.

Jumaat, 26 Mei 2017

YA USTAZ LAGI



NAK TANYA USTAZ LAGI
Saya pun ada satu jer soklan untuk ustaz. Soklan saya berbunyi begini: meowwww...! Eh silap chenel, maaf ustaz, jangan mare. Ok, mengapa nabi kita dulu tidak mensabdakan supaya disediakan kerusi empuk siap tempat rehat tangan serta pentas berbumbung untuk kedudukan baginda di majlis perasmian 
dan acara keramaian lain sedangkan hadirin lain bukan kasta vip pula berkedudukan kerusi plastik mudah patah atau bersila atas tanah beratapkan langit bermandikan titis hujan atau sinar lampau-dungu. on 
YA USTAZ
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:21 PM



-----------------

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mintak pak lebai dan ulamak sedunia jawapkan bagi pihak ustaz semalayxia terimakasih.

Tanpa Nama berkata...

Ermmmmm.....soalan abad ke-23 nie, tak sangka zaman IT boleh jumpa soalan mcmni....Jwpannya, kau beri contoh gmbr parti pak lebai kan...jd soalan mudah mcmtu, aku jwb mudah jugak... Jwpannya...masa Nabi mana ada parti pak lebai bro, dh balik......eh aku mimpi jd ostad rupanya, la....crita german lupa nk off, nasib dlm hotel sorg diri hehehe

Tanpa Nama berkata...

Den bukan ustad malayxia. Den tongah kiro duit dalam ATM cukup tak nak boli teket megadeth dah tak lamo, nak boli capal rayo lagi. Tapi den nak bagi jawapan gak la. Sobab zaman dulu takdo sinar lampau dungu, tu lah sobab eh. Sekarang keliling kau berlambak orang dungu dongan orang terlampau dungu. Tak pecayo kau tengok IQ mentori ngan ahli parlimen umno tu. Nasib baik macam isham cakap, dungu tu tak berjangkit.

Tanpa Nama berkata...

jawapannya mudah bro..antara nabi muhammad dgn ulama dunia haji hadi adalah sgt jauh dan tak mungkin dpt dirasai oleh nabi..nabi takda rm90juta dalam akaun, nabi mati miskin, nabi takda ladang kurma sb tanah madinah tidak subur utk kurma, haji hadi ada menantu niaga ayam, niaga doa.menantunya juga dibenci dihina,cucu nabi dibunuh kerajaan islam pula.nabi mati miskin dan dapat syurga, hadi mati kaya dapat bidadari..kekayaan bole membeli tuhan..tanpa kekayaan, dineraka jahanam la kalian..ingat nak zakat, nak fitrah, nak haji nak umrah tak pakai duit..kalo g buat sendiri nnt kena tangkap sb agen2 muslimin muslimat yg kaya raya tak bole cari makan..yg kekal utk kekuatan seks hanya la kacip fatimah dan tongkat ali..

Dragonfly berkata...

Yg duk singgahsana tu Raja segala Lebai, bapok sang kelenbai

Dragonfly berkata...

Yg duk singgahsana tu Raja segala Lebai, bapok sang kelenbai

Tanpa Nama berkata...

Betul la brader ni soal sekarang bro, sebab dulu zaman bukan IT mana ada blog atau youtube nak panjangkan soalan pada pak lebai dan pak ustadz. Dulu tunggu radio siarkan rancangan ugama pukul 6 petang baru je boleh talipon kemuka soalan pada ustadz jemputan, tapi biasanya talian tu dah kena monopoli oleh cartel makcik2 yang ada memacam soalan tiap hari. Zaman IT susulan usaha ronald reagan ni yang menaikkan populariti ustadz malaixiya. Pendek tulis, aku pun ada satu nak soal, ustadz, berapa tt kena denda puasa dan harga beras untuk puasa yang dia tinggalkan banyak tahun dulu, tolong kirakan nak tengok habis licin ke duit dia menang kes mahkamah tu nak buat bayar denda kihkihkih

Uknown berkata...

Jawapannya: 1) Lebai tak sedar diri.


Uknown berkata...

Jawapannya: 1) Lebai tak sedar diri.


Tanpa Nama berkata...

Sementara ada ustad mimpi kat sini, aku pun nak tumpang sekaki tujuh inci tanya kat ustad yang bisastori, kalau orang tu puasa, dia bersungguh jaga tak minum air, tak makan nasi, tak makan budu, petai, sayur, buah, bubur, kuih, keropok, mcd, tapi dia bukan la tak makan semua, dia ada gak makan angin, makan hati, makan tanggung, makan riba, atau makan rasuah, adakah puasa dia sah dan dia boleh beraya dengan orang lain yang puasa cukup?

Tanpa Nama berkata...

Hahahahah blog tt dah kena troll jadi forum soaljawab ugama dengan pak ustad lol

Tanpa Nama berkata...

Tak boleh la. Dia kena beraya seorang diri dan orang lain pula tak kira la kawan seibu atau badut sekampung, juga tidak dibenarkan beraya dengannya. Ini dah termaktub dalam perlembagaan.

Tanpa Nama berkata...

Bro 28 Mei 2017 5:06 PG, jawapannya mudah je bro. Ini serupa dengan persoalan ikan makan umpan. Dari perspektif ikan, tentulah ikan tak mau makan umpan. Dia akan menjerat tengkuk sendiri. Dari perspektif pengail pula, tentulah dia mau ikan makan umpan. Dia akan menjerit suka hati. Sekian.