Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 2 Disember 2010

GEROMBOLAN HILANG MODAL



MEMBODOHKAN ORANG RAMAI



nota:
kalau kita berilmu
susah hendak ditipu
kalau kita sudah dungu
kita jdi macam lembu kah kah kah





KENAPA UMNO TAKUT BUKAN ISLAM DEKATI AL-QURAN
– harakah daily

Sepatutnya pemimpin bukan Islam diberikan galakan supaya mereka bertambah minat untuk membaca dan merujuk kepada Al-Quran dalam apa juga permasalahan manusia.

Ketua Penerangan PAS Melaka, Sofi Wahab berpandangan demikian sebagai mengulas sejak akhir-akhir ini ramai di kalangan pemimpin bukan Islam berminat untuk merujuk al-Quran dan menggunakan terjemahan al-Quran dalam ucapan mereka.

Namun begitu, katanya pemimpin Umno begitu takut apabila pemimpin bukan Islam mula berjinak-jinak dengan al-Quran.

Tambahnya, bermacam alasan diberikan, takut salah tafsir, menghina al-Quran, mencemarkan kesucian al-Quran dan sebagainya.

Baginya, jika orang bukan Islam melakukan kesalahan, mereka bukannya dihalang dari merujuk kepada al-Quran tetapi kesalahan itu diperbetulkan.

Malangnya, tambah beliau pemimpin Umno bukannya menggalakkan mereka mendekati al-Quran malah terus melemparkan pelbagai tuduhan dan fitnah kepada pemimpin yang membaca terjemahan al-Quran.

“Perangai buruk pemimpin Umno inilah sebenarnya yang menyebabkan orang bukan Islam terus menjauhi Islam dan memusuhi Islam kerana mereka dihalang dari mendekati Islam,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Tambahnya, lihat sahaja contoh MCA dan MIC walaupun sudah berkawan dengan Umno lebih dari 50 tahun tetapi sehingga kini mereka tidak berminat kepada Islam kerana puncanya Umno sendiri pun meminggirkan Islam

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
tak dibenarkan orang lain baca kitab ini
kalau orang lain baca maka gerombolan abis modal
kalau semua orang baca kitab bacaan ini apa
lagi gerombolan nak jual – habis modal nak
kelentong.

sekarang ini sesiapa yang menentang gerombolan
akan dituduh menentang raja atau menentang perlembagaan
kalau ini tak laku akan dituduh menentang agama islam
kalau kita tahu hal agama kita sendiri tak ada sesiapa
boleh kelentong kah kah kah

gerombolan tinggal gusi kah kah kah


3 ulasan:

scenuri berkata...

gerombolan bodoh..

apa apa pun ok berkata...

satu cina tanya aku kenapa x boleh makan babi?? aku jawab sbb haram. dia tanya lagi pasal apa haram?? aku jwb sbb babi tu ada bawa virus yg memudaratkan?? dia tanya lagi klu mcm tu 1/2 penduduk dunia berpenyakit la sbb mkn babi?? tarak keluar paper pun mati sbb mkn babi?? satu persoalan kena cari jawapan yg lojik akal nak bg cina ni paham..........

Tanpa Nama berkata...

Senang jer.. babi tadak leher tak boleh sembeleh.hahahaaa