Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 Julai 2012

SURAT SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA




RASHID MAIDIN NASIONALIS







GANJA BANYAK BANYAK
hisham rais kau memang xder standard. anjing yahudi dan anwar omega. Hidup ibarat anjing yg sentiasa menyalak yg hanya buat bising. Anjing akan senyap masa berjubo... Sumbat hishamuddin laknat ni dalam sel dan kasi dia ganja banyak2. Dia akan hisap banyak2 sampai otak dia tercabut.
By Anonymous on MARI KITA SEMUA BERLAKU JUJUR DI BULAN PUASA INI on 7/22/12

BODOHKAN MELAYU
kalau dengan Jepun kemain hormat, kemain tabik. sampai si Madey pun pernah buat Dasar Pandang ke Timur. padahal Jepun pernah jajah, pernah buat kekejaman tapi komunis jugak yg sampai sekarang dijadikan "hantu" nak takut-takutkan, nak terus membodohkan org melayu
By Anonymous on SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/23/12

ABDULAH CD - PEJUANG BANGSA

TAK ADA AGAMA
dikatakan alasan umno melawan kominis malaya sebab mereka tidak beragama. umno itu barua british. kominis Malaya memimpin perang kemerdekaan daripada british. apa agama british? perbuatan org beragamakah british ini, sampai disembah puja pujis oleh gerombolan umno laknatullah sampai ke hari ini.
By Anonymous on SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/23/12

PECAH DAN PERENTAH
kemasukan penjajah Inggeris, maka bermulalah era pecah dan perintah sampailah sekarang, dengan perang sesama saudara di antara sesama kaum, seagama ataupun sesama rakyat berbilang agama dan kaum di sini, Perang Saudara Selangor 1867, Perang Saudara Pahang 1858 ke 1863, Perang Saudara Perak 1865, Perang Puak Gee Hin dan Hai San 1861-1865, sampai sekarang, Ratu Inggeris tetaplah Ratu Hatiku.

MAT INDERA - GERILA NEGARA


sampai sekarang, kita tahu golongan yg menang ini dulunya naik takhta atas bantuan Inggeris dengan mengenepikan waris takhta yg layak. samalah seperti gerombolan Umno yang naik kuasa atas belas ehsan Inggeris, dengan mengenepikan parti2 yg benar2 layak.
By Anonymous on SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/23/12

SENSITIF
Sensitif ler,cuba Atuk or nenek kau dulu yg pernah kena bunuh dengan Komunis?Rasa2 aku Tuan Blog tak buat tulisan ni.. Please lah Tuan Blog,Tak payah nak menjernihkan perjuangan Komunis. Dulu komunis angkat senjata lawan british untuk sape brader?betul demi nak merdekakan negara ini? Penjajah British,atau apa pun segala anasir buruk..tetaplah buruk..anda boleh ungkit segala kebusukkan UMNO tapi jangan Nak merasionalkan perjuangan Komunis.
By zack on SURAT PENCERAHAN DARI PEMBACA on 7/23/12


TRADISI BANGUN MELAWAN



NOTA:
anak muda yang gagah berani
meneruskan tradisi mat indera
meneruskan tradisi rashid maidin
meneruskan tradisi abdullah dc
berani bangun melawan

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah, TT blog yg demokratik. Mereka yg setuju atau tak setuju, pandangan yg bagus atau bangang dua2 dipaparkan.

Pro_Pembaharuan berkata...

Eleh, sensitif konon, kalo atuk/nenek MANGSA BRITISH pula bagaimana??? Atau sampai ke anak cucu jadi MANGSA BRITISH???

mangsa kominis kebanyakkan rakyat di tepi2 hutan (tak semestinya melayu, cina, india pun sama) kerana kominis kelaparan diboikot makanan oleh orang british dan melayu2 yang berkompromi dengan british dan juga jepun. Ada juga kampung-kampung yang mendapat derma dari kominis untuk membeli makanan.

sedangkan mangsa british, SELURUH KETURUNAN, SERATA ALAM MELAYU menjadi mangsa!

Sekarang, zack, dan sapa-sapa juga yang sensitif, harus difikir, kesan atau asbab yang lebih besar dari yang kecil...

Sebagai contoh, kesan ke atas berapa ramai rakyat, mana yang lebih banyak terkena, ataupun sampai bila kesan itu berpanjangan?

Bagi aku, kominis punya kesan tidak berpanjangan sepertimana kesan yang british tinggalkan.

British tinggalkan kebodohan supaya melayu tidak reti-reti buat perbandingan seperti zack.

Tanpa Nama berkata...

11.17 gua sokong lu punya labun

Tanpa Nama berkata...

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi semalam menolak dakwaan kononnya Umno mempunyai hubungan dengan pihak komunis.


Beliau berkata Umno dalam sejarahnya tidak pernah menjalinkan hubungan dengan golongan fahaman komunis.


