Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 Disember 2010

RAJA GOPAL JANGAN TIPU MELAYU



RAJINDER SINGH BUKAN KAVITA SINGH






nota:
ini gambar sant rajinder singh ji maharaj
yang menjadi raja yang mengawal dan menjaga
Sawan Kirpal Ruhani bukan gambar kavita singh kah kah kah







RAJA-RAJA MELAYU PERLU BERTEGAS – IBRAHIM ALI
- melayau

Kerajaan perlu bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang menghina kedaulatan raja-raja dan keistimewaan Melayu dan tidak perlu lagi berlembut dengan pengkhianat bangsa.

Demikian permintaan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang tidak ingin lagi melihat trend mempersoalkan keistimewaan orang Melayu berterusan kerana jelas membelakangi Perlembagaan Persekutuan.

Tegas mereka, kerajaan wajib menangani dan membendungnya termasuk menggunakan peruntukan undang-undang bagi mengelak perkara tidak diingini daripada berlaku.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ibrahim Ali berkata, sebenarnya dalam soal ini, raja-raja sendiri perlu bertegas kerana kuasa kepentingan Melayu terletak di tangan mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. BERAPA KALI NAK BAGI TAHU….kah kah kah..

woit… KETUANAN MELAYU TAK ADA DALAM PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KONTREK SOSIAL PUN TAK ADA… kah kah kah…

woit… BERAPA KALI NA BERI TAHU DAAAAAA….. kah kah kah..

woit… LU PEKAK BADAK KE ?.... LU TAK PANDAI BACA KE?.... kah kah kah

kah kah kah…. RAJA GOPAL NAK BERTEGAS MACAM MANA?.... kah kah kah

woit… PERANGAI RAJA GOPAL PUN TAK SENENEH ARAH…. kah kah kah..

kah kah kah.. MAIN GOLF BUKAN BOLA HILANG TAPI CADDY HILANG... kah kah kah..

kah kah kah... GADUH DALAM KELAB MALAM... PAKAI PISTOLI... kah kah kah

kah kah kah… NAK ORANG MELAYU SOKONG MACAM MANA?.... kah kah kah..

woit... INGAT MELAYU BODOH MACAM TELOOO.... kah kah kah

sila baca di bawa ini:

KUASA RAJA : PEKARA 66 DI CADANG DIPINDA SEMULA
- melayau

SHAH ALAM 29 Nov. - Kuasa untuk meluluskan sesuatu rang undang-undang oleh raja-raja dalam Perkara 66 Perlembagaan Persekutuan yang sebelum ini telah dipinda perlu dikembalikan semula bagi memastikan sistem pemerintahan beraja di negara ini dapat dikekalkan.

Prof. Madya Dr. Mohammad Agus Yusoff berkata, ini kerana perkara tersebut yang dipinda pada 1983 merupakan satu sistem yang telah dipersetujui dalam kontrak sosial dan perlu dikekalkan sebagai kelangsungan survival Melayu sebagai penduduk asal.

Beliau berkata, ia juga merupakan identiti dan lambang bangsa Melayu.

"Jika kuasa itu dikembalikan ia dapat mengimbangi peranan penggubal undang-undang.
"Dengan kembalinya kuasa itu, raja-raja boleh semak dan imbang di situ," katanya .

Bagaimanapun kata Mohammad Agus, bukan mudah untuk mengembalikan perkara itu kepada yang asal (pinda semula Perkara 66) kerana ia memerlukan undi majoriti dua per tiga Ahli Dewan Rakyat untuk kelulusan.

"Jadi saya rasa hanya raja-raja yang boleh meminta supaya kuasa itu dikembalikan kepada mereka dan saya yakin kalau raja yang minta pasti orang Melayu akan sokong," kata beliau.

nota:
apa dia perkara 66 dalam perlembagaan persekutuan?
pekara 66 ialah kuasa raja raja melayu
perkara 66 ini telah dipinda diperlembagaan psersekutuan pada tahun 1983

siapa punya kerja?

adalah pekara 66 ini dipinda oleh lim guan eng?
adakah pekara 66 ini di pinda oleh cik gu bard?
adakah pekara 66 ini dipinda oleh karpal singh ?

kenapa sejarah pekara 66 ini cuba ditutup
kenapa tidak diberi tahu siapa [unya angkara
apakah takut dengan ee kitu?
apakah takut dengan pm ee?

kenapa gerombolan tidak bising hal ini dulu?
kenapa ketuanan melayu tidak heboh?

untuk anak anak muda yang tidak tahu
apa dia pekara 66 – sila tanya lebai google
jangan malas – jangan jadi gerombolan melayu kah kah kah



24 ulasan:

mosabit berkata...

selama ni sapa pemandu????...

sendiri pandu....

sendiri buang stereng...

sendiri masuk parit....

kemudian melolong mintak stereng balik.......???

ini dinamakan ANJAKAN BRABIKMA....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH .....

