Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 13 Februari 2009

DUA AKHBAR DI BERI AMARAN - melayau



KUALA LUMPUR 12 Feb. - Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberi amaran tidak akan teragak- agak mengambil tindakan tegas terhadap dua akhbar parti pembangkang sekiranya masih menyiarkan artikel-artikel yang boleh menggugat perpaduan rakyat.

Menterinya, Datuk Seri Syed Hamid Albar berkata, akhbar Suara Keadilan dan Harakah didapati melanggar syarat permit serta menyalahgunakan kebebasan akhbar dengan menerbitkan artikel berunsur fitnah, hasutan dan pembohongan.

Kenyataan Syed Hamid semalam menyebut, langkah itu perlu kerana laporan dua akhbar itu terutama ketika pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu bulan lalu tidak bertanggungjawab, mengelirukan dan tidak berasas.

Selain itu, menurutnya, KDN juga mendapati Suara Keadilan dan Harakah melanggar syarat permit kerana diedarkan kepada bukan ahli.


k
ah kah kah…AKHBAR FITNAH ?.... HASUTAN… PEMBOHONGAN ?... kah kah kah

kah kah kah…. MUNKEE JILBAB NI SALAH SURAT KHABAR KUT … kah kah kah

woit … DI EDAR KEPADA BUKAN AHLI ?.... kah kah kah….

kah kah kah…INI LAPORAN BOHONG, FITNAH DAN MENGELIRUKAN…. kah kah kah…

woit… BUKAN DI EDAR LAAAA…. DI JUAL… EDAR LAIN … JUAL LAIN…kah kah kah…

woit… MANA TAHU BUKAN AHLI ?.... kah kah kah…




12 ulasan:

nami o fish berkata...

aku tak tau la isham,aku rasa pada orang2 ameno ni,dorang nak ahli tu ada uniform,macam kat geng gerombolan.

geng puteri tudung pink geng datin tudung merah.pak contract junkies pakai baju putih seluar slack hitam.atau baju batik.

aku rasa macam tu la dorang nak tau siapa ahli siapa tak?

rakyat ni pakai seluar pendek,seluar jeans,seluar koldroi,topi pancing,ketayap,kopiah,songkok..macam-macam rupa...bukan nak tengok ahli kena ada uniform.

p/s:nanti nak beli harakah,kena tunjuk kad ahli PAS ke?hahaha!

Tanpa Nama berkata...

Si Jilbab ni bodog dan bangang. semua yang beli tu adalah ahli PAS dan Keadilan. Orang orang gerombolan beli UTUSAN.
Baghal punya ALBLUR.

Tanpa Nama berkata...

Apesal pemimpin BN ni bongok sgt ar? Utusan tu tak memfitnah, menghasut dan membohong ke?

abubakaromar berkata...

cakap mcm org BODOH!!!
xtau mcm mana leh jd menteri...

Tanpa Nama berkata...

hoi botak, ngo tiu nei low mow le, ham ka chan.

Tanpa Nama berkata...

sebab pandai kelentong la boleh jd menteri

ahahahahahahahaaaaprraakkk punye orang!

xabis2 nk menipu

Tanpa Nama berkata...

tak hau ke yang mamat ni memang bodoh dari dulu.... rambut dia pun malu2 nak tumbuh kat tengah kepala dia... sbb tu lah botak... bayangkanlah kebudusan mamat ni

SL Chan berkata...

Menyampah saja sipundek ini!!! Dah ketandusan taktik kotor kot!!!

kakimakan berkata...

Habih, bagi orang yg suka baca tu camna? Utusan pun nak baca, harakah pun nak baca??? Hai..kata suruh pupuk budaya membaca, bila masyarakat membaca2...kelam kabut pulak.. kalau cakap puak2 ni mental dah..marah pulak..jadi fitnah..tapi memang mcm dah mental.

Tanpa Nama berkata...

Bawa je kemahkamah... Kita tentukan saper yang x betul...

Tanpa Nama berkata...

budak botak ni memang bodo bangat.mewariskan kebodohan dari sapa tah.baik letak kepala yg bawah tu kat atas.sama-sama botak

Tanpa Nama berkata...

kenape la menteri menteri BN ni masih menganggap rakyat Malaysia ni bodoh sangat..... ngape dia tu?
tak boleh nak berfikir ke?
Wahai Syed Hamid!!!! Sedar lah kau bahawa 90% rakyat Malaysia ni dah "educated person". Orang dah tak baca paper.... Kat ceruk kampung pun orang dah pakai streamyx tau..... Orang dah boleh bezakan berita benar dan berita pembohong.
Itu pasal kalau pilihan raya BN sangat-sangat susah nak menang kali ni. Tak caya cuba bubar DUN kat Perak. Silap-silap 58PR - 1BN.
1 BN tu kat Pangkor sebab ada undi pos NAVY.