Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 1 Disember 2010

KENA TIPU OLEH GEROMBOLAN




TIDAK ADA PILIHAN






PETROL RON97 NAIK 15 SEN SELITER MULAI ESOK
– berita hairan

Harga minyak petrol RON97 dinaikkan sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter mulai esok berikutan harga pasaran minyak dunia semasa.

Bagaimanapun, harga petrol RON95 kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.
Harga petrol tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaranminyak dunia semasa.

Pada 1 November lalu, harga petrol RON97 dinaikkan 5 sen menjadi RM2.15 seliter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…RAKYAT MALAYSIA PATUT BERSYUKUR....kah kah kah..

kah kah kah… BERSYUKUR KERANA MINYAK KITA LEBIH MURAH DARI SIAM…. kah kah kah

woit…PATUT BERSYUKUR KERANA DI SWEDEN HARGA PETROL LEBIH MAHAL DARI MALAYSIA… kah kahkah..

woit… BERSYUKURLAH KERANA HARGA MINYAK KITA MURAH BERBANDING DENGAN HARGA MINYAK DI SWITZERLAND…. kah kah kah..

woit… JANGAN LAH GUNAKAN MINYAK BANYAK BANYAK… kah kah kah

woit… MULA BERJIMAT CERMAT MENGGUNAKAN MINYAK PETROL..…kah kah kah..

kah kah kah…KALAU BERJALAN SEPULUH KILOMETER… NAIK MOTOR TUJUH KILOMETER…kah kah kah..

kah kah kah.. LAGI TIGA KILOMETER… TOLAK MOTORSIKAL ATAU KERETA ITU… kah kah kah..

woit.. KURANG KAN MENGGUNAKAN KERETA ATAU MOTOSIKAL … kah kah kah..

kah kah kah… BANYAK KAN MERANGKAK KERANA INI BAIK UNTUK KESEHATAN… kah kah kah


nota:
padan muka
undi gerombolan kah kah kah


26 ulasan:

Ahmad Chin berkata...

wakakakkakakkakakka

kesian dia kesian dia kesian dia

haluankiri berkata...

Salam TT n the gang yg sebulu dgn TT.
Aku suka sungguh dgn berita ini, akn ramaikah lagi yg akan jd bodoh bila terus dibodohkan oleh gerombolan .. mana pi otak dan akal yg Allah bg supaya kita berfikir.. jgn ditipu .. tp masih sanggup ditipu .. kan ke bodoh namanyer tu .. gerombolan ini pandai .. pandai menipu .. esok berita ni main kat kolum yg kecik jer.. Itupun kalau ader.. yg besarnyer. isu pemilihan PKR, isu DAP bergaduh, isu ADUN Perak diarah kuar dewan, isu tak faham ketuanan melayu .. ini semua berita mau kasi untung gerombolan.. yg terus menjerat RAKYAT.... ada lagi mau jadi bodoh .. silakan ..

azila berkata...

diorg ni xnak amik putrajaya lg ke thn depan?

Tanpa Nama berkata...

kita baru nak demo air
harga minyak pulak naik
apa hal?

baik kita demo bn tegolek
baru barang tak naik

matstimketum berkata...

belia 4b semenagnya dari dahulu lagi mempunyai sifat buruk! pemimpin mereka lagi terulah teruk!

Tanpa Nama berkata...

isham,hang ingat atau tidak dailog ni: asal balik saja mabuk,asal balik saja mesti mabuk.
kalau tak silap dailog ayat AR Tompel dalam keluarga 69,dah lama tu,mungkin dah lebih 40 tahun.
Dailog tu kalau modified sikit sesuai untuk orang macam hang(kadang kadand aku pun sama)
asal cakap saja mesti merapu,asal buka mulut saja mesti merapu.

yang hampa dok gatal guna ron97 tu buat apa.dah tau tak mampu,gunalah yang murah sikit.jangan jadi cukong(isham cukup marah nama cukong ni),hidup berlagak dengan kereta beratus ribu,tapi apa yang hak rakyat marhean ,depa bantai.
kalau guna ron95 pun perjalanan dari kedah ke kl pun sampai

Tanpa Nama berkata...

kah.. kah.. kah.. lancau la gerombolan.. kah.. kah.. kah.. bila big mama x cukup duit nk bli suar dalam.. kah.. kah.. kah.. abih duit rakyat ko gunakan.. kah.. kah.. kah.. macam sial~!!!

