Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 November 2009

SATU LAGI PERCUBAAN MENIPU MELAYU


INI BALAK DALAM LORI - TAK KAN TAK NAMPAK




INI BALAK BESAR - BUTALAH KALAU TAK NAMPAK



INI BALAK DARI HOLLYWOOD - SAMPAI BUTA PUN TAK DAPAT





PEMBALAKAN HARAM DIDALANGI RANGAKAIAN SINDIKET CANGGIH


Kegiatan pembalakan haram di negara ini didapati didalangi oleh rangkaian sindiket yang menggunakan komunikasi canggih serta pengunaan khidmat tonto.

Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Joseph Kurup berkata, hasil risikan dan siasatan Jabatan Perhutanan mendapati modus operandi atau strategi sebahagian besar pembalak haram telah menjurus ke arah itu.

"Modus operandi mereka menunjukkan perancangan yang tersusun, berani dan bersubahat dengan orang luar (iaitu menggunakan khidmat tonto), komunikasi canggih dan taktik mengalihkan perhatian,” katanya ketika menjawab soalan Che Uda Che Nik (Pas-Sik) di Dewan Rakyat di sini hari ini.

Che Uda ingin tahu mengapakah jumlah pembalakan haram masih tidak dapat dikurangkan atau dihapuskan walaupun ia mudah dikesan memandangkan berat balak bertan-tan serta perlu dibawa dengan jentera besar, bising dan menggunakan jalan yang luas.

Kurup berkata, Jabatan Perhutanan akan terus memantapkan keberkesanan aktiviti penguatkuasaan hutan untuk memecahkan rangkaian sindiket haram tersebut bagi memastikan kegiatan pembalakan haram dapat dibanteras.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… INI NAK TIPU SATU MALAYSIA… kah kah kah..

kah kah kah… TAK MUNASABAH… TAK TAHU BALAK KENA CURI…kah kah kah..

woit… CANGGIH APA ?... CANGGIH PAKAI CHAINSAW LETERIK POTONG BALAK KE…. kah kah kah…

nota:
balak keluar dari hutan
tak kan tak tahu hutan mana
balak naik lori jalan raya
tak kan tal tahu lori siapa.
balak pergi kilang papan
tak kan tak tahu kilang mana
balak naik kapal untuk di ekspot
tak kan tak tahu pelabuhan mana
tonto ini apa


adalah tonto ini lebih tersusun dari pegawai perhutanan?

balak bukan sebesar pesil boleh suruk dalam kopek


semua ini adalah kerana rasuah
bukan kerana canggih
bukan kerana tonto
mengatakan yang merompak balak ini canggih
adalah pderbuatan untuk menipu satu malaysia

tolonglah jangan bodohkan orang melayu
orang melayu dudah ramai bodoh
hentikan projek membodohjkan melayu

nanti ada melayu percaya bahawa balak ini
dijampi hinggakan tidak kelihatan kah kah kah




12 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH

punyalah canggih ulasan yang diberi kah kah kah kah kah kah. modus operandi la, tonto la kah kah kah kah.

kadang kadang saya terfikir... orang buta pun boleh kenal, mana satu lori balak mana satu lori sampah kah kah kah kah kah kah

sebab dia hidu melalui bau, dia cam macammana bau balak macamamana bau sampah kah kah kah kah

inikan pula orang x buta, tak kan langsung tak tahu. kah kah kah kah kah.

apa punye menteri la bongok sangat kah kah kah kah kah

lawak siott...

mosabit berkata...

woitt......

itu askar ramai ramai dok mengangkang jer buat apa...takkan nak lap kasut dengan basuh lori jer kejernyer ...kominis dah takder....
pergila dlm hutan kasi tolong itu pegawai hutan kawal itu hutan...untuk kawal keselamatan harta negara....

kalau tonto handal...gantikan pegawai hutan tu dengan tonto jer....

bodoh sangat ker cadangan aku tuu???.....
Tapi lagi bodoh KERAjaan kot?....

kah kah kah kah kah kah.....