Bigfish berkata...

Baguslah kau Abg Sham, ini lah yg dinamakan pembelajaran subjek sejarah yang sepatutnya dimasukkan dalam silibus sejarah di sekolah.

Nanti aku nak check apa dia perkara 66 tu. satu hari satu pelajaran baru ttg perlembagaan!

RangoonDude berkata...

oooooohhh... perkara 66 (4A) menyebut bahawa, sekiranya tidak dipersetujui atau diluluskan oleh YDP Agong,selepas 30 hari TAMAT, ianya tetap akan diluluskan (undang2 yang dicadangkan/akan digubal itu) !!!

5 juga menyatakan samada diluluskan oleh Agong ataupun 4A, IANYA AKAN MENJA UNDANG2 YANG SAH!

IDIOT, thats all i have to say

Ahmad Chin berkata...

http://anakmudadiary.blogspot.com/2010/10/anakmudadiary-i-have-vision.html

kah kah kah...kesian la sama melayu..asek kene tipoo sama melayu ja..hahha

Datuk berkata...

kah kah kah
itu la petualang melayu
nama nya si kitol
neh bapa kitol neh
masih hidup lg sampai skrng
ank2 si kitol neh pun
ramai kat parlimen
ramai kat kabinet
ramai kat penang
slalu jgk kuar tv
ada jugak jadi MB
kah kah kah

cicit ngah layor berkata...

Jangan ler malu-malu kucing.Cakap ler saper yg gatai pinder perlembagaan tahun 83 tu.Jangan sebab nak sembunyikan satu oghang,berpuloh juta ghakyat Malaysia tertanyer2.Kalau Mahadir pinder,cakap Mahadir pinder...tak pyh soghok2.Bukannyer ghogi pon... Beghani sbb benor,takut sbb salah.

Tanpa Nama berkata...

Jangan bagi balik kuasa itu kepada raja raja. mereka bukan Raja mutlak. mereka cuma raja berpelembagaan. Mahathir dah bertindak betul meminda kuasa mereka.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

tolonglah sikit UMNO...jangan asyik nak buat cerita tipu, rakyat dah benci sama lu, tak abis2 nak tipu rakyat, harta negara semua dirompak !!

UMNO memang sebuah parti yg paling 'CORRUPT' didunia !!

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM, 1 Dis — Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps) akan menyerahkan memorandum bantahan mengenai 30 penyelewengan kerajaan PKR Selangor kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Pengerusi Gaps Hamizun Khairuddin berkata kira-kira 2,000 orang akan menyertai perarakan menghantar memorandum kepada Sultan Selangor di Istana Bukit Kayangan yang dijadualkan, Jumaat ini.

“Memorandum yang sama juga akan dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong (gambar) pada Ahad ini selepas siri perhimpunan aman yang dijadualkan berlangsung di ibu negara iaitu di sekitar Masjid Jamek,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

BRO..

GEROMBOLAN NAK BUAT TAKTIK KOTOR...

PERHIMPUNAN AHAD NIE MEREKA NAK BUAT KACAU...ENTAH TETIBA ADA GAPS PULAK...(GABUNGAN ANAK PONDAN SAIFOOL)

PADA JANGKAUAN SAYA, MEREKA AKAN BUAT KACAU, YANG DATANG UNTUK SUPPORT GAPS 100 ORANG (TERMASUK PEMBERITA & JURUGAMBAR),

YANG DATANG UNTUK SUPPORT KERAJAAN SELANGOR 50,000 ORG...

TAPI DALAM TV 3 SUKU AKAN KELUAR GAPS DPT SUPPORT 50,000 ORANG..

PERCAYA TAK? MUAHAHHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

kat tv sekarg ada cite putera katak...mungkin diambil dr kisah benar..

Tanpa Nama berkata...

gua dah muak la dgn cerita raja dan sultan ni...sistem kat negara kita ni dah x sesuai lagi dgn adanya raja2 dan sultan...dah x boleh digunapakai lagi...x mendatangkan apa2 faedah..rakyat marhaen macam kita ni tetap macam tu gak...lagi bertambah susah.. ada raja pun bukan boleh bagi apa2 kebaikan kpd kita...kebanyakkn negara2 maju mana ada raja sampai lebih drpd 5 untuk satu negara... gila apa....

Tanpa Nama berkata...

Kuasa untuk meluluskan sesuatu rang undang-undang oleh raja-raja dalam Perkara 66 Perlembagaan Persekutuan yang sebelum ini telah dipinda perlu dikembalikan semula bagi memastikan sistem pemerintahan beraja di negara ini dapat dikekalkan.

Maksud ayat seperti diatas ditujukan kepada siapa...?

Siapa yang telah mengubah sehingga terpaksa diubah ketempat asalnya..?

Kesihan, raja gopal sedang keliru... nak mengharapkan UMNO Baru atau Pakatan Rakyat mengubahnya...?

Tidak kah raja juga terlibat menggubal apa yang telah tercatit dalam perlembagaan tersebut mengikut Perkara 66. Penjalanan kuasa perundangan..?

UMNO Baru dengan raja gopal lebih kurang sama gilanya..... sekarang nak perbodohkan rakyat pulak.

Tanpa Nama berkata...

Rajoo bukan kena bertegas..

Rajoo kena bertugas.. Asyik goyang telor, makan gaji buta.. Dulu, Kini dan selamanya

Tanpa Nama berkata...

TT
bolehkah jawatan roja-roja dan serotan diswastakan? TT boleh per..jadi serotan. Tuanku Tiub...explain sat tak faham ler perlembagaan.

asyMok_Aambo berkata...

Ayuh Realisasikan Republik Malaysia!
MALAYSIA BOLEH.

Tanpa Nama berkata...

woi!woi1woi!
1.Kalau tak dak raja melayu dah lama perak dan selangor jatuh pada puak komunis!!akai taruk kat kepala lututka oii!!
2.Perangai TT pun sama dengan perangai raja gopal jee!!poorahhh!!

Tanpa Nama berkata...

brother isyam!
jgn kau buat cerita bohong, bahawa ketua perkosa@perkasam buat kenyataan begitu begini.
Ketua perkosa/MP P.Mas dah tiada nyawa, beliau diserang penyakit jantung, kalau ada nyawa pun hanya nyawa-nyawa ikan.
Kami orang P.Mas dah buat sembahyang mayat secara ghaib, dan setiap malam kami buat tahlil.
orang politik pun dah siap sedia nak kempen. SPR pun dah mesyuarat bagi menentukan hari penamaan calon dan hari mengundi.

jebon temerloh berkata...

pandai giler ko hisham edit gambar.. korang tgk btul2 muka singh tu..tula hisham kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Bro,
Jangan bagi balik kuasa itu kepada raja raja. mereka bukan Raja mutlak. mereka cuma raja berpelembagaan. Mahathir dah bertindak betul meminda kuasa mereka.

sri hartamas

2010 Disember 1 16:14

Yang tak bes nya kuasa tu pindah kat Mahathir pulakk....

Tanpa Nama berkata...

Anda sering tergelak besar dengan bicara tiada adap...

Mungkin anda fikir dan rasa anda tahu segalanya...

Anda mungkin tersilap dalam banyak perkara...

Berwuduklah... bersolatlah...

Jika diberi izin anda akan diberi petunjuk...

Tanpa Nama berkata...

TT,

Sama ada nak kembalikan "kuasa" raja atau tidak,bukan jadi isu disini.Yang penting difahami ialah UMNO yang menghakis kuasa Raja-Raja Melayu.UMNO yang sudah memperaitkan kewarganegaraan (citizenship)kepada kaum pendatang.PERKOSA yang selalu memekek-melolong tentang Ketuanan Melayu sudah salah tempat menyalak.Kalau ada Raja-Raja Melayu yang masih sokong UMNO,biarlah depa terjun dengan labu-labunya.

Tanpa Nama berkata...

sistem pemerintahan yg terbaik adalah sistem khalifah...sistem yg mirip kepada sistem ini adalah sistem republik...USA..guna sistem ini..tapi sayang..diorang x berlandaskan al-quran dan sunnah..aku sokong idea REPUBLIK MALAYA...dan berdoa agar satu hari nanti akan menjadi kenyataan...amin. sistem yang ada sekarang kita harus jadikan bahan-bahan pameran di muzium.

Tanpa Nama berkata...

bukan pekak badak bro...
PEKAK KATAK!!!

anak aku kat tadika pernah tanya..
RAJA ni kerja apa sebenarnya??

Tanpa Nama berkata...

@ 2010 Disember 2 02:00

ayat macam cibau saja nak tunjuk betapa waraknya ngko.. pergi mampus la dengan berlagak warak tu.. kat sini bukan tempatnya nak berlagak2 warak dan menjadi waliyullah.. ma cibai sohai..