RON97 berkata...

Kalau PKR tak bergaduh tentu harga petrol tak naik. Logiknya mudah - media umngok akan buat bising pasal PKR gaduh. Satu negara fokus pada isu tu sampai semua orang lupa. Masa tu lah kera jaan naik harga apa2 barang. Bila dah naik bising pun tak guna lagi. Jadi lepas ni jangan gaduh2 lagi.

Tanpa Nama berkata...

minyak ni rakyat yg punya. di malaysia rakyat guna minyak yg murah sejak ada ron95 ni banyak kereta terbakar apabila kemalangan je sepatutnya rakyat dapat guna minyak yang berkualiti..tapi di malaysia minyak diniagakan untuk mencari keuntungan daripada duit rakyat..inilah dia dasar kapitalis..

shahmetal berkata...

kecoh aaa.. dah tak mampu tu tak payah la isik RON97. isik la RON95.

gedik.

diesel pon tak naik harga. baru pi stesen minyak pagi tadi. maknenye barang mungkin tak naik. ape yg hntar stok barang tu nak racing2 ke kat hiway gedik2 nak isi RON97?

awwwwwww benci nyah youuu

comias berkata...

hahaha.. padan muka aku.. minyak dah naik.. gerombolan memang ******

alfaberlian berkata...

lepas ni menteri pengguna akan berfatwa

1 kurangkan pengambilan petrol ron 97 untuk kos sara hidup
2 kurangkan perjalanan
3 kongsi kenderaan atau gunakan perkhidmatan awam utk ke tempat kerja

1 Malaysia Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan
* pikir la sendiri maksut yg tersirat

Tanpa Nama berkata...

perhatian - kpd pemegang kad ahli ketuanan harga minyak adalah spt biasa.kpd pemegang kad kehalian seumur hidup ketuanan semua minyak adalah purcuma...klu tak caya p kat stesyen minyak atau kedai runcit kroni ketuanan...

wakakakaka....

Tanpa Nama berkata...

ni tak lain nak tipu makcik felda... apa benda apungan minyak dunia tu... kah kah kah... amno sial ko explain sikit kat warga felda.....

bodoh sial, gerombolan ni, takde keja lain dari dok menipu....

BooTohlaBN berkata...

betul tu TT. semua cakap TT banyak yang betul belaka. dulu pasal isu gula, nanti ada pencacai keluar suratkabar. pastu memang keluar sungguh. pastu isu anak dara dilarikan jin. betul kata TT, rupanya budak tu lari dengan naik BAS. lepas tu isu nuklear. TT kata nanti pencacai keluar di suratkabar. BETUL! hari Ahad 28 Nov '10 pencacai dah keluar di Kosmo:

(1) Manfaat khazanah uranium
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=1128&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm

(2) Nuklear rawat kanser
(pautan online tidak ditemui)

KAH KAH KAH...

Tanpa Nama berkata...

Yg kata kalau tak mampu nak beli ron97 then beli ron95 je la....ini pon bangang gak..senang sangat dimanipulasi. Tak nampak ke LONGTERM strategy diorang...nanti bila beza harga 97 dan 95 ketara sangat, krjaan akan justify kan utk naikkan harga 95. Tengok track harga diesel camna. Ayuh!Jgn mudah terperangkap dgn game saikologi mcm ni.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul la..

Dulu kita duk guna RON97 la..lupa ke ada taik babi dalam kepala otak?

Benda alah RON95 ni sejak bila?BAru beberapa tahun

Kenapa rakyat terpaksa downgrade kualiti minyak? siapa yang buat?

Lepas tu kenapa ada anak-anak berkepelala otak babi boleh plak kata kita jangan gatal-gatal guna minyak mahal?

