Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 24 November 2009

TOLONG LAH HORMAT



RAKYAT BARISAN KEPIMPINAN DISARAN PILIHARA KEDAULATAN RAJA


Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah agar seluruh rakyat dan barisan kepimpinan sentiasa memelihara kedaulatan Raja dan undang-undang agar segala kejayaan yang dikecapi dapat terus dinikmati oleh generasi akan datang.
Baginda bertitah Raja Berdaulat yang memerintah adalah pelindung atau payung kepada rakyat agar mereka di bawah naungannya tidak teraniaya oleh mana-mana pihak.

"Ketiadaan kedaulatan Raja akan menyebabkan tiadanya satu kuasa yang boleh menjadi benteng terakhir terhadap unsur-unsur yang ingin memecahbelahkan perpaduan rakyat dan keutuhan sesebuah kerajaan,” titah Baginda di Wacana Kedaulatan Raja - Warisan Yang Mesti Dipertahankan” di sini hari ini.

Tiga elemen penting iaitu rakyat, kerajaan dan Raja tidak boleh dipisahkan dan umpama anggota tubuh badan yang mana setiap satu menjadi tunggak kekuatan anggota lain dan jika dipisahkan akan mengakibatkan kepincangan yang nyata, titah Sultan Selangor.

"Kedaulatan Sultan Selangor hanyalah diperolehi jika rakyat Beta hidup dengan aman, makmur dan harmoni serta kerajaan negeri Selangor ini membangun dengan pesat, maju serta dapat bersaing dalam dunia global.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… MEMANG TAK ADA SALAH ... SIAPA NAK JADI RAJA… kah kah kah..

kah kah kah… HORMAT BUKAN BOLEH DIPAKSA DENGAN AKTA… kah kah kah..

kah kah kah… HORMAT LAHIR HASIL TITIK PELUH… kah kah kah..

kah kah kah… HORMAT DATANG DUA HALA…. kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN HANYA ORNG RAMAI DI PAKASA HORMAT… kah kah kah..

kah kah kah… ORANG YANG HENDAK DI HORMATI ITU PUN PERLU BERKELAKUAN BAIK UNTUK DIHORMATI… kah kah kah..

nota:
curi balak tidak akan dihormati
kelentong tempat duduk tidak akan dihormati
alih pelembagan dan adat tidak akan dihormati
pasang judi bola tidak akan dihormati
rogol perempuan indonesia tidak akan dihormati
tampar orang tidak akan dihormati




14 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Payong apa tu ,
Rupa rupanya Payong Bocor.
Lebih baik pelihara lembu dan kerbau dari pelihara raja gopal
Raja gopal ni mesti teringin nak duduk istana baro 1 beliyon.

Tanpa Nama berkata...

tiada rakyat maka tiadalah pemimpin......duduklah dalam hutan sorang-sorang, lepas tu isytiharlah diri tu pemimpin..

mosabit berkata...

payong tu ader bentuk macam payong sultan perak tu ker?...

ya ampoooonn tuanku... patik adalah UMNO PACAL yg hina menjunjung KE BAWAH DULI tuanku PACAL yang mulia...

kah kah kah kah kah kah..(KETAWA YG BAIK APA SALAH KITA TIRU)....jangan marah ae...

Keliwontron berkata...

Kata Sultan Selangor 'Tiga elemen penting iaitu rakyat, kerajaan dan Raja tidak boleh dipisahkan dan umpama anggota zakar tubuh , dimana rakyat adalah kepala bana , kerajaan adalah syafnya dan sultan sebagai telur kerandutnya yang mana setiap satu menjadi tunggak kekuatan dan jika dipisahkan akan mengakibatkan kepincangan yang nyata, titah Sultan Selangor.

Keliwontron berkata...

Kisah kedaulatan raja ini adalah sama seperti kisah Ayah Pin naik langit ...hanya bohong semata2 . Daulat my ass ...pergi kerja dulu sendiri jangan dok freeloading makan duit cukai rakyat saja .... sampai tempat tinggal pun rakyat bayar .... tak cukup lagi nak pau duit kontrak balak lah . Pikirlah dalam setiap negeri malaysia yg kecik nie ada Sultan lah , Gabenorlah , MB lah ... semua2 kepala nie lah yg makan duit besar2...mereka2 ini patut dilupuskan jawatan dan di letak di arkeb negara baru perbelanjaan negara di kurangkan

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Kasi tgk ini Raja naik moto ke basikal tanpa escort....

Kasi tgk ini Raja gi mane2 dgn tempuh traffic jam, byr tol dll...

Setakat ckp berkoyan, habuk pon tada, arwah nenek su blah tok ayah aku pon bleh....

Kah kah kah

Tok Ketua berkata...

Kah..kah..kah..
Woi lu sapa..? Lu Mana mari..?
Kah..kah..kah..kesian sampai nak kena rayu... Woi Gemuk ! Lu nak suruh orang hormat sama lu ke...?

