Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 Ogos 2010

MENGHABISKAN BOREH




INI BUKAN KAVITA SINGH - INI KAVITA BEER





MAJLIS PERUNDINGAN MELAYU DAKWA PAKATAN MAHU HANCUR INSTITUSI DIRAJA
– minsider

Majlis Perundingan Melayu (MPM) mendakwa terdapat segelintir dalam Pakatan Rakyat (PR) berusaha mahu menghapuskan sistem raja berperlembagaan dan institusi diraja.

Setiausaha Agung MPM, Dr Hasan Mad berkata ia terbukti dalam isu mengeluarkan nama Yang di-Pertuan Agong dari khutbah Jumaat dan digantikan dengan nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

“Mereka mempergunakan orang-orang Melayu yang kurang cerdik untuk bersetuju dengan rancangan mereka untuk jadikan Malaysia sebuah republik,” kata Hasan selepas mesyuarat tergempar MPM hari ini.

Menurut Hasan, insiden ini adalah insiden keempat ‘penderhakaan’ terhadap institusi diraja dan semuanya dilakukan oleh pemimpin PR

KAH KAH KAH…

woit…. INI BERITA CUKUP BAIK…. kah kah kah..

woit… INI BERITA CUKUP CUN…. kah kah kah..

kah kah kah… TAPI PAKATAN INI BUKAN REPUBLIKAN…. kah kah kah..

woit… KALAU BETUL NAK HANCURKAN DIRAJA….MEMANG TERBAIK... kah kah kah..

kah kah kah... MULAKAN DENGAN MEMULANGKAN TOK SERI kah kah kah..

kah kah kah ..PULANGKAN …DATUK BATIN SERI DAN DATUK SERI MENANTI…. kah kah kah

kah kah kah…. KALAU BETUL PAKATAN NAK HANCURKAN… MEMANG BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BUEK APO MENGABIS BOREH…. kah kah kah..

kah kah kah…. KE SAWAH TAK PERNAH TURUN… kah kah kah…

woit… RAJA GOPAL MAKAN TIDOO…. MAKAN BERJUDI… kah kah kah..

kah kah kah… TAK CAYA TANYA KAVITA SINGH…. kah kah kah

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Boto tu jang..mengabihan boreh
sampai ko anak cucu ado elaun
kito ngango...kojo macam nak mampuih
apo kojo diorang ni kalau tak mengabihan boreh..

jab sp berkata...

natijahnya:orang politik memang munafik.sejarah malaysia membuktikan,umno pernah membuat huruhara kreabiliti raja raja,memapar kemewahan raja raja,keborosan raja raja,melondeh keburukan raja raja(ketuanya umur 84 tahun pun masih hidup),PAS pula menjadi pembenteng,menjadi penentang.
dikalangan PAS pula,sewaktu mulut mengatakan raja raja perlu didaulatkan,dalam hati berkata sebaliknya,seakan menyetujui apa yang umno lakukan.
apa tidaknya,cuba jelajah dimasjid masjid yang dikuasai jemaah PAS,sudah berkurun "doa"yang memang tidak berada dalam Rukun Khutbah tidak dibaca.
inilah Melayu bangsaku.bangsa dimana kalau puaknya nak runtuh,apa saja bolih diwayangkan.

krulayar berkata...

'KIAMAT DAN KEADAANNYA'

http://www.scribd.com/doc/36025155/Surat-Kepada-Yang-DiPertuan-Agong-Dan-Mufti-Mufti

Tanpa Nama berkata...

kojo dio dewa-dewa turun dari kayangan ngan suku-sakat dio tu turun ko dunio nak ngabihkan boreh rakyat manusio yang tanam padi kek dunio ni, iyolah kek kayangan mano buleh tanam padi..koncing buleh lah...tu lah hujan tu..sobab tu ramai rakyat kek dunio ni kono koncing ngan dewo-dewo ni...

Tanpa Nama berkata...

Majlis Perundingan Bangsat, ini cuba meniupkan sentimen perkauman. UmnoApco kini cuba mengalihkan isu2 pembunuhan teo kepada perkara lain.

alfaberlian berkata...

dulu dah den koba en ekau tu yang bega

"REPUBLIK KAN NEGARA INI DARI MONARKI"

ginjal berkata...

klau xde raja gopal..rmai rakyat malaysia kaya raya..pakai keta mewah

Tanpa Nama berkata...

sedap betol ko cakap yeerr..betul lah ni nak meruntuhkan institusi DiRaja..kah kah kah..tunggulah ko yeer..tak lama daah..

OrkEd Desa berkata...

ampun tuanku, beripu ampun..sembah patik harap di ampun..bkn nak menderkaha cuma nak mintak tuanku dan kaum kerabat pk sejenak...

untung tuanku dan kerabat lahir dlm kitaran raja2..kami yg dilahirkan dlm keluraga biasa mmg ternganga2...

kami,pelatih yg blaja di kolej sains kesihatan bersekutu milik penuh kementerian kesihatan MALAYSIA terpaksa berputih mata sbb elaun buku kami yg dah tertunggak selama 3 bln x dpt diberi dlm masa yg terdekat...

bila tny bhgn pentadbiran, dorang bg jwpn "student yg dpt mmg untung la...yg x dpt lg tu, jgn hrp dpt dlm masa yg terdekat..." bila kami tny knp? alasan sbb peruntukan x dpt..pelatih yg dah dpt elaun pun kene potong tanpa sebarang notis...

jika kerajaan teruskan pembaziran utk menyediakan prasarana yg x sempurna,nampaknya kolej milik kerajaan akan diswastakan x lama lg...

dan jika kerajaan x kurangkan/hentikan elaun utk kaum kerabat ni, kami rakyat yg kat bwh akan terus merana....

fikirkan sejenak :
brape byk rumah yg boleh dibina utk rakyat miskin jika elaun kaum kerabat dihapuskan?
brape byk institusi kesihatan blh dinaik taraf jika elaun kaum kerabat dihapuskan?
brape byk sistem pengangkutan utk kesenangan rakyat blh dinaik taraf jika elaun kaum kerabat dihapuskan?
brape byk projek tertunggak sbb kekangan kewangan dpt dilaksanakan jika elaun kaum kerabat dihapuskan??

pernahkah mereka ni rasa mcm mana pedihnya perut apabila terpaksa menahan kelaparan semata2 berjimat cermat?? Mungkin x pernah sbb makanan dah siap terhidang, duit dah penuh kocek…kalo ade kerabat yg dah keje sndr, msh perlukah elaun itu diberi kpd mereka???

fikirkanlah wahai insan...

Zainal Abidin Bin Abu Bakar berkata...

Salam Bro Isyam... Raja Gopal tuuuu tau atau perasan ke yang kita dok perli mrk... Raja Gopal... Rakyat bekerja siang malam nak cari nafkah bagi anak bini makan, sekolahkan anak siap kena kejar dengan LHDN... Raja Gopal dan suku sakatnya senang jer dapat elaun, makan ditanggung, rumah disediakan, nak ke mana saja ada kenderaan siap diiring... Perrgghhh... pastu tanpa segan silu bagi ucapan nasihatkan rakyat buat gitu jangan buat gini.. buat gini jangan buat gitu... Adoiiii..laaa...
Kasihannya MalaysiaKu ini... dahlah PMnya betina, berlambak pulak Raja Gopal tuuu...

Tanpa Nama berkata...

Kadang-kadang tingkah laku pemimpin UMNO ini sangat mudah untuk dijangka. Apa saja yang baik datang dari Kelantan,itulah yang akan dibangkang habis-habisan oleh UMNO. Sebut saja apa jua perkara yang datang dari Kelantan, berduyun-duyunlah pemimpin UMNO 'menunjuk cerdik' memberi komen. Kalaupun nampak janggal, tiadalah mereka peduli asalkan nampak hebat di mata pandangan gerombolan mereka.

Seingat saya, sepanjang dua dekad usia kerajaan PAS di Kelantan bermula tahun 1990 ini, itulah yang sentiasa kami hadapi. Cuti dua hari seminggu digelar sebagai 'budaya pemalas', akhirnya orang yang sama menelan kembali ludahnya. Cuti 60 hari kakitangan wanita yang bersalin turut dipandang sinis, kemudiannya tanpa segan silu ditiru. Jangan lupa pemerkasaan perbankan Islam turut bermula dengan langkah kerajaan Kelantan memindahkan wang kerajaan dari bank riba ke perbankan Islam. Itu belum termasuk program-program kebajikan seperti Skim Takaful Kifalah, Skim Armalah, Ladang Rakyat dan panjang lagi senarainya.

Terbaru apabila kerajaan Kelantan melancarkan mata wang syariah Emas Dinar dan Perak Dirham (D&D) 12 Ogos lepas, maka bersatulah pemimpin UMNO untuk menghentam langkah ini. Ramadhan yang sepatutnya menjadi bulan damai dan pesta ibadat menjadi pesta menghentam kerajaan Kelantan.

Saya ingin nyatakan, apakah salahnya Kelantan ingin memulakan jihad ekonomi ini? Jika UMNO / BN enggan memulakan,jangan pula menidakkan usaha pihak lain. Saya ulangi penegasan yang dibuat sebelum ini oleh ahli Exco saya, Datuk Haji Husam Musa bahawa apa yang dilancarkan oleh Kelantan bukanlah mata wang, ia hanyalah pengenalan kepada sistem barter trade.Tukar suka sama suka dengan kerelaan tidak pernah dihalang di negara demokrasi ini. Setiap orang berkuasa ke atas barangannya dan berhak membuat keputusan.Apa yang salah ialah membuat keputusan ke atas barangan yang kita tidak berhak.Contohnya, memberi percuma dua blok minyak minyak milik rakyat yang berharga ratusan billion ringgit kepada kuasa asing. Atau merompak hak milik rakyat Kelantan ke atas telaga minyak dengan menafikan royalti!

Seperti yang saya nyatakan di dalam ucapan perasmian pelancaran 12 Ogos lepas, sistem wang kertas diperkenalkan oleh penjajah untuk menguasai ekonomi umat Islam. Hasilnya,seluruh manusia di dunia diperkotak-katikkan oleh kuasa-kuasa besar untuk mempercayai nilai yang ada pada sekeping kertas. Kertas tersebut hakikatnya langsung tidak mempunyai sandaran yang didakwa. Jika kita menaiki bas atau keretapi contohnya, kita membayar dan diberikan resit. Resit tersebut ialah tanda kita telah membayar kepada perkhidmatan yang diberikan, ertinya resit tersebut tidak mempunyai nilai apa-apa kecuali setelah bayaran diberikan. Hari ini, bank mengeluarkan wang kertas tanpa sebarang sandaran nilai. Kononnya ia disandarkan pada nilaian emas, hakikatnya ia disandarkan kepada keadaan ekonomi semasa sesebuah negara. Ini sebenarnya lebih teruk dari resit bas dan keretapi tadi.

Tanpa Nama berkata...

Helo Tukar Tiub..!

Aku Sultan lekok.

Kamu menyindir aku yea...? Apa pasal kamu menyindir aku dan institusi aku yang telah menjadi lembaga dalam perlembagaan Malaysia..?

Tidak kah kamu melihat institusi aku paling tinggi dalam negara, semua rakyat mesti tunduk hormat pada institusi aku.

Bila aku nak kereta mewah, kerajaan mesti bagi, bila aku nak istana untuk mengawan kerajaan mesti siapkan. Bila aku nak duit untuk bershoping kerajaan mesti sediakan...?!!

Sekarang aku dengar dari UMNO kata Lim Guan Eng pulak nak jadi agong. Ini bermakna semua gaji, elaun, dan segala keistimewaan aku sebagai sultan lekok akan berpindah pada Lim Guan.. Sialan ada saja malaon yang nak merampas tahta kerajaan aku...!

Siapa sebenarnya yang dengki dengan aku, Lim Guan Eng ke atau UMNO atau Tukar Tiub...?

Kalau kau terasa nak jadi raja sepatutnya enam keturunan diatas kamu mesti jadi lanun dulu baru boleh jadi raja. Jadi lanun pulak tu mesti lanun berani bukan lanun pondan macam Zahid Hamidi. Itu syarat yang mesti dipenuhi dulu. Tapi keturunan kamu pilih jadi nelayan bikin apa, siapa susah...? sekarang ada hati nak jadi raja pulak, mana boleh....!

Kamu menghina institusi aku yea.. kononnya "BUEK APO MENGABIS BOREH.." Kamu ingat selama ini lanun dengan raja makan apa... kalau bukan makan beras yang dimasak jadi nasi nak makan apa lagi, takkan nak makan kentang.. gila ke apa...?

Disebabkan UMNO dan mengelupur macam ayam kena sembelih... Sekarang aku kena siasat sama ada Lim Guan Eng atau Zahid Hamidi yang nak jadi agong dalam Malaysia.

Kau orang semua memang "CELAKA", nak mengawawn dengan kavita singh sekejap pun tidak senang....!!

Tanpa Nama berkata...

aku pernah duduk sebelah bini kavita singh... dia kentut aku perasan.. tapi bau wangi la isham... ko tak cayer kentut dia wangi? sah ko dah nak mampos daa.... percayalahhhhhhhhhhhhh....

Tanpa Nama berkata...

United Kingdom yg besar dan kaya tu pun hanya ada sorang raja je. Ni Malaysia yg kecil lagi tak kaya ni ada 9 raja? Tak cukup dgn 9 raja, tambah lgi Yg Dipertuan Negeri pulak tu. Kalau Yg Dipertuan Negeri tu org baik2 takpe la jgk, ni org mcm Khalil Yaakob bekas MB Pahang yg habis2an merompak balak negeri Pahang dulu pun boleh jd ketua agama Islam negeri. Ko bayangkan berapa byk duit rakyat habis nak beri makan diorang ni je.
Kalau kita nak cari maharaja aka raja kepada raja, tak perlu tengok jauh, tengok je Malaysia ni. Jwtn Yg Dipertuan Agong tu raja kepada raja la. Dengar mcm power gila.
Dulu aku tak la kesah sgt kewujudan raja2 ni. Tapi bila aku saksikan sultan Perak bersekongkol dgn UMNO-APCO utk meruntuhkan kerajaan demokrasi pilihan rakyat dulu, aku dah hilang percaya pd institusi raja2 ni. Kita ingat diorang boleh jd pelindung kpd rakyat drpd kezaliman dan penindasan, rupa-rupanya diorang pun ikut sama perangai UMNO-APCO menipu dan menarah harta rakyat. Laknat sungguh. Bila pikir balik memang hampir semua raja kat Malaysia mcm tu. Kalau mcm ni baik tak payah ada raja langsung. Kita boleh buat sistem presiden yg menggantikan kuasa Yg Dipertuan Agong sbgmana yg diamalkan di negara2 Eropah. Itu lebih baik, sebab presiden dipilih oleh rakyat.

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan bukan sistem beraja dihapuskan, tapi rajagopal dan kerabat seluruhnya yang patut dihapuskan (kecuali rpk)mengabihkan boreh!!!!

Sam Kai Cheong berkata...

Hapuskan gerombolan dulu, kemudian baru pulihkan institusi raja.

Yang nak jalankan islam saja baru buleh jadi raja, baru layak digelar amirul mukminin.

Yang rosakan institusi raja ialah gerombolan, diperlekeh secukupnya.

Umat Islam buleh melihat siapa pemimpin mereka, kalau bini pun tak buleh pimpin, macam mana nak pimpin umat.

Taatlah pada ulul amri...
ulul amri yg camaner?

Kat dunia adalah orang nak sindir2, kat kubur tak main sindir2
dan tak ada lagi gelak kah kah kah

Lang berkata...

omputih pandai.. dia janji ngan raja2 dulu, kalau dorang setuju ngan omputih... dorang takyah nak buat keje memerintah negeri... dorang dok goyang kaki, keistimewaan dijaga, elaun gila2 ganti cukai negeri yg dulu dikutip istana...

dulunya raja ada buat keje perintah negeri... sekarangnya raja hanya jadi lambang perlembagaan, goyang kaki, terima gaji sampai anak cucu, gi makan angin, main kuda, pukul bola... sana sini eskot ikut... keje perintah negeri bagi kat memanda menteri sekali dengan semua kuasa... ada ke patut tugas yg tinggal hanya sebagai ketua agama... tu pon tak buat keje jugak...