Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 25 September 2012

TAK DA SESIAPA NAK BERTUAN KAN KETUANAN MELAYU




KIBARKAN SANG SAKA RAKYAT

Bukankah Melayu hilang kuasa angkara Umno? - harakah daily

KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad menyifatkan Mahathir Mohamad ketinggalan keretapi dan masih memutar pita rakaman lama untuk mempengaruhi pengundi di dalam Pilihan raya Umum (PRU) akan datang.

“Beliau cuba membawa budaya takut di dalam masyarakat supaya jangan tolak Umno kerana nanti Melayu hilang kuasa.

“Bukankah Melayu hilang kuasa semua angkara Umno?” tanya beliau dalam satu kenyataan.

Beliau juga mempersoalkan kenapa Mahathir menjadi Perdana Menteri tidak menambah kerusi Parlimen di negeri Kelantan, Terengganu dan Kedah ketika persempadanan semula 2004.

“Kenapa baru sekarang bercakap Melayu hilang kuasa?” tanya beliau lagi.

Katanya, Umno telah terbukti merosakkan Melayu setelah berkuasa selama 55 tahun.

Jelasnya, PAS mempunyai data dan fakta kemusnahan Melayu angkara tangan Umno yang mana tanah rezab Melayu daripada 3 juta hektar (1957) hilang  seluas 1.3 juta (1995) hektar.
“Kenapa Tun menuding jari kepada Pakatan Rakyat, sedangkan Pakatan Rakyat tidak pernah memerintah kerajaan pusat.

“Beri Pakatan Rakyat memerintah dahulu, jika sama perangai macam Umno bolehlah rakyat memilih Umno kembali di dalam PRU14,” katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TEKNIK TAKUT INI DIGUNAKAN  OLEH BANYAK OPANG.... kah kah kah..

kah kah kah...BOMOH TAKUTKAN ORANG RAMAI DENGAN HANTU.... kah kah kah..

kah kah kah....BILA ORANG TAKUT BOMOH DAPAT PELANGGAN... kah kah kah...

kah kah kah... GEROMBOLAN TAKUTKAN MELAYU DENGAN CHINA... kah kah kah...

kah kah kah.... TAKUTKAN MELAYU DENGAN YAHUDI.... kah kah kah...

kah kah kah...BILA MELAYU TAKUT UNIED MALAYS NATIONAL ORGANISATION JADI TUAN... kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TETAPI PARTI HIDUP MELAYU INI DAH NAK MATI... kah kah kah..

kah kah kah...PARTI KETUANAN MELAYU INI DAH TAK ADA KULI.... kah kah kah....

woit..CAKAP PARTI MELAYU PASAL APA NAMA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION... kah kah kah


 AHAD PAGI DI PENGERANG 

KITA BERDEMO LAGI
 

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila gerombolan nak takutkann TT, mereka gunakan ISA.Tapi ISA pun dah tak laku.Rakyat pun tak ambil pot.Tapi bila gerombolan jatuh,rakyat akan takutkan mereka semula dengan ISA.Kah..Kah..Kah..Pi mamposlah United Melayungok N.O. bangsat!kah..Kah..Kah

Tanpa Nama berkata...

Dah ramai benor yang menentang tak larat nak ISAkan semua orang.. haha

makin ramai kena ISA makin banyak yang menentang.. ISA bukan lagi solusi yang baik..

Sekarang kalau BN nak memerintah dengan cara jahat adakan kekacauan.. bila kekacauan berlaku leh istihar darurat etc..

So buat rakyat jelata yang cerdik dan bijaksana jangan terperangkap dengan provokasi2 yang boleh menyebabkan huru hara dan membolehkan perintah darurat dilaksanakan..

average joe berkata...

Tanpa Nama 3:46 PTG
Tapi bila gerombolan jatuh,rakyat akan takutkan mereka semula dengan ISA
kahkahkahkah jahat hitam hati mu!

apapun, memanglah aku spt yg lain nakkan pakatan menang pru13 campak jejauh u-bn mcm ustaz idris ahmad cakap tu,
tapi seperkara yg aku risau yg amatsangat penting jugak ialah prestasi dan pelan tindakan sertamerta yg pakatan mesti laksanakan sebaik mentadbir pasca pru13, yang takboleh tidak mesti sesuatu yg memang positif, mmg revolusioner, mmg bagus tahap A + bintang kejora_+ bulan purnama, dgn sertamerta (dlm 1-2 tahun pertama), supaya tidak dilihat gagalist dan mengubah halafikir orgramai terutama yg ramai sangat suka bertenggek ataspagar tu, supaya pru14 tak kecundang semula!

sebab kalau halafikir berubah dan pakatan kalah semula pru14, jawabnya bye2 lah 'pembangkang' lagi 50tahun nak perbaik imej, alamat u-bn akan bermaharajalela semula dgn lebih dahsyat lagi utk 50thn mulai pru14!

anwar, kitsiang, lge, nik aziz, hadi dan semua pelapis pakatan kena approach benda ni macam main snooker - kena tengok 2-3 bola ahead, tak boleh fokus dapat score kat pru13 sekarang je

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ, EH HAKIM