Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Julai 2012

SELAMT BERBUKA PUASA - HARI KE EMPAT





SELAMAT BERBUKA PUASA KEPADA KAWAN


Selamat berbuka TT walaupun agak terlewat sikit. Puasa ni melatih kader2 sosialis untuk lebih tahan lasak dalam perjuangan. Kdg2, pekerja kena mogok untuk lawan majikan. ketika mogok, mesti tak dapat gaji. Jadi, dana untuk mogok perlu ada untuk membiayai perbelanjaan makan pekerja2 yg sdg mogok atau sedang berdemonstrasi.

Tapi kdg2, bekalan makanan terputus sebab kekurangan dana dan sumbangan. Jadi, pekerja terpaksa ikat perut untuk meneruskan perjuangan. Oleh itu, saya digalakkan amalan berpuasa ini sebagai latihan asas kepada para pekerja dan kader2 sosialis untuk berhadapan kemungkinan terputus bekalan makanan ketika berjuang.

Selamat berpuasa kpd TT dan seluruh komrad2 sosialis yg beragama Islam. Puasa jgn tak puasa. Latihan kelasakan ni (puasa sebulan penuh). Bila dah berlatih, baru jadi bertambah kuat utk berjuang :D
By Militia Buruh on SELAMAT BERBUKA PUASA on 7/22/12




HARI INI KITA PUNYA

awal pagi ke mahkamah
sampai jam 8 lebih
tak tahu jam berapa keputusan
tentang halal haram bersih

hampir tertidur dalam mahkamah
bila di tanya wartawan yang mengangu
lalu aku berkata :
nak kumpul anak anak muda
untuk jatuhkan united malays national organisation
kerana pru13 adalah pru tipu

keputusabn mahkamah semua orang dah tahu


PETANG INI
cuaca redup
aku tak tahu
di wilayah laian macam mana

aku tak dengar bunyi burung
aku tak dengart bunyi anjing
aku tak dengar bunyi kereta
aku tak dengar bunyi manusia

aku dengar suara dum dum tak
aku dengar suara nik jidin

kerana internet aku sedang melayari
radio bangsar utama
melayari sepanjang masa

SELAMAT BERBUKA
hari ini aku masak
ikan lampam jawa
besarnya hampir satengah kilo

hati hati
ikan air tawar
banyak tulang temulang

MASAK LEMAK KUNIN IKAN AIR TAWAR



aku masak lemak kuning
ertinya aku menggunkan kunyit
dulu kekita aku diluar negara
akau hanya menggunkan kunyit serbok
malah di sepanyol dan di belgium
ketika aku disana amat susah
untuk bertemu rempah rampai

masak kuning akau tak pakai lada
walau pun ini masak lemak cili pedas
aku telah tarik lada keluar
aku tak minta lada
aku tak suka pedas

kunyit
bawang puteh
bawang merah
lada besar/lada hijau
belacan
jangan lupa
santan kelapa
tapi ini optional
jika tak ada santan masukkan yogurt
atau masukkan susu

RAMBAI ADA MANIS ADA MASAM




SPESIAL
tapi masal lemak kuning aku ada spesial
aku bubuh kulit ramai kering
ini betul amskan aslai melayu
jarang orang menggunkan kulit rambai
di dapor aku sentiasa ada kulit rambai kering

ketika himpunan hijau di kuantan
aku tersesat jalan
hinnga bertemu orang asli jula rambai
inilah hasilnya
kulit rambai dari bentong/karak







jangan lupa malam ini
sandiwara di radio bangsar utama

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mesti ada melayu2 bangang yg duk fikir "eh, sosialis beragama?? bukan ke depa ni tak caye tuhan??"

selamat berbuka puasa

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum dan salam sejahtera kepada Pak TT dan para pembaca TT yg budiman - juga yg setan.

ketika umat Islam berpuasa di Malaysia dalam keadaan aman damai. Kenang-kenangkanlah akan nasib umat Islam di seluruh dunia yg tak dapat mengerjakan tuntutan rukun Islam ini. Antaranya umat Islam di negara Kominis China, sahabat baik kerajaan Malaysia, yg mana Parti Kominis China dan Ameno ada hubungan rasmi. kenang-kenangkanlah umat Islam di Uighur yang menjadi mangsa keganasan rejim kominis kapitalis birokrat China ini.
http://www.onislam.net/english/news/asia-pacific/453366-no-ramadan-for-uighur-muslims.html
TT ada tunjukkan betapa bangangnya 'Ku' Nan, baru tahu di China ada banyak etnik. takut dia tak tahu, jadi sekarang kita bagitahu bahawa kerajaan kominis kapitalis birokrat China ini menindas umat Islam minoriti di sana. Berpuasapun tak boleh? Ini baru haramjadah. Toksoh cakap nak putus hubungan diplomatik, sanggupkah Malaysia menghantar nota bantahan diplomatik?

