Selasa, 24 Julai 2012

DEMO BESAR WAJIB DI SUSUN UNTUK LAWAN RANCANGAN JAHAT GEROMBOLAN




PERLU DISUSUN DEMO ANTI KRONI




KOMENTAR TUKAR TIUB

tidak ada jalan lain
hanya dengan demo besar besaran

syarikat kroni ini sedang bikin kacau
syarikat kroni ini sedamng sabotaj

penyookong kerajaan pakatan tak ada jalan lain
perlu dis susun satu demo besar
perlu di atur demo menentang kroni

hanya demo yang akan memastikan
kerajaan pakatan selangor selamat


HANYA DEMO JAWAPAN TEPAT




SELAGOR TETAP DENGAN KEPUTUSAN AMBIL ALIH PENGURUSAN AIR DARI SYABAS - mStar

PUTRAJAYA: Kerajaan Selangor akan tetap meneruskan rancangannya untuk mengambil alih pengurusan air daripada syarikat konsesi Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), kata exconya Dr Xavier Jayakumar.

Untuk menamatkan krisis air antaran kerajaan pusat dan negeri, Dr Xavier berkata kerajaan negeri Pakatan juga bersedia mengadakan referendum di mana rakyat negeri itu boleh membuat keputusan untuk menyelesaikan masalah itu.

"Kami bersedia jika perlu untuk mengadakan referendum di mana rakyat boleh mengundi dan mempunyai hak untuk bersuara sama ada menerima atau menolak niat kerajaan negeri untuk mengambil alih Syabas," katanya pada sidang media selepas melawat Loji Sg Semenyih di sini Isnin.

Turut hadir, Pengurus Besar (Operasi)loji itu, Basar Ishak.

Dr Xavier berkata loji itu yang dimiliki dan diuruskan oleh ABBAS (Konsortium ABBAS Sdn Bhd, 50 peratus dimiliki Kumpulan Perangsang Selangor Bhd, kerajaan negeri Selangor) mempunyai kapasiti pengeluaran 546 juta liter sehari tetapi pada masa ini mengeluarkan 665 juta liter sehari.

NOTA:
syarikat syabas ialah syarikat kroni
pada awalnya air adalah milik rakyat
tapi telah diswastakan

apa yang sednag berlaku bukan kekurangan air
kini musim hujan
aiar melimpah ruah

apa yang dilakukan ialah sabotaj
untuk memnyusahkan rakyat selangor
ini dengan harapan rakyat selangor
akan menolak kerajaan pakatan


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Banyak Syarikat Kerajaan bila diswastakan mempunyai perjanjian berat sebelah dan lebih menguntungkan syarikat dari kerajaan (pemilik asal).. Perjanjian ini rakyat tak tahu sebab biasanya dokumen kerajaan dilindungi oleh ASA..

Kenapa jadi begitu? Kenapa kerajaan begitu bodoh? Ini kerana yang menswastakan ni nak jaga kepentingan Kroni.. mereka ada kepentingan dalam syarikat-syarikat ini.. mengunakan pangkat dan kausa dalam kerajaan untuk mengaut keuntungan dan kemewahan peribadi.. rahsia ini selamat selama ini dilindungi akta2 rahsia kerajaan..

Bila pakatan ambil alih segala urusan penswastaaan ini harus diubah status dokumennya dan didedahkan kepada awam.. kepada rakyat kerana rakyat yang memilih kerajaan..

Sebagai rakyat kita PERLU MEMILIH kerajaan yang menguntungkan rakyat bukan menekan dan menyeksa rakyat..

Tanpa Nama berkata...

sabotajlah Selangor. Selangor akan jadi seperti Kelantan, disabotaj bertahun-tahun. lawan tetap lawan. susahlah nak dpt balik
kahkahkah