"Apa buktinya? Dalam sejarah parti Umno, parti ini anti Parti Komunis Malaya. Jangan buat cerita mengarut," katanya ketika diminta mengulas laporan portal media, Free Malaysia Today (FMT).


Ini Buktinya.


Umno Zaman Dulu.












Umno Zaman Najib.













Petikan Media.









Disahkan oleh Umno.... Disahkan oleh Umno... Disahkan oleh Umno ( sebut sarkis )








Zahid Hamidi puas ke dengan jawapan ni? kejap lagi "tukanglawan" dedahkan hubungan najib dengan negara komunis China pulak, katanya ada nilai sentimental.


Itulah , lain kali cerdik cikit, nak fitnah Pakatan Rakyat, kene batang hidung umno sendiri.




JANGAN DITIPU UMNO LAGI, LIHAT VIDEO INI ( SILA KLIK)

PKM berkata...

baik lg komunis dr british.bani mlayu ni memg bngang zaman hang tuah lg.kahhkahh

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah bodoh betul kau ni...atuk kau yg dibunuh kominis tu...
atuk aku pula dibunuh oleh askar barua penjajah.apa macam???
kalau nak ikut dendam seribu tahunpun tak habis
kalau gitu mcm mana pula nenek moyang aku - dlm perang Kelang - kalau gitu rakyat Selangor skrg berperang lagi leer...atau rakyat Johor dan Pahang-teruskanlah berperang-sebab dulu atuk nenek moyang kita saling berbunuh-bunuhan.
apapun gerombolan ameno lakanatullah sampai skrg mmg talibarut barua anjing penjajah inggeris/. atuk kau dibunuh kominis kununnya.
saudara aku dibunuh anjing2 ameno.Ingat, di Memali!!!!

Tanpa Nama berkata...

bangsat!!!datok aku plak dibunuh jepun..datok sedara aku dijadi buruh paksa di burma.
rupa2nya baru aku tahu, jepun memerintah Malaya - dlm masa 3 tahun lebih kurang - jepun bunuh rakyat Tanah Melayu lebih 100,000. tapi apa ada hal org Melayu, hati baik, kita ambil kereta jepun, bawa ke Malaysia, tukaq nama, jd keta nasional, jual mahal kat rakyat sendiri.buat dasar pandang ke Jepun...sembahlah matahari terbit tu. gerombolan umco memang suka sembah penjajah laknatullah .
sebenarnya gerombolan umco mmg dari dulu pengecut, takder telor, jaguh kg, gengster dusun kaki tikam belakang, berani pd rakyat sendiri. cuba lawan penjajah. jepun yg dah kalah perang pun, kita tak berani lagi.kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

kerajaan Jepun secara rasmi hanya menyerah dalam perang dunia ke2.
secara rasmi, kerajaan Jepun, sampai sekarang belum pernah meminta maaf kepada rakyat Malaysia - khususnya kepada waris2 mangsa kekejaman dan kezaliman jepun.
jepun bunuh lebih 100,000 org rakyat Malaya.
kenapa setelah merdeka lebih 55 tahun, kerajaan Malaysia tidak pernah membuat tuntutan kpd kerajaan Jepun???
apakah ada agen ahseng nippon dlm kerajaan???

Tanpa Nama berkata...

rasa2nya agama penjajah inggeris ni, sama dengan agama gerombolan umco, dan mmg amat berbeza dgn kominis yg dituduh tak beragama tu.
apa agaknya agama penjajah inggeris, yg kononnya tidak mencampuri hal ehwal adat resam agama negeri2 jajahan ni???kita boleh tgk cara penjajah memperlakukah jenazah arwah Tok Janggut:
1.mayat diseret ke sleuruh kota bharu
2.mayat digantung tubuh songsang, kepala ke bwh, kaki ke atas, 3. mayat digantung selama 3 hari.

kesian org2 melayu yg layu ditipu sampai jadi bodoh, tetap akan cakap yg salah ni kominis

Tanpa Nama berkata...

kenapalah orang melayu mengagungngagungkan british lahanat tuu..pergi pindah dok british la weiii...berapa ramai mat british dok rogol org kita...curi tanah jgn ckplah..Tok Janggut tu sapa yg bunuh? Chin Peng ker?

Tanpa Nama berkata...

sebab setelah mangkatnya Bendahara Ali (wakil Kesultanan Johor Riau), maka yg dipilih Kesultanan Johor - yg berhak-adalah Bendahara Wan Mutahir.
manakala anak Bendahara Ali, Wan Ahmad juga menuntut takhta.
maka berlakulah perang saudara diantara 1857-1863M.
pemerintahan sultan-sultan Pahang dari keturunan bendahara, bermula dengan Sultan Ahmad Muadzam Shah I (1882-1914M) dan berlanjutan sehingga ke hari ini.
awak tu bukan keturunan raja betulpun,keturunan pemberontak kesultanan johor, jadi cuba sensitif sikit.kahkahkah