Mat Kuala Klawang berkata...

Tengok berita ni: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20120724/po_03/Simulasi-pilihan-raya-di-semua-kem-PLKN-mulai-tahun-depan

persoalan:
adakah kertas undi yg akan digunakan kertas undi sebenar? jika ya, mungkinkah kerats2 tersebut nanti digunaka menipu dlm pilihanraya betul nanti?

Tanpa Nama berkata...

Hisham kalau kau kawin nanti mmg bertuah isteri kau,dapat laki yg terer masak, bacakan doa utk bertemu jodoh di bulan ramadhan,rugi x dapat salah satu sunnah nabi iaitu nikah,jgn jadi gagalist lagi...takbir

Tanpa Nama berkata...

TT...
Lamo tak mkan masak lomak ada kulit rambai....TT ingatkan aku masa kecik2, nenek aku suka taruk kulit rambai kalau masak lemak...

Tanpa Nama berkata...

"tuntutlah ilmu sampai ke negeri China." Hadith Nabi SAW
apa agaknya yg dipelajari oleh umco dari rejim kominis kapitalis birokrat yg menindas umat Islam di sana. nak puasapun tak boleh, ini sudah lebih!!!

Tanpa Nama berkata...

heran juga. PKM rejimen ke 10, Parti Komunis China tak halang pula anggota2 yg berugama Islam beribadat dan memberi didikan ajaran Islam.

tetapi, ameno kena ingat, hubungannya sekarang dgn Parti Komunis China berbeza. sebab CPC adlah parti tunggal pemerintah kerajaan China yang menghalang umat Islam berpuasa di sana. ada lebih 9 juta umat Islam etnik Uighur sahaja. Bukankah Bani Melayu,selalu melalakkan bahawa semua Umat Islam itu bersaudara. maka timbul persoalan, apakah hanya berani cakap/tulis saja. beranikah kita mempersoalkan hubungan ameno dgn cpc ini, dengan kaitannya terhadap hak umat Islam di Xinjiang atau di seluruh China untuk berpuasa. beranikah kita di bulan Ramadhan yang mulia ini bangun bersama bersetiakawan terhadap umat Islam di China untuk menunaikan rukun Islam yang ke 3. Ingat ini tuntutan ugama. bolehkah kita jadikan perkara ini kempen kita di sepanjang bulanRamadhan, mengenang umat Islam yang hendak berpuasa tetapi terhalang hak dan tuntutan ugamanya.

Tanpa Nama berkata...

Slm......ingat lgi msa kecik2 gua dlu.....nnek gua slalu msk lmak ikn msin cmpur kulit rambai........best 2 bro...gua bca lu msk bbuh kulit rmbai kering wat kecur air luir gua je bro.....bgaimne pn gua tbik spring kt lu bro...lu x lpe mskn mlyu sjti.....#umngok kemek#.......nuajr......

Tanpa Nama berkata...

apa fatwa ulama Malaysia, di China tak dibenarkan berpuasa, dan ameno sahabat baik CPC - parti yang melarang umat islam berpuasa di sana?

Pro_Pembaharuan berkata...

Pro Rakyat tak tahu yang sosialis adalah berkisar mengenai perebutan politik ekonomi! Agama lebih dikenali sebagai candu untuk menutup kesalahan pembesar dan menghalalkan keinginan pembesar, samada nak kongkek awek cun belasan tahun ataupun merembat harta benda perempuan tua. Ia hak individu tak kiralah nak jadi nabi, imam mahdi yg serang JPM, nak jadi idealis ataupun rasionalis walaupun penulis buku Das Kapital adalah seorang rasionalis. Lantaklah! agama bukan perbincangan!

Sikit-sikit nak agama. Sikit-sikit nak agama tu! Lantak lah orang tu nak jadi apa! Tak payah la nak jadi lebai dalam internet yang kemudiannya layan porn! cam tenuk je lebai-lebai internet!

Tanpa Nama berkata...

Wah.. macam hebat. Apakah peranan si kulit rambai itu wahai TT? Memasamkankah? Menggetahkankah? Setau aku kulit rambai itu bergetah. Kulit rambai kering mengambil peranan asam kepingkah? kah kah kah