Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Julai 2012

SATU LAGI RANCANGA TIPU SPR UNTUK MENANGKAN GEROMBOLAN





KAH KAH KAH


geli geli tengok dakwat
takut takut lihat dakwat

tak pernah di dengar dalam dunia
hanya ini berlakui di malaysia

semua ini cara nak menipu
semua ini trik nak bagi gerombolan menang

NOTA:
kalau gerombolan menang dengan cara tipu
kita wajib turun ke jalan raya
kali ini bukan 500 ribu
kali ini kita turun 1 juta




AJEN MUSUH BUAT PENIPUAN




PENGUNDI DIBERIA PELUANG KEDUA - mStra

PETALING JAYA: Pengundi yang enggan mengundi menggunakan dakwat kekal akan dibenarkan untuk membuang undi seperti biasa sekiranya mereka berubah fikiran.

Prosedur tersebut adalah antara langkah yang dikekalkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memperkenalkan penggunaan dakwat kekal buat pertama kali pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Menurut Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad Wan Omar terdapat 12 juta pengundi dan suruhanjaya itu terpaksa membuat persediaan awal mengenai apa jua senario yang mungkin berlaku justeru mereka menyediakan pelbagai prosedur untuk berurusan dengan mereka.

“Ada sesetengah pengundi yang tiba di pusat pengundian namun mereka mungkin tidak mahu jari mereka dicap dengan dakwat kekal kerana mereka sengaja hendak menguji undanh-undang. Mereka boleh membawa perkara itu ke mahkamah kemudian.

“Ada juga yang akan mengatakan mereka keberatan kerana takut dakwat yang digunakan oleh menyebabkan reaksi alergi atau merosakkan gilap kuku mereka,” kata Wan Ahmad.

“Tidak ada masalah mereka boleh balik dan fikirkan tentang itu. Jika mereka berubah fikiran dalam tempoh pengundian antara pukul 8 pagi hingga 5 petang, kami akan menandakan jari mereka dan membenarkan mereka membuang undi,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... MACAM MAXCAM CARA NAK MENIPU.... kah kah kah..

kah kah kah...CAKAP PAKAI DAKWAT...KEMUDIAN TAK PERLU.... kah kah kah..

woit.... MACAM INI SAJELAAA.... kah kah kah..

woit... SEMUA INI BUANG MASA.... kah kah kah..

kah kah kah...BANYAK SANGAT LUBANG MENIPU.... kah kah kah..

woit... MARI KITA PAKAT PAKAT TURUN KE JALAN RAYA.... kah kah kah..

kah kah kah...HANYA JLAN RAYA PILIHAN KITA.... kah kah kah..

kah kah kah... JELAS PILIHAN RAYA INI TIPU.... kah kah kah..

KALAU TAK TUNAI SAHEH TIPU


kah kah kah....LETIH BADAN.... LEPAS SATU SATU PENIPUAN.... kah kah kah...

kah kah kah...YANG DI TENTANG IALAH SISTEM YANG MENIPU...kah kah kah..

woit...SAMPAI MAMPOOOS ... PAKATAN TAK AKAN MENANG PILIHANRAYA.....kah kah kah

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman hari ini menyeru kepada semua parti-parti pembangkang supaya tidak mempolitikkan PRU 13. Kutty bin Madey, seorang pendatang tanpa izin dari Kerala, yang bertugas sebagai pencuci tandas di Ibu Pejabat PDRM Bukit Aman membuat rayuan tersebut kerana menurut beliau, kegiatan mempolitikkan PRU 13 akan mengugat kuasa UMNO dan mengancam ketuanan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Nak menipu gak.. alergik la.. takut la.. apa la..

Yang taknak pakai nak lawan undang-udang bawak ke mahkamah? tapi leh undi dah.. melecehkan..

dah wajib pakai dakwat pakai je la..
alergik tuh lain cerita doktor kan ada bagi ubat elergik settle..

tu pon takleh pikir asik nak bagi peluang melangar ketetapan ajo.. ni memang nak menipu

farouk berkata...

kalau dah tak nak.... macam2 alasan diorang bagi....

average joe berkata...

Khairykj Abolishing import & excise duties for cars will cost RM 4.6 billion in forgone tax revenue based on estimates for govt revenue in 2012.
16 minutes ago · reply · retweet · favorite

1tweet dari menantu abah yg jelas tunjukkan mangkuk penipu kelentong autar pembelit punye ayat yg sentiasa terhambur dari mulut2 gerombolan kera - "rm4.6b hilang dari kantung kera kalau cukai impot & duti kastam dilupuskan" :
1.takkan nak lupus langsung cukai tu sampai 0, maka angka 4.6b tu dah otomatik sesuatu yg sengaja ditokoktambah (exaggerate) supaya rakyat yg kurang paham terngangamelopong sambil menggeleng kepalahotak lalu menolak pakatan kunun2nya pakatan bodoh tak reti mentadbir kewangan
2.cuba cari kenkawan atau sedara korang yg ada beli kereta impot terutamnya menerusi pengedar macam naza, mintak dari depa nak tengok salinan ap kereta tu, sah2 korang pulak yg akan terngangamelopong sambil menggeleng kepalahotak bila baca (a)berapa pengedar tu letak sebagai harga belian dia kena bayar di negara pengekspot (amatsangat murah tahap melopong 2bijikmata!) (b)berapa jadinya si-pengedar kena bayar pada kera atau wakil kera (kastam la) sebagai cukai&duti (amatsangat murah tahap menggeleng 2bijikbibir la, sebab cukai&duti tu berdasarkan peratusan dari harga belian di negara pengekspot!)

maknanya, apa yg kera dok kutip sekarang, kunun sampai 4.6b tu, itupun sebenarnya jauh amatbesar hilang dah tu - sebab kroni2 kera yg diberi lesen ap untuk beli kereta2 impot dan jual di sini macam naza tu, dah kowtim dgn kera dan wakil kera dan kenkawan kera, supaya depa bayar cukai ciput je, lepas tu jual kereta tu pada rakyat 1malaysia pada harga yg melantun2 tinggi dia sampai melepasi puncak kinabalu! tu pasal org2 macam naza dan sekinchan bakar tu kayaraya express, 1bijik kereta depa jual dapat untung puluhan ribu, tu pasal depa kadang2 boleh selamba je buat promosi kunun, bagi diskaun sampai 10ribu!

sedih lagi sakithati jadi rakyat bila kera UMNgOk-BoNgok nih yg tadbir, memanjang kena kelentong je!!!

pru13 ni jom reramai tendang kera UMNgOk-BoNgok jejauh dari bukit putrajaya dan semua ibunegeri seluruh malaysia!
abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 2 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 2)

ejenoren berkata...

wah! iklan syampoo pun ade,pakcik tt kayo..kahkihkuh