Kah..kah..kah...kah...
Hari-hari engkau mengangkang dalam istana ada engkau kisah pasal rakyat ke..? Engkau rasa layak ke orang hormat engkau..? Lu sape..

Woi Gemuk Pendek! Baik lu layan entot-entot jela.. Lu nak suruh orang hormat lu apsal..? Lu sibuk pasal benteng apahal..? Dah nak runtuh..? kah..kah..kah..

Benteng kepala bana apa..lancau..
Rakyat terhegeh-hegeh cari sesuap nasik lu ada fikir ke..? Rakyat hidup melarat lu ade ambil pusing ka..? Rakyat kena tipu dengan Budak Toyo lu ada bela rakyat ka..?

Kah..kah..kah..kah..
Woi Budak Gemuk! Kalu lu nak suruh orang hormat lu, lu pegi terajang perut Budak Toyo tu dulu..
Apamacam ada berani ka..?

Kah..kah..kah..kah..
Semalam pegi mana woi..?
Mabukk berapa botol..?
kah..kah..kah..kah..
Lu minum apa Chivas, VSOP? Maharaja?..kah..kah..kah...

Woi Budak Gemuk!
Subuh tadi bangun semayang tak..?
kah..kah..kah..kah..
Atau lu lentok celah kangkang..?

Kah..kah..kah..kah...
Woi Malam ni jangan lupa..
Yammm Sengggg...!!

Tanpa Nama berkata...

Payung rakyat? jangan bodohkan melayu la badigol....ko ingat tak masa rakyat kena belasah dengan polis kat istana kinta itu hari? ada payung raja gopal turun nak bela rakyat?

haram jadah pun tak ade...lebih baik sembah berhala daripada sembah raja.

Sivakumar berkata...

Ini sultan-sultan mau duit.

Mau rakyat kasi mereka istana besar.

Mau kereta Rolly Royce.

Mau kontract buat landasan kereta api dan bangunan.

Mau itu, mau ini.

Ini duit rakyat!

Kenapa rakyat tak boleh simpan duit mereka dan guna untuk kebaikan rakyat?

Kenapa mau kasi orang kaya macam Sultan ambil simpan? Mereka tarak cukup makan ka?

Tolonglah sultan..... jangan kasi tipu sama kita rakyat lagi.

Kita rakyat sudah pandai.

Kalu mau hormat, you kena cari sendiri.

Raja pun manusia juga macam kita, bukan Tuhan punya wakil.

Jaga jaga sikit sultan!

Tanpa Nama berkata...

kalo raja mabuk2 nak kene hormat ke?
kalo raja asyik carik gadis-gadis muda utk di suntut pun nk kene respek ke?
kalo raja makan babi kat restoran cina non-halal nak hormat gak ke?
belum kireduit makan rasuah lagi?

so, apa gune bela diowang ni..?
aku rasa bela biawak hidup lg worth it.. murah je bg telor mentah.. walopun x bergune tp x menyusahkan rakyat.. ni dh ler rakyat tanggung.. dgn mewah.. tamak lagi,, berlagak nak mampus lg.. menyusahkan rakyat lg.. buat cara aku, tiap kali doa time solat jumaat aku terbalikkan tgn masa doakan kesejahteraan diowang.. buatper.. diowang ni lebih BALA dr P.I. BALA.. KAHKAHKAH

-budak itm

tyjuh76satu berkata...

aku haramkan walau satu sen pun duit aku yang kau TERTELAN.... woit rajagopal x malu ka minta kami yang mulia ni hormat kat kau??? kami cari rezeki sampai pecah tapak tangan berdarah lengan, yang kau senang lenang mentekedarah duit hasil keringat kami apa hal...???? pi mampos lagi baek!!!!

Tanpa Nama berkata...

apa rakyat2..
tu.. yang rakyat kat kampung berembang tu apa cerite?
si Penyapu muka tempe tu roboh tempat tinggal rakyat tu.. takde belas kesian langsung tu apa hal..? apa..? dah kasi warning pasal tak belah? banyak korang punye warning! senang je nak halau suruh orang berambus. si Penyapu muka botox tu rumah sampai habis jari membilang takpe.. duduk kat kerusi mb 8 tahun koyo nak mampus takpe.. rakyat yang rumah sebijik yang tompang tanah gomen tu tak boleh, kena diberambuskan!

banyak korang punye hormat!!

-rakyat selangor jugak!-

Tanpa Nama berkata...

Duli tu maknanya habuk yang di atas kasut, manakala patik tu maknanya anak anjing.....pahammmmm

Tanpa Nama berkata...

hahahaha

ni sorang lagi..
sibuk mintak org respect, kne xpax baru tau..

aku rase malaysia la negara yg byk raja/sultan..tau menghabiskn duit rakyat..

benteng terakhir?my ass