Tok Ketua berkata...

Kah..kah..kah..
Balak dalam Seluar Mat Monggol boleh la sorok pasal kecik dan pendek...

kah..kah..kah..kah..
Sekali Bik Mama Kemut abis hilang..
kah..kah..kah...
Woi sudah-sudah la tu..
jadik-jadik ler tipu orang melayu..
orang kampung sekarang pun dah pakai tenet...kah..kah..kah..

Makcik & Pakcik Felda pun dah pakai laptop bawak gi kebun siap ada fesbok lagi...kah..kah..kah...
camna la dah la banggang jadi pulak menteri...kah..kah..kah..

Apsal la menteri-menteri kat malaysia ni abis semua banggang...kahkkahkkah...
Sudah la woi... Budak Felda pun boring... kah..kah..kah...

wakmeli berkata...

alasan memang cam cilake je ...dorang canggih2 pun xkan la gomen yg memerintah ada kuasa dan duit xleh nak lawan...ckap je la rasuah yg canggih sebenarnya....balak depan mata xnmpak, rm2500 mendiang tbh punya la nmpakk...huuu.

Tanpa Nama berkata...

Otak aku pun boleh fikir lebih pandai dari menteri....senang, ajer, menteri ambik rasuah, memang tak selesai punya, buat undang-undang baru, siapa curi balak akan ditembak dengan sniper, kan selesai masalah...apasal lah bangang sangat kerajaan ni?

shahmetal berkata...

haha yg ni aku kene setuju.

cis.

Tanpa Nama berkata...

Hukum gantung pencuri & penjaga balak rasuah baru selesai. Tangkap ,lepas,tangkap,lepas sampai bila.

kancil berkata...

Sakit je hati baca alasan pak2 menteri malaysia ni...cakap macam tak pakai otak, otak lembu kot pas tu letak kat lutut. Punya la ramai jadi menteri, tim. menteri sampai 2, 3 , setiausaha lagi...semua nak menyedup hasil negara. Penyokong gerombolan gak la kena tipu hidup2.

Tanpa Nama berkata...

Kalo ada geng main judi sepuloh batu tgh hutan pun boleh pihak berkuasa tau,tak kan la lori balak yg lalu lalang celah rumah org,hiway tak boleh nampak.bunyi chain saw pun 3 batu boleh dengar.syhhh...bukan lori balak yg lalu...pitih..pitih...pitih...yg lalu.
-kiung-

Tanpa Nama berkata...

Joseph Kurup...kau ni mmg bangang la. Bodoh lagi membodohkan. Lain kali dok diam2. Mcm TT slalu cakap. Kalu doh bodoh tu dok diam2. Jgn cakap pada org lain.

Tanpa Nama berkata...

'komunikasi canggih serta pengunaan khidmat tonto.'

super bangang punyer statement!!!
mmg fuck ar sapa bg alasan ni.. tonto tu sapa? ketua mafia antarabangsa ke? smpai polis takut nk kaco? senjata diowg tu lg canggih dr ATM ke?
so, apa keje polis hutan? polis darat? tentera? etc. suma ni? pegi khusus mengabihkan duit rakyat pastu buat dinner grand2 utk pegawai2 sambil minum2??? aku haramkan dunia akhirat duit cukai yg aku bayar utk kowang..

bru aku tau.. komunikasi yg gomen ada x cukup canggih nk lawan tokey balak.. kahkahkah.. ni mmg lawak antarabangsa nih..

aku cadangkan blogger2 copy paste n translate statement/citer2 yg bodoh ni kasi org luar bole baca n nilaikan betapa bodohnya pak2 menteri yg kita ada.. malaysian insider x dapat nk cover suma citer..

-budak itm.

Tanpa Nama berkata...

canggih macam mana turrr...curi balak guna bluetooth ke??? apa jadi dgn hutan bukit cerakah?? macam celaka...semua toyol dah sapu..raja gopal apa bikin??? satu balak saje yang tak boleh curi....balak bini rosmah kahakaha..