Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Jun 2009

DEMO ANTI AKTA KESELAMATAN DALAM NEGERI - ISA - SATU OGOS






DUA KALI DI TUNDA – DEMO BESAR MENENTANG 49 TAHUN ISA 1HB OGOS
– malaysiakini

Setelah berbulan-bulan Kuala Lumpur tidak dilanda demonstrasi besar sejak Mac lalu, ibu negara akan menyaksikan sambutan ulang tahun ke-49 pelaksanaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 1 Ogos ini.

Perhimpunan besar ini, pada asalnya dirancang selepas demonstrasi membantah dasar kontroversi Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) 7 Mac lepas (foto kiri), tetapi ditunda ke bulan ini.

Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), yang disertai lebih 80 NGO dan parti pembangkang, menangguhkan lagi ke 1 Ogos ini bersempena kelulusan akta tersebut yang dikuatkuasakan mulai tarikh tersebut pada 1960.



6 ulasan:

binjidan berkata...

berdemo lagi kita.. ni lagu I.S.A meor kna nyanyi ni waktu demo. hahhaha apa kata tuan rumah tukar tiub?

gad berkata...

yang nak pi demo tolong bawak topeng gas dengan baju hujan....

sam berkata...

tak payah la nak tunggu ulang tahun untuk demonstrasi....nak perjuangkan Cuti umum ka

penanggah berkata...

perghhh.. tak sabau nak kono perambat ngan FRU ni..

Tanpa Nama berkata...

ape la...dah tau nak kene pancit ngan air,xpyhla pegi..tgok kat t.v je dah la...kalo kene tangkap kan susah...

Tanpa Nama berkata...

anti matisa,betapa malaysia buduh,jeluak(kalau tak tahu tanya tt)aku dgn undang2 ini , hamid albar butak mana woi!! dok jadi jaga di kamunting ke? atau balik ke yaman habiskan sisa2 hidup dangan gat(sejenis tumbuhan di yaman seperti ganja)menkhayalkan,penguna nya.aku ingat dia serunuk di sana ,,