Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Jun 2009

SINGAPURA TIPU MALAYSIA




INI KATA-KATA MADEY:
malaysiakini

As for the 3 sen per 1000 gallons of raw water supplied to Singapore, Mahathir said Lee had argued that it was absurd for the former prime minister (Mahathir) of "hinterland Malaysia' to ask to increase it to RM8 per 1000 gallons.

"And why not? Johor sells raw water to Melaka for 30 sen, 1000 percent higher than to Singapore. And Melaka is, I believe, a part of Malaysia! Some Malaysians may see the irony of this," he added.



Johor jual air pada Melaka 30 sen untuk 1000 gelen.

Johor jual air pada Singapura 3 sen untuk 1000 gelen.

Siapa kena tipu?

Kenapa rakyat tidak di beritahu hal ini?

Siapa buat perundungan dengan Singapura?

Berapa amoi Singapura sudah hadiahkan hinggakan jual air murah sekali?

KAH KAH KAH…

kah kah kah… CAKAP KETUANAN MELAYU… TAPI DI TIPU OLEH TOK FAKIR LEE KUAN YEW?.... kah kah kah…



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sdra tt & semua pembaca,

oklah..chin peng tak boleh/tak dibenarkan balik ke M'sia sebab katanya dia bunuh ramai orang dan ramai askar2 yang cacat anggota angkaranya..
tapi...apabila kita jual air kat singapura dengan begitu murah@ciput..tidak kah kita hilang berbillion2 RM yangmana sudah tentu akan memberikan KEHIDUPAN/MENYAMBUNG NYAWA RAMAI RAKYAT MALAYSIA??..BOLEH TAK KITA ANGGAP TINDAKAN UBN MACAM MAHU KASI RAKYAT PELAN2 MATI??..APA BEZANYA DENGAN CHIN PENG??

gad berkata...

sekejam-kejam chin peng pun untuk membebaskan tanah melayu...ini yang mengaku pembela melayu dengan kejam membuat kekejaman kepada bangsa sendiri..........

pkr simata satu berkata...

Dey,itu perjanjian suda lama bikinlah dey.Masa jaman Singapura sama Malaya satu bumbung.So ikut rate lamalah dey.Memang ada kurang cerdik pasal itu perjanjian.Esok itu jam mau kasi renew kasi naiklah itu harga dey.

Kalau tak naik juga memang saja2 bodohlah dey.Tapi kalau tak mau renew lagi baguslah.

Tapi kalau sokong Chin Peng bapak pengganas lagilah dua kali dol serupa Brader Anwar Bin Ibrahim the opportunist.

Tanpa Nama berkata...

dari Wikipedia ..

The Malaysian government ... cited the example of water sold .. which was approximately $8 per 1,000 gallons. However, this price comparison is not directly applicable because while China has borne the cost of constructing and maintaining the infrastructure to provide water to Hong Kong, Singapore paid for all the costs of the reservoirs in Johore, the dams, pipelines, plant, equipment, etc. and Singapore continues to pay all the costs of operating and maintaining this infrastructure.

Selepas 22 tahun memerintah, skg baru mula bunyi.. entah kat mana tak kena ...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

inilah kedunguan dan kebebalan gerombolan yg paling terserlah sekali.... tunduk bodoh kepada negara sebesar semut...

oii ibrahim ali kau tolong jawab kebodohan dan kebangangan parti umno tolol ni... bukan ke kau tengah gila talak ngan gerombolan ni... jawab ibrahim alkataki... jawab

Tok Uban berkata...

Fulamak....madey dah bukak gelangang...mat sembab berani masuk ke?...

Tanpa Nama berkata...

APALAH SANGAT BODOHNYA PEMIMPIN UNMO!Pemimpin UMNO memang bodoh sehingga bangan menjual 3 sen bagi setiap 1,000 gelen air ke Singapura. Aden raso 3 sen/1000gelen yang dijual ke Singapura adalahberita paling bodoh bagi rakyat Malaysia!Sama macamberi buta, kalau pada zaman batu tak apa juga , ini zaman modem man! Deal ini betul-betul mempamerkan betapa bahalulnya pemimpin UMNO sanggup berbuat demikian. Itu sebab PR harus mentadbir dan memperbetulkan deal yang sangat bodoh bagi pihak Malaysia.Madey , wira dunia ketiga juga tak mampu membuat apa-apa kerana takut Singapura nanti mengebom Malaysia melalui pesawat Singapura yang dilatih oleh orang Zionis. Bangan, bangan, bangan. Najib you tak boleh buat apa-apa selain meneleng kepala ke kiri ke kanan dan memuntahkan 1 malaysia yang tak punyai apa-apa makna.

tajudin berkata...

so camana ni, takkan manjang nak kena tipu hidup-hidup...

Alias Mohd Yusof berkata...

Secara mudahnya apakah dia Malaysian Malaysia yang hendak dilaksanakan oleh Lee Kuan Yew itu samalah seperti yang kita lihat di Singapura hari ini. LKY hanya dapat melaksanakan Malaysian Malaysia itu di Singapura sahaja.

Rasanya tidak teruk sangat konsep yang hendak beliau laksanakan. Mungkin masyarakat Melayu Singapura rasa macam sedikit terpinggir kerana mereka bukan merupakan golongan majoriti di sana. Apapun orang Melayu di sana hidup agak selesa juga malah ramai yang lebih kaya dari orang Melayu di Malaysia sendiri.
Kadang2 kita ini seperti takut dengan hantu yang kita reka sendiri.

penanggah berkata...

aii baru sedar kena tipu ko... memang SENGAL..!!

Tanpa Nama berkata...

'Singapura Tipu Malaysia' ataupun 'Kerajaan Malaysia Tipu Rakyat'

Memang kebanyakkan menteri-menteri kerajaan Malaysia semua tidak ada kelayakkan academic tambahan pula 'incompetent', hanya pandai bermain politik and buat kerja klentong, tipu rakyat !!

Rakyat Malaysia ditekan dan di asak oleh UMNO/BN, tapi diluar UMNO/BN pula ditekan oleh Singapura, sampai pulau putih pun dibagikan pada mereka.

In menunjukkan UMNO/BN hanya tahu buli rakyat Malaysia sahaja dan berwatak lemah di dunia luar!!

Marilah Rakyat kita semua bersatu-padu menumbangkan UMNO/BN dalam PRU13 yang akan datang !!

Hidup Rakyat !!


Dakis.

Tanpa Nama berkata...

SENANG KATA JE LH TAKUT KT SINGAPURA...

TokJanggutTok berkata...

sham!
Pulau batu putih boleh jadi putih mata, air apa peliknya?.
Jgn risau orang johor ada dua batu, sedekah satu batu tinggal satu batu lagi... Kah....Kah....Kah....

Tanpa Nama berkata...

lepas ni pulau pisang pulak kita bahagi setengah setengah dengan singapore

win win situation is our moto..

yeah !!! malaysia boleh....

kepada beruk@monyet@baboon dalam jamaah menteri tu kalau ada baca ni baguih lah, teruskan....

win win situation is our moto..

yeah !!! malaysia boleh....


KOMRAD PENCEN

Tanpa Nama berkata...

sdra tt n kawan2,kau orang bercakap tentang air tapi kau orang lupa perkara lebeh besar, air berganti sedangkan tanah kalau hilang tak akan kembali lagi. kita tanah melayu dah kehilangan setengah dari tanahair kita, kau orang sedar tak.kita kehilangan:- 1- di selatan, singapore. 2- di utara kita kehilangan 3 wilayah (jala-petani-menara). selain dri batu puteh dan batu apa lagi aku pon tak ingat(sorry). soal -nya ini ankara sapa!? ini adalah ankara parti gerombolan waktu menuntok kemerdekaan dulu , mereka tak tuntut dri tuanbesar mereka English.untok menyatukan tanah melayu. mereka kemarut nak printah saja dgn tidak mengira kepentingan negara jangka panjang. pemuda2, kamu tahu tak, filipina sehingga sekarang tidak mengiktiraf sabah sebagai wilayah malaysia, itu lah sejarah gerombolan .mempermainkan masa depan negara, kalau aku salah tulung betulkan. maaf kalau melukakan hati sesiapa,...

Tanpa Nama berkata...

Semua pemimpin ameno kecut telur dgn Singapork.
Yg tau mengkayakan suku sakat dgn kroni. Jahanam!!!

kucingsiam berkata...

meow~

Mari kita melihat rekod gerombolan lawan Lee Kuan Yew.

1. Perpisahan Singapura dari Malaysia. 0 - 1

2. Jual air macam free kepada Singapura di bawah pemerintahan Dr Mahathir maha pandai (jangan kata tak ingat). 0 - 1

3. Malas (sibuk menangkap pembangkang dan mengacau rakyat sendiri) dan tidak mendokumentasikan sempadan negara sehingga Pulau Batu Puteh terlepas ke tangan Singapura. 0 - 1

4. Gagal melaksanakan janji selamat, aman dan makmur sehingga rakyat Johor terpaksa bangun 5 pagi dan jam tiap-tiap hari ke Singapure untuk cari makan.


0 - 4 setakat ini ada siapa-siapa yang nak tambah persilakan.