Selasa, 15 Oktober 2024

TRUMP WAJIB DIBUNUH




Lelaki miliki senapang, pistol ditahan berdekatan perhimpunan Trump

LOS ANGELES: Seorang lelaki yang didapati memiliki senapang patah dan pistol berisi peluru secara haram ditahan sepasukan anggota polis yang bertugas di perhimpunan calon Presiden Amerika Syarikat (AS) dari Republikan, Donald Trump di Coachella, California.

Perkhidmatan Rahsia memaklumkan, mereka menyedari mengenai penahanan itu dan tiada sebarang ancaman terhadap bekas presiden berkenaan atau peserta perhimpunan ketika insiden yang berlaku, Sabtu lalu.

"Walaupun tiada penahanan Persekutuan dibuat pada masa ini, siasatan sedang berjalan," kata organisasi yang bertanggungjawab melindungi presiden dan calon presiden dalam satu kenyataan bersama dengan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan pejabat Peguam AS.

Pasukan sherif menyatakan lelaki dikenali sebagai Vem Miller, 49, dari Las Vegas itu kemudiannya dibebaskan dengan ikat jamin dan akan didakwa di mahkamah pada 2 Januari depan.

Katanya, Miller ditahan ketika sedang memandu di dalam sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV)

hitam ketika melalui sekatan jalan raya.

Miller kemudian didakwa di sebuah pusat tahanan tempatan atas tuduhan memiliki senjata api berisi peluru dan 'magazine' (kelopak senjata api) berkapasiti tinggi.

Insiden itu berlaku selepas dua percubaan pembunuhan iaitu satu di Pennsylvania, di mana peluru mencederakan telinga Trump, manakala satu lagi cubaan yang berjaya dipatahkan ketika Trump berada di lapangan golfnya di Florida.

Sherif Riverside County, Chad Bianco yang juga penyokong Trump dan turut berucap dalam perhimpunan itu berkata, tidak ada cara untuk mengetahui apa yang difikirkan oleh pelaku berkenaan, tetapi beliau percaya pegawainya berjaya mencegah cubaan membunuh Trump untuk kali ketiga.

Bianco berkata, suspek lelaki itu mempunyai beberapa pasport dan pengenalan diri dengan nama yang berbeza dalam kenderaannya, yang tidak berdaftar.

Tiada kenyataan segera daripada Trump mengenai kejadian itu.

Keputusan Trump untuk mengadakan perhimpunan di California mengejutkan penganalisis politik kerana negeri itu didominasi oleh Demokrat, tetapi dia berjaya menarik orang ramai ke perhimpunan itu walaupun ketika cuaca panas 38 darjah Celsius.




SATU LAGI

PROJEK 

BUNUH TRUMP

AMIN

INI KERJA

DAULAH 

TERPENDAM

TAK MAHU TRUMP

MENANG

KHALAS

Tiada ulasan: