Selasa, 25 September 2012

PADAN MUKA TAK SEDAR ANAK SENDIRI PUN AJENG ASING


KOMENTAR TUKAR TIUB

betul tak apa yang tt cakap dua hari lalu

sabar dan nanti kerana ada 
lagi akan menyusul
akan lagi akan terbonggeng

bagaimana dengan yayasan pedana?
bagaimana dengan yayasan aman?
bagaimana sister in islam?

tunggu dan nanti

NOTA:
apa story dengan sangkaran pillay?

Selain NGO pro demokrasi, Majlis AIDS Malaysia akui terima dana Soros - minsider


Spekulator mata wang, George Soros bukan sahaja mendanai kumpulan pro-demokrasi di Malaysia, tetapi juga telah membiayai aktiviti-aktiviti Majlis AIDS Malaysia (MAC) yang pernah diketuai oleh anak perempuan pengkritik utamanya di Malaysia, Marina Mahathir.
Warganegara Amerika Syarikat (AS) itu mendapat perhatian akhir-akhir ini selepas akhbar arus perdana dan stesen televisyen mesra kerajaan berkata Open Society Institute (OSI) telah mendanai badan bukan kerajaan (NGO) pro-demokrasi untuk menjejaskan kestabilan kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah Najib Razak.
Media Malaysia tidak memberikan apa-apa bukti usaha untuk ketidakstabilan.
Ketua pengkritik Soros adalah  Mahathir Mohamad, yang pernah memanggil hartawan Amerika itu “dungu” apabila spekulasi matawang Soros dikatakan telah membawa turun ringgit Malaysia semasa Krisis Kewangan Asia pada 1997/98.
Wakil MAC dalam kenyataannya kepada The Malaysian Insider membuat pengakuan selain dana daripada OSI, mereka juga menerima dana daripada Global Fund (GFATM) yang terlibat dalam program kesedaran anti-AIDS, TB dan malaria.
“Ya, MAC juga menerima dana asing dan ia digunakan untuk program kesedaran seperti kempen kesedaran isu tentang AIDS dan HIV serta program-program lain,” kata wakil MAC yang enggan namanya dikenali kepada The Malaysian Insider.


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Madey lidah brcabang..hei madey duit bkn bwk mati kasi la sm ngo2 yg perlu..baik lg soros wlipn dia bkn islam tp bntuan dana dia sggp bg atas perikemanusiaan..

Tanpa Nama berkata...

Woha nampaknya kena carik dana lain.. Rosmah tak buka foundation ka? :D

Wat la yayasan.. cam Syed Bukhairy tuh dah la kaya wat yayasan tolong orang haha.. baru la orang tak kisah ko nak monopoli ka apa..

Tanpa Nama berkata...

salam bro...

ni off topik sket..ingat lg tak pasal tokey sekincan ikan bakar??dia pun tokey sekin hotel..jom pakat2 boikot hotel n restarant dia..dah tanya lebai google tp x byk info..aku tnampak info ni dlm utusex masa minum teh tarik kat mamak..