Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Februari 2009

DUA PILIHAN RAYA KECIL 60 HARI DARI HARI INI


Menteri Besar Perak telah menemui Sultan pada petang Isnin semalam. MB Nizar telah bertemu Sultan selama 25 minit.

Sultan Azlan Shah, yang juga bekas Hakim dan Lord Presiden Mahkamah Perseketuan telah berkenan untuk melihat dan meneliti surat berhenti dari Adun Behrang dan Changkat Jering.

Terdahulu dari ini Tuan Speaker Dewan Undangan Perak telah menerima surat berhenti dari ke dua-dua Adun ini. Tuan Speaker juga telah mengumumkan kekosongan dua kerusi.

Tuan Speaker juga telah memberitahu Surhanjaya Pilihanraya untuk menetapkan tarikh pilihanraya kecil.

Bekas Pengerusi SPR telah mengelurkan pendapar bahawa SPR tidak memiliki pilihan melainkan menguruskan pilihanraya kecil dalam masa 60 hari
.(TT)



11 ulasan:

tayar pancit berkata...

lebih baik depa dua orang ni letak jawatan aja...aku tengok dah huru hara dibuatnya...depa ni memang tak layak bersama pakatan kalau kelakuan macam ni...depa suka duit, pompuan cina dan tunjuk bagus...

baik buat pilihanraya baru untuk behrang dan c.jering ni...kalau nak kasi mamat bijan mongol terberak, kasi bubar dun perak...kita tengok sapa nak menang...

macamanapun aku tak rasa pakatan boleh menang mudah...melayu di perak dengar khabornya masih minat dengan pertubuhan kebangsaan melayu bersatu...

ada banyak kontrek, wanita, amoi, sundal, duit, money, honey dan berbagai keseronokan lagi jika bersama pertubuhan kebangsaan melayu bersatu...

pendapat aku saja...mungkin melayu perak boleh kasi maklum sikit apa jadi disana?

Aku Budak Baik berkata...

Adakah Raja Katak yg disebut Koh Su Koon tu bijak atau tidak? Gi baca sini......

Koh Su Koon ni sengaja nak tuduh DSAI tak paham strategi punya budak!

mat indera berkata...

Salam abang isham,

Ramai yang hilang pekerjaan,
ekonomi tak terurus,
ramai yang cari kerja,
nganggur terus-terus,

Pemimpin negara asyik berpolitik,
rakyat mampus tidak diperduli.
Gerombolan tidak perduli,selagi ada kuasa ditangan harta rakyat dirompak dan dicuri.
Duit EPF masih banyak lagi untuk ditabur oleh bini nyonya rosmah mansur.


Memoir Abdullah C.D. :
Pada bulan Februari 1951,Templer,panglima tinggi penjajah British telah menghantar tentera dan polisnya bersama beberapa buah lori untuk menghalau penduduk Jenderam.Penduduk Jenderam yang dianggar berjumlah kira-kira 1,500 orang itu dipunggah dengan lori dalam keadaan sehelai sepinggang,harta benda tidak dibenarkan bawa bersama.Mereka ditempatkan dalam kem kurungan di Kluang,Johor.Kemudian,Kampung Jenderam dibakar hangus,rumah,tanaman,ternakan dan harta benda penduduk Jenderam dibinasakan.
Walau bagaimanapun,penduduk Jenderam tidak tunduk kepada penjajah.Mereka melancarkan perjuangan untuk kembali ke kampung halaman yang dibangunkan atas titik peluh mereka sendiri.Akhirnya mereka dibenarkan pulang dengan syarat haruslah menyertai UMNO.

Abang isham,
saya rasa UMNO harus diberi penangan dan pengajaran oleh cucu cicit Datuk Maharajalela dan Panglima Gente buat arakian kalinya.......

Tanpa Nama berkata...

Tapi tadi keputusan SPR kata depa dua ADUN tu masih sah..huhu..takkan SPR tak gheti undang-undang kot, bekas PEngerusi dia kata kena buat pilihan raya..huhuhu, kecewa teman dengan keputusan SPR tadi..isyk

anak mami berkata...

ini macam orang pon ada ka

Lenggang Kangkung berkata...

berita terkini mengatakan tiada pilihanraya kecil kerana kedua-dua adun menafikan perletakan jawatan.

Chikungunya berkata...

SPR cakap tak boleh pilihanraya.. agrement tak valid dan diorang tak letak jawatan pun..

Anyway SPR cong lagi....

PR lain kali buat agreement jangankan suruh letak jawatan.. tambah lagi siap kena jual (macam cerita 3 abdul)baru tak berani nak sebut lompat sikatak lompat

hahahaha

jawa peranakan berkata...

soal lompat2 ni dah sampai di Johor..

kalau di perak ada adegan lompat2 parti,di johor pula ada adegan pocong terlompat-lompat masuk dalam sungai..

sila baca utusan melayau untuk maklumat lanjut..

PS-dulu hanya MASTIKA & tabloid sahaja yang berminat dengan cerita pocong..tapi sekarang utusan melayau pun minat jugak..utusan melayau nak jadi tabloid ke?

Izwan berkata...

Bro.. Tak jadi p/raya pulak.. Baru nak berpesta..

Hahahaha..

Tanpa Nama berkata...

Mana ada "DUA PILIHAN RAYA KECIL 60 HARI DARI HARI INI" ikut tajuk Tuan tu. Pengerusi SPR dah umum kan tak jadi sebab 2 ekor tu belum secara rasmi meletak kan jawatan.

Kalau tak letak jawatan, kemudian menyeberang ke B end, sah le ada kompirasi antara pihak tertinggi dgn SPR, tak gitu Tuan.

Hancur politik sekarang, entah apa nak jadi.

Tanpa Nama berkata...

Betoi tu. Nampak macam ada konspirasi. Tapi kalau pendakwaan rasuah "tak menjadi", hah hah hah. Memang sah ...