Jumaat, 4 Mac 2016

SATU LAGI HUKUM HAKAM









SATU KERJA

YANG BANYAK

LAGI BERAT





Mufti larang tulis, baca Al Quran selain bahasa Arab

Menulis dan membaca al-Quran dalam bahasa selain bahasa Arab adalah dilarang, demikian tegas Lembaga Pengawalan dan Pelesenan Pencetakan al-Quran (LPPPQ).
Dalam kenyataan hari ini, Pengerusinya  Harussani Zakaria berkata ini kerana penulisan al-Quran dalam bahasa lain tanpa adanya teks bahasa Arab tidak boleh dianggap sebagai al-Quran.
Perbuatan itu juga boleh diambil tindakan undang-undang di bawah Akta Pencetakan Teks al-Quran (APTQ) 1986 dan Akta Mesin Cetak (AMCP) 1984, katanya.

KAH KAH KAH

woit
ini kerja berat
jakim jawi jais jaik
jait jains dan satu juta ji ji ji
kena kerja berat
ada quran dalam mandrin
ada quran dalam french
ada quran dalam swedish
macam mana nak jaga
kah kah kah
tapi okay juga
ramai mahasiswa dari jordan
graduan API universiti malaya
graduan dari pakistan
graduan dari mesir
graduan dari saudi
boleh dapat kerja
kah kah kah
ini namanya cari rezeki halal
kah kah kah
PUKRAK DURAK
----------

4 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Islam ke Arab .. aku pernah ke NZ negeri omputih .. satu hari kawan omputeh aku nengok aku sembahyang, dia ingat aku buat taichi. Ertinya omputeh tu lebih tahu taichi daripada islam.

Maka peluang omputeh tu dibakar dalam neraka untuk selamanya amat cerah sekali, dia tak tahu langsung pasal islam. Aku nasib baik di taqdeerkan lahir sebagai islam walaupun aku asasnya tak tau langsung bahasa arab.

Omputeh tu kena paham arab dulu, jika nak kenal islam. Belajar bahasa arab pun mau makan tahun .. itu baru kenal .. belum masuk islam lagi.

Cam na nak kenal islam .. uztas lebih syok berdakwah ditempat sendiri .. sonang .. kaut fulus dan pahala. Dakwah ke negera kapir belum tentu masyuuk. Kapir laknat ni banyak membaca jadi susah nak main hadis .. susah nak dibodohkan.

Jadi akhirnya omputeh tu tetap masuk neraka. Bagaimana pula jika uztas gagal sebarkan islam, walhal kita tahu islam tu ugama sejagat, ugama alam semesta. Bagaimana pula kita dapati ada makhluk di planet lain yang masih kapir dan tak tahu bahasa arab. Satu lagi .. omputeh tu nak dimasukan sebagai islam apa, waljemaah ke, wahabi ke, syiah ke, ayah pin ke atau stail tt ke.

Little Bird berkata...

https://www.youtube.com/watch?v=6adPZW42Wtw

Tanpa Nama berkata...

Tugas mufti lebih hebat dari Nabi. Nabi menyampaikan risalah. Mufti mempastikan segala risalah nabi2 sampai kpd sasaran dan diamalkan dgn tepat betul sehingga orang ramai menhadi bodoh dan dungu kerana agama.

Baru UMNO boleh terus bergumbire

Tanpa Nama berkata...

Betul laa apa mufti tu cakap. "Qur'aanan 'arabiyyan" (Qur'an dalam Bahasa Arab). Dua perkataan ini banyak kali diulang dalam Quran, nak menunjukkan peri pentingnya manusia memelihara Quran dalam bentuk/bahasa asalnya, yakni dalam bahasa Arab. Makanya, kalau menulis terjemahan dan dilabel itu sebagai "Quran", tanpa dinyatakan ianya sekadar terjemahan... bukankah itu satu bentuk pelanggaran hakcipta milik Maha Pencipta. Ini belum cerita lagi perihal superiority bahasa arab berbanding bahasa lain....