Selasa, 16 Jun 2009

WAJIB DI BACA DAN DI FAHAMI






BERITA YANG AMAT AMAT PENTING


Ketika berita ini di tulis empat pemimpin negara apa yang di panggil BRIC – Brazil, Russia , India dan China sedang memgadakan persidaanhan tetutup di Yekaterinburg.

Presiden Russia Dmitry Medvedev, Hu Jintao of China, Luiz Inacio Lula da Silva dario Brazil dan Perdana Menteri India Manmohan Singh akan sedang bersidang.

Amerika Syarikat mengecek hendak datang tetapi telah ditolak.

Kota Yekaterinburg terletak ialah 880 batu dari timur Moscow.

Apakah agenda yang dibincangkan ? Masih belum jelas.

Apa yang jelas kesemua pemimpin negara ini telah lama sedar bahawa selama ini dunia telah di tipu oleh Amerika Syarikat yang kerjanya hanyalah mencetak kertas hijau dan memaksakan dunia menggunakan kertas ini sebagai duit simpanan negara dan memaksa negara menggunakan kertas hijau ini untuk jual beli minyak.

Apakah akan lahir satu ‘wang’ baru ? Belum pasti.

Apakah dolar akan di ketepikan? Ini kemungkinan besar. Perniagaan China dengan Brazil tidak lagi menggunakan dolar.

Malah Najib Razak PM Malaysia yang baru selesai melawat China telah bersetuju untuk menggunakan ringgit dan yuan untuk jual beli diantara China/Malaysia.

Market Watch sebuah majalah ekonomi telah memungut ucapan Najib:

"What worries us is that the (U.S.) deficit is being financed by printing more money," Najib reportedly said. "That is what is happening. The Treasury in the U.S. is printing more notes."

Kesedaran telah sampai bahawa sistem ekonomi kapitalis ini hanyalah sistem Pak Man Telo. (TT)(analisa lain akan menyusul)




14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAKATAN BRIC / BRIC ALLIANCE AKAN MUNCUL UNTUK MEMIMIPIN DUNIA

THE UNITED STATE OF AMERICA THE LAND OF FREE AKAN TINGGAL SEJARAH TAK LAMA LAGI

TAK LAMA LAGI IMPIAN KITA NAK JADI PRESIDEN USA PUN BUKAN ANGAN-ANGAN LAGI

MENGAPA KERANA AMERIKA DIBAHAGIAN UTARA TU BUKAN NEGARA-BANGSA IA ADALAH TANAH YANG DITEMUI IMIGREN


KOMRAD PENCEN

Tanpa Nama berkata...

Harap-harap pertemuan BRIC itu mendatangkan hasil konkrit dan mengubah sama sekali kaedah tipu-helah US terhadap warga dunia sejak zaman Nixon dulu. Tapi AS takkan duk diam, depa ada ketenteraan adikuasa yang boleh menggagalkan usaha murni BRIC itu.Banyak negara dah sedar akan penguasaan AS ke atas paksaannya pad semua transaksi dagangan harus mengguna 'belakang hijau'. PBB jagi tongkoi tak boleh mengangat isu ini. Harap Iran, Venezuela, Cuba, Perancis, Kesatuan Eropah, Korea Utara turut bersama-sama membangunkan cara berniaga tanpa mengguna wang AS lagi. Hairan ya ekonomi AS sudah kaput, tapi nilai wangnya masih KUAT! Mana logik?

Tanpa Nama berkata...

Negara US punya defisit bertrillion dollar ...tiap2 tahun ,,tapi negara tak pernah bangkrap sebab ramai mau dollar sampai mak cik goreng pisang sebelah rumah aku pun tak kisah aku beli kuih dia pakai US dollar ...kah kah kah ...
10 pisang harga 1 dollar ...aku penah nak barter dgn dia pakai service seks ...mak cik cakap No Thank you !kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Harapan kita agar Malaysia berjaya menarik ASEAN bertindak sama dengan 4 negara besar ini.
Singapura, agen besar Rumah Putih dan apartheid Israel adalah duri dalam daging di Asia Tenggara.
Mungkin selepas Timor Leste menyertai ASEAN dan juga Papua Niu Guini akan menjadikan neagr ASEAN boleh berkerjasama dalam berdagang dan kelaur dari kuku cengkaman Rumah Putih.

denaihati berkata...

tu lah aku selalu cakap kat kawan-kawan diaorang lansung tak percaya..israel hari2 print duit...lagi satu bayangkan ber trillion duit dikeluarkan oleh pelbagai negara untuk rangsangan ekonomi tapi kemana duit tu pergi....Dajjal telan ke???

PutraRocker berkata...

hancus yahudi..!!!!

Penanggah berkata...

M'sia ngan China biz pakai ringgit??... kalau betul laa. ni la pertamo kali gua bersetuju ngan abang najib..

azmie berkata...

jgn lupa, obama pun dah pusing satu dunia arab baru-baru ni. negara bric ni warga ramai, kuasa beli rendah. pak arab yg ada kuasa beli tinggi, tapi ngok. klu depa makan gula-gula obama tu idup lagi la zionis amerika tu. sebab tu deficit tinggi mana pun masih idup lagi

fredo berkata...

new alley..

Si Pekik A.K.A Si Pekak berkata...

Dawn of the new spectre...?

Tanpa Nama berkata...

Eluk/serunuk kita main print saja rm tak payah susah2 bangun pagi keja.biar bank negara print je pas tu deliver kat poor people.tak ada complent kat kerajaan, semua senang kita hancurkan sestem parti2,pak jib berpelukan dgn pak sekh,pak sekh pula tak perlu lagi ke penjara,hadi/nasha buat k/jaan perpaduan.tok nik kelantan tak payah marah2 lagi,bagi durus diniah hari jumaat kat markaz pas seperti biasa.yb nizar tak angkat kepala lagi dgn sultan perak,biarkan lanun hitam pangkur perintah perak sampai terberak, pendekar amin balik ke gunung kinabalu bertapa ,,, serunuk222kan,...

Tanpa Nama berkata...

All in all it's just another BRIC in the wall....

Tanpa Nama berkata...

Boleh caye ke dengan Rusia, mereka suka blink takut USA sejak dulu....china pun kalo US tak beli barangan mereka boleh sakit tenat...awas muslihat yahudi nanti China perang ngan India, Rusia ngan China sama sama hantam N. korea! Iran plak jadi mangsa!

Unknown berkata...

Perkara ini sudah lama dirancangan oleh amerika..Saddam hussein yang telah memulakan rancangan untuk menukar semula sistem jual beli dengan mata wang negara sendiri..tetapi apabila amerika menyedari hakikat ini dia segera mengisytiharkan perang dengan iraq\ dan perkara pertama yang mereka ubah ketika menakluk iraq adalan jual beli minyak adalah dalam dolar amerika..tahniah kerana berkongsi dan menyebarkan