Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 November 2009

CAKAP ORANG BODOH



GAMBAR BODEK - GAMBAR BARU AKAN MUNCUL





UBAH CARA BEKERJA TINGKAT DAYA SAING
– berita hairan

Pekerja Malaysia mesti mengubah cara mereka bekerja untuk mencapai matlamat Wawasan 2020 dan mentransformasikan negara kepada sebuah ekonomi berpendapatan tinggi, kata Ketua Setiausaha Negara (KSN), Mohd Sidek Hassan.

Beliau berkata, untuk melakukan perubahan dalam lonjakan pertumbuhan ekonomi negara, pekerja mesti berani melakukan perubahan penambahbaikkan radikal dalam cara bekerja dan sistem penyampaian, yang akan membentuk pandangan umum mengenai negara.

“Jika kita sedang melihat ke arah model ekonomi baru yang akan memacu kita merealisasikan matlamat negara, kita perlu berubah.

KAH KAH KAH..

woit… UBAH LAH CARA BAGI GAJI… kah kah kah..

kah kah kah… BILA NAK BUAT DASAR GAJI MINIMA… kah kah kah..

woit… EKONOMI PENDAPATAN TINGGI BUKAN BERMAKNA GAJI MURAH… kah kah kah..

woit… JANGAN SURUH BURUH SAHAJA MENJADI KULI BATAK… kah kah kah…

kah kah kah… GAJI MURAH…. MANA ADA PENDAPATAN TINGGI… kah kah kah..

woit… CAKAP BODOH INI SELALU DIDENGAR… kah kah kah..

kah kah kah… NAMPAK SANGAT MEMBACA UCAPAN BODEK… TAK TAHU UJUNG PANGKAL…kah kah kah

kah kah kah... ADA LAGI KE WAWASAN 20 20 ... kah kah kah..

kah kah kah.. INGAT DAH LAMA HANYUT...kah kah kah..




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodek..bodek..bodek...pandai bodek jadi jaguh eee ketua eee.... masyuk bodek eee

saji berkata...

"Pekerja Malaysia mesti mengubah cara mereka bekerja untuk mencapai matlamat Wawasan 2020 dan mentransformasikan negara kepada sebuah ekonomi berpendapatan tinggi, kata Ketua Setiausaha Negara (KSN), Mohd Sidek Hassan. "

1. Nak ubah cara kerja kena ubah sistem2 yang diamalkan dalam pentadbiran kerajaan.Contoh klasik, ubah sistem keretapi/LRT daripada menggunakan pemandu kepada tanpa pemandu bagi mengelakkan pemandu cuai, malas dan lambat datang kerja.

Kerana sikap perkerja dan ketuanya yang tidak produktif seperti cara kerja lama, malasan, menyenangkan penjawat awam tetapi menyusahkan rakyat sebagai pelanggan boleh ditangani dengan cara mengubah sistem lama terpakai seperti contoh klasik diatas.

2. Tidak dinafikan banyak sudah dilakukan yang meliputi sistem perkhidmatan kaunter kerajaan yang berubah menggunakan sistem elektronik nombor giliran.

Tetapi, sama ada disedari atau tidak, kesemuanya melibatkan pengurusan kerajaan dengan rakyat yang mudah, one to one atau tidak berapa teknikal atau tidak kompleks atau tidak melibatkan beberapa lapis/rangkaian pengurusan atau hanya diketahui oleh ketua2 jabatan termasuk KSN dan pak2 menteri sendiri.

3. Maksud saya, bagaimana dengan sistem pengurusan projek kerajaan yang bukan sahaja teknikal dan kompleks sifatnya, malah melibatkan beberapa lapis sistem pengurusan yang meliputi sistem tender, sistem kontrak pembinaan, sistem pemantauan yang dikethaui oleh golongan profesional teknikal -arkitek, jurukur bahan dan jurutera,tetapi tidak golongan kemanusiaan pak2 menteri dan KSN yang masih menggunakan sistem kontrak pembinaan lama melibatkan kontrak Lump Sum, Bills of Quantities, Turnkey dan Design & Build yang, mengikut penciptanya, bukan sahaja mempunyai kelemahan hakiki dari segi pencapaian sasaran kualiti, kos dan tempoh siap, malah menggalakan amalan tidak bermoral dikalangan pihak yang berkepentingan dalam isndustri pembinaan yang meliputi pak2 menteri seperti kronisme, monopoli, rasuah, ali-baba kontrak, penipuan pembayaran terhadap subkontraktor domestik?

