAL!
pilihanraya yg adil dan bersih adalah untuk SEMUA pihak, bukan hanya untuk pembangkang! fakta yg jelas terbentang macam jelasnya selat melaka terbentang berhampiran mahkota parade, tapi masih beratusribu jugak yg tak nampak benda yg mudah nih! aku bukan mengata Kera2 UMNgOk macam rustam macam kotebelut dll, depa tu memang bongok takboleh ditunjukajar lagi dah, otak dah beku... aku mengata org2 yg ataspagar tu, dah berbillion hujah malah berjuta bukti yang dah diketengahkan, tapi masihhhhhhhhhh jugak taknak buka matahati memasing - hanya kerana selama nih yg dok bising2 membantah tu adalah 'pihak pembangkang'!!!
(ada ke hisapmoodeen-si-lidah-kontot-kuat-nangis boleh hiba sebab 'bersih hijacked by pembangkang'??!! apa punya bangang la tahap pemikiran sekor nih boleh umumkan ke seluruh dunia pergi tweet hujah bengap tahap baghal macam tu?!!!)
oi, orang atas pagar, bangunlah! ni bukan dah siang matahari dah mencarak nih, ni dah tahun 2012 la!!!

abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: DON'T HAVE A COW = TAKDE LEMBU?

Tanpa Nama berkata...

The IDIOT COUSINS memalukan mak bapak je.
lepas ni nak sambung lak jadi pemimpin. POOOORAH!!
Rakyat jgn jadi banggang. cukuplah main anak-beranak, cucu-cicit jadi elite. mcm mukriz punya kes kutty sanggup tibai khairi. lu ingat kita buta ke.sudah la woi!!buang je dio org ke laut.

sedar la yg polis pijak hari tu adalah kaki-kaki sepupu kerismudin dn najib yg memijak rakyat. tak reti nak jadi ketua.tak layak pun jika tak kerana laurel mak bapak! all spoonfed. all stupid decisions!

apakah rakyat tak muak, loya, muntah.......

dlm bab teknologi umno ni dah ketinggalan zaman sbb masih sanggup nak kontrol media. lebih banggang dar kominis!

dlm bab ideologi umno masih feudalistik bak sakai takut kat tok batin aka freeloader. terpekik-pekik menyanjung bapak syaitan mcm tuhan.

dlm bab seksologi umno dah jadi sibapok tua pencen. dah lama dah. sapa pun tak stim!!

dei, u all boleh stim ke tengok RTM dan utusan??? tengok eeee??

UMNO faces have perturbed the seksual libido of our political ambience!!

tapi itu la yg ko org suka. terpekik dgn telunjuk 1msia ...cheh!!!tak sedar THE IDOTS have kicked u in your faces!!!

dia org ingat Dataran Merdeka mak bapak dia punya ke?

cakap pasaal provoke: bila pasang pagar je dah provoke apalagi pasang kawat berduri. kalau nak cari gaduh dah lama dah rakyat buat. tapi rakyat tak poyo. rakyat happy macam pesta hujung minggu. memang dia org dengki. suka cari pasal. akibatnya....habis la lu kali ini!!cepat-cepat la sorok reta dan bakar dokumen. jgn lupa tempah teket kapal terbang awal. takut ada yg jadi marcos....kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sembab Jangan senang hati lagi.. :)

Kalau SPR tu orang atau team Najib.. Dia leh kawtim tumbangkan Sembab anytime ;)

Sembab hanya leh senang hati kalau confirm leh guna SPR nak tumbangkan Najib dalam pilihanraya ;) kawtim ngan tim SPR :)leh jadikan rakyat sebagai alasan untuk kuburkan/malukan Najib..

Berapa Agaknye SPR punya Side Income nih Hot Position hehehe.. :D

Tanpa Nama berkata...

apa sembab nak jadi pm? boleh mimpi la. bagi us azhar idrus atau zizan raja lawak gi baik!! rakyat boleh happy dgn jawapan.nak minta nyanyi lagu rock pun boleh. baru ada humor dlm p[olitik ini dok tengok muka sembab, mat bisul, braeng waduh, sakit tolo den!!
tt kata jika sembab jadi pm....syusah nak pa chu cheng kah kah kah sbb potong stim ka kah kah