RON97 TU MINYAK ASAL YANG SEMUA ORANG GUNA DULU

Nak bodek kerajaan pun agak-agak la.jangan tunjuk bodoh

Tu la salah mak bapak korang tak pakai kondom masa nak menghenjut.dah lahir manusia-manusia bodoh kat muka bumi ni

Tak sedar-sedar rakyat asyik dirompak

Tanpa Nama berkata...

shahmetal bukannya reti apa pun....dasar penyokong gerombolan asyik fikir diri sendiri lepas dah cukup....orang lain apa aku peduli

Ahmad Chin berkata...

ron95 lagi mahal makan minyak banyak..

http://milosuam.blogspot.com/2010/11/ron-97-naik-harga-satu-malaysia-kena.html

zawanor berkata...

Celaka...celaka...celaka...KERAjaan BN memang celaka...

shahmetal berkata...

@Tanpa Nama 2010 Disember 1 10:19:

Maaflah aku tak boleh berpikir la utk orang2 tak berapa nak kaya tapi nak berlagak kaya mcm ko. kenapa nak pakai jugak minyak performance klau tak mmpu? aku pakai 95 bleh je tkan2 kat hiway. takdela teruk smpai terhenjut2 kan. mmg la 97 lagi efisien. tp dah tak mmpu buat pe nak kecoh2? kat australia siap ada 3 variants lagi. RON91 pon ada.

aku tak tau ape? abes ko tau ape plak? orang bangkang ko pon bangkang. orang terpekik ko pon terpekik. nak bangkang tak salah tapi biarlah tau ape yg ko bangkang. barulah pembangkang bijak.

utk yg tanya apa dia apungan minyak tu.. alang2 dah ada connection ke internet kan. pi la research sndri. bukak blog TT pandai, takkan guna google tak reti? malu betul. takkan la setiap kali keluar apa2 term dalam suratkhabar nak sediakan sekali satu memo khas utk menerangkan definisi2 yg digunakan? kalau tak nak belajar, itu masalah ko. lantak pi la term2 mudah pun tak tau. malas belajar jgn salahkan orang.

p/s: tak nak tanya ke mksd definisi tu ape? mana tau ko ingat aku nak tipu makcik felda kahkahkahkahakh

mosabit berkata...

shamental...ni sah lah sakit mental...

kah kah kah kah kah kah

shahmetal berkata...

@mosabit :

itu je?

Tanpa Nama berkata...

Ron 95 ke 97 ke... terapung ke tenggelam ke..
BN memang babi. Asyik menyusahkan rakyat. Naik manjang, turun tak reti..

MinyakUrut berkata...

Aku suka dengan ulasan-ulasan yang mengatakan kalau tak mampu tu tak payahlah guna RON97, guna aje Ron95 ..bla..bla..bla

Statement macam ini adalah tipikal atau sinonim dengan perangai UMNO/BN. Depa tak ambil pusing pun masalah korang...

Nanti bila RON95 naik harga, depa akan kata, kalau tak mampu nak beli minyak, tak payahlah beli kereta, motor; naik jer LRT, bas...

Kita cuma tunggu dan lihat...

Tanpa Nama berkata...

alamak RON97,

lu memang betul... kalau x mampu pakai r97 pakai la r95 , x pun pakai air je... jimat belanja. nak jimat lagi x yah keja, dok rumah, tunggu duit ikhsan kerajaan pusat melalui petronas. duit petronas kan cukup untuk 1malaysia. buktinya, duit peronas guna untuk buat projek,bail out bizz anak menteri bodo, tandas, rumah najeb, istana negara ku, bayar elaun najeb n pak2 menteri... emmm tapi burettt tetap fre dari cukung.

r97 lupa kot atau tahap bengap sebab salur otak banyak lemak, ye la asyik2 dok rumah je... bahawanaya harga barang2 lain akan naik sbb keta tokeh gula,beras, tepung, kicap, cili, pakai r97, x kan nak pakai r95 kalau keta bm. mb, fer. sapa baya, ron97 nak bayar? pengguna akan bayar... sapa bayar? mak/pakcik. ahpek, ahsoh ahmoi, tamby, tanggachi, n termasuk ron97. SENANG CAKAP RON97, BALIK NGAJI LA LAGI... LU TAK LAYAK CAKAP.

magua_putra@2000