Tanpa Nama berkata...

mcm ne nak ubah kalau tak masyuk dol, keje bagai nak rak, gaji takat tu je dol, belajar tinggi gaji mcm tu juga apa kelas ada ijazah or master kat malaysia dol, tak da value pun dol, ckp pandai tapi otak tarak..

Sudin berkata...

Oh....!orang lain suruh buat kerja kuat...
Habis sapa nak telan dan menterdarah keuntungan hasil titik peluh pekerja?

Jawapan yang pasti bagi pada anak-bini mahafiraun dan sekutunya......pekerja biar berhutang keliling pinggang,
anak nak sekolah pinjam sana-sini...

KSN ni apa ? Ketua Setan Negara !
Udah le tu ! cukup le membodek.....buat kerja sendiri.....tak ada sapa pun nak ikut wawasan gila DR Mamak pukimak tu.......perut anak-anak yang nak pergi sekolah wajib diisi dulu.

Tanpa Nama berkata...

rasanya ni lah KSN paling bongok dalam sejarah malaysia..paling kuat bodek...paling ketot...dan banyak paling lagik...kebajikan anggota tak pernah dibela sejak jd KSN...bila munkee ni nk abih kotrak ??

Tanpa Nama berkata...

Setuju 100% dengan TT, tahap gaji buatkan rakyat Malaysia yang cerdik kerja diluar negara. Tak perlu kata ini dan itu pokok pangkalnya gaji. Kalau seorang penuntut dari Universiti belajar 4 tahun ...gajinya hanya RM800 tapi seorang pelajar pompuan yang cun jadi penyambut tamu gajinya RM1000 tak payah buat apa.Kerana cantik?. Orang malaysia boleh kerja di Kilang yang ingin bayar RM360 sebulan?.Kalau rakyat sudaah papa iman pun jadi papa. Maka banyaklah kes Rasuah!. Negara nak maju konon!!! yang kaya menjadi lebih kaya, yang miskin menjadi lebih papa. Kronism , Neopotism dan Rasuah adalah ciptaan kaum kapatalis. Nabi s.a.w tak bina istana untuk dirinya dan isteri-isteri kenapa?. Ini menantu jadi jutawan, anak jadi jutawan, isteri jadi puaka, kerana apa?. Ini dasar UMNO/BN yang golongan miskin itu dijadikan tetap miskin untuk membantu tetap menjadi pemerintah negara ini. Orang miskin dijadikan seperti anjing..bila menyalak baling tulang...senyaplah si anjing itu.Orang miskin di negara ini sudah menjadi anjing UMNO/BN...dah tak boleh buat apa lagi untuk tukar mentaliti mereka.

Lihat sajalah senorio pilihanraya kita. Menentukan kemenangan sesebuah parti politik ; 60% undi adalah ditangan rakyat miskin. Maka fahamilah kita yang miskin ini golongan menyalak bagi persepsi politik pemerintah yang inginkan tulang. Untuk senyapkan golongan yang menyalak ini, Mereka pun balinglah dua tiga tulang diberi nama projek jambatan, projek dewan orang ramai, Mesjid baru, Jalanraya turap bila pilihanraya tiba (kenapa tak buat dulu? kerana kita tak menyalak?..maka kita pun gonggonglah tulang-tulang ini dan mengundi UMNO kembali...kah...kah..

inilah berlaku selama 52 tahun. Kita yang miskin tak ada maruah dan malu minta ..minta..mengemis untuk hak kita. Nak makan pun akan datang mengemis beras subsidi yang tak ada kualiti, belajar pun minta subsidi, kahwin pun minta subsidi...orang minta ini bukankah bermartabatkan seebagai pengemis?. Fikirlah apa yang kerajaan in buat untuk golongan miskin..yang mereka buat adalah seperti sedekah takut kita menyalak membigitkan telingga mereka tak dapat tidur nyenyak. kalau tak ada perasaan malu terimalah sedekah kerajaan UMNO itu sehingga keturunan kita pupus.Kenalilah Hak dan bukan Hak kamu. Kita tak perlukan Hak orang lain tapi kita mahu Hak kita bukannya sedekah!.Kita bukan pengemis di negara